“ တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း - ၁ ”
{နားေထာင္ျပီး လိုက္ေရးရေသာေၾကာင့္ စာလံုးေပါင္းမွားပါက ခြင့္လြတ္ၾကပါရန္}
တမလြန္ဘ၀ႏွင့္ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း ဒါကလူတိုင္းအတြက္ အေရးၾကီးသလာ
း
ဆိုေတာ့ အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ အေရးၾကီးတယ္ေပါ့။တမလြန္ဘ၀ကို ယံုတဲ့သူရိွတယ္ မယံု
တဲ့သူရိွတယ္။ကံကို လက္ခံတဲ့သူရိွသလို လက္မခံတဲ့သူရိွတယ္။ဒီကေန႔မွရိွတာမဟုတ္ဘူး
ကမာၻဦးကာလကတည္းက ဒီအယူ၀ါဒေတြရိွခဲ့တယ္။လူသားေတြထြန္းကားျပီး စဥ္းစားေ
တြးေခၚလာကတည္းက ဒီအယူ၀ါဒႏွစ္ခုဟာယွဥ္ျပိဳင္ျပီးေတာ့ရိွလာတယ္။
ေဆြးေႏြးျငင္းခံုလာၾကတယ္။အဲ့ဒါထဲက တစ္ခုကဘာလဲဆိုရင္ မရိွဘူးလို႔ေျပာတဲ့သူေတြက
နတၳိက၀ါဒ။နတၳိက ၀ါဒဆိုတာ သူတို႔ရဲ႕ အယူအဆမရိွဘူး။အေျခခံ(၁၀)ခ်က္ကိုျငင္းဆိုထာ
းတာ။အဲ့ဒီ မရိွဘူးဆိုတဲ့ ျငင္းဆိုခ်က္(၁၀)ကိုဘုန္းၾကီးတို႔ေရွးဦးစြာမွတ္သားရမယ္။ ေနာက္
သူတို႔နဲ႔ဆန္႔က်င္ျပီးေတာ့ ေနာက္တစ္အုပ္စုကလည္း ရိွတယ္တဲ့။အဲ့ဒီေတာ့ ရိွတာနဲ႔မရိွတာ။
အေျခခံ(၁၀)ခ်က္ကို ရိွတယ္လို႔ေျပာတဲ့ သူနဲ႔မရိွဘူးလို႔ေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္။ေလာကမွာ အျမင္ႏွစ္
မ်ဳိးရိွတယ္။အဲ့ဒီအျမင္ႏွစ္မ်ဳိးမွာ ဘယ္အေျဖကမွန္သလဲဆိုတာကို ျမတ္စြာဘုရားက
အဆံုးအျဖတ္ေပးထားတယ္။အဲ့ဒီလိုအဆံုးအျဖတ္ေပးထားတဲ့အတိုင္း ဘုန္းၾကီးတို႔ကလက္
ေတြ႔သိဖို႔လိုအပ္တယ္ေပါ့။
အေျခခံ(၁၀)ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ျငင္းခံုတာဘာလဲဆိုေတာ့ ပါဠိဘာသာထဲမွာပါ
တဲ့တိုင္းေလးေျပာရေအာင္။
နံပါတ္(၁)ဘာကိုျငင္းဆိုသလဲဆိုေတာ့ နတၳိ ဒိႏၷံ၊ (၂) နတၳိ ယိ႒ံ၊ (၃) နတၳိ ဟုတံ၊
ဒါလွဴမႈ တန္းမႈ ေပးမႈ ကမ္းမႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ အသိအမွတ္မျပဳဘူး။
ေပးတာ ကမ္းတာနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး အက်ဳိးမရိွဘူး။အက်ဳိးကိုျငင္းပယ္တယ္ ဒီလိုအဓိပၸာယ္ရတ
ယ္။
နတၳိ ဒိႏၷံ ဆိုတာ ေပးလွဴျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးမရွိ။ေလာကမွာ ခ်မ္းသာတဲ့သူျဖစ္ေစ ဆင္းရဲ
တဲ့သူျဖစ္ေစ ဒါနေကာင္းမႈေတြလုပ္ၾကတယ္။အဲ့ဒီလို ဒါနေကာင္းမႈ
လုပ္တာကို တစ္ဖက္က ေကာင္းတယ္။ဒီဒါနရဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာရိွတယ္ လို႔တစ္ဖက္ကေျပ
ာတယ္။ေနာက္တစ္ဖက္က နတၳိ ဒိႏၷံ ဒါနရဲ႕အက်ဳိးတရားဟာ
မရိွဘူးတဲ့။အဲ့ဒီျငင္းဆိုတဲ့ေနရာမွာ ပစၥဳပၸန္အက်ဳိးကိုျငင္းဆိုတာလား အတိတ္အက်ဳိးကိုျငင္း
ဆိုတာလားဆိုေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုးနဲ႔ျငင္းဆိုတာ။
ဒါနရဲ႕အက်ဳိးမရိွဘူးဆိုရင္ လက္ေတြ႔မွာတင္ၾကည့္ရေအာင္ ေပးတာကမ္းတာကိုအက်ဳိးမရိွ
ဘူးဆိုတာ။ ေနာင္ဘ၀ဆိုတာ ကိုယ္မေျပာနိဳင္လို႔
အသာထား။ ေပးတဲ့ကမ္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဒီဘ၀မွာ ေခ်ာေမြ႔အဆင္ေျပတာရိွမရိွ ကိုယ့္ဘာသ
ာကိုယ္ စဥ္းစာၾကည့္ေပါ့။
တစ္စံုတစ္ခုကိုေပးကမ္းျပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အဆင္ေျပသလား အ
ဆင္မေျပဘူးလား ပထမဦးဆံုးစဥ္းစား။အဆင္ေျပတယ္။
အဆင္ေျပတာဟာ ေပးျခင္းကမ္းျခင္းရဲ႕အက်ဳိးေက်းဇူးေပါ့။အဲ့ဒါကို မရိွဘူးလို႔ျငင္းပယ္လို႔ရိွ
ရင္ လက္ေတြ႕ကိုေရာျငင္းပယ္ရမွာေပါ့။အဲ့ဒီလို ျငင္းပယ္တဲ့သူေတြ
ရိွတယ္။နတၳိ ဒိႏၷံ -ေပးကမ္းတာအက်ဳိးမရိွဘူးဆိုရင္ လက္ေတြ႕က်ေတာ့ေပးကမ္းလိုက္ရင္
ေအာင္ျမင္သြားတာေလးေတြ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေလးေတြ
ျဖစ္သြားတာရိွတယ္။ေနာက္တစ္ခုက ေပးကမ္းသည့္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရယူသည့္ပုဂၢိဳလ္က သူ႕ကိုခ
င္မင္ျပီးေတာ့ ေမတၱာသက္ေရာက္သြားတယ္။
တစ္စံုတစ္ခုကို တစ္ေယာက္ေယာက္ကလိုအပ္ေနတယ္ဆိုရင္ လိုအပ္ေနတာကိုေပးလိုက္
တယ္ဆိုရင္ ဟိုတစ္ဖက္သားက ကိုယ့္ဆီကို ေမတၱာေတြ
ေရာက္မလာဘူးလား။အဲ့ဒီေမတၱာေရာက္တာဟာ ဒါနရဲ႕အက်ဳိးပဲေပါ့။
ေနာင္ဘ၀ဒါနေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတာ မခ်မ္းသာတာကိုယ္မသိဘူးေလ။အဲ့ဒါကို မယံုခ်င္
ေနဦး။လက္ေတြ႕လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ကိုယ့္မွာ ဒီအက်ိဳးရိွတယ္။
လွဴေတာ့ တန္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္ဘာသာ၀င္ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ဘာသာကိုလွဴလွဴ ေက်းဇူးတင္
မခံရဘူးလား။ဒါ ဒါနရဲ႕အက်ဳိးပဲေပါ့။
အဲ့ဒါကိုျငင္းပယ္တဲ့ နတၳိက၀ါဒသမားက နတၳိ ဒိႏၷံ-လွဴတန္းျခင္းဟာအက်ဳိးမရိွဘူးဆိုတာ လ
က္ေတြ႕နဲ႕ဆန္႔က်င့္ေနတယ္။ဒါက ေသေသခ်ာခ်ာ
စဥ္းစားဖို႔ေတာ့ လိုတယ္။လက္ေတြ႕ထက္ ဘယ္ဟာမွ ပိုမွန္စရာအေၾကာင္းမရိွဘူး။ ေနာ
က္တစ္ခုက ယိ႒- ဆိုတာသည္ အၾကီးအက်ယ္အလွဴၾကီး
အတန္းၾကီးေပးတယ္။ေရွးတုန္းကေတာ့ ယဇ္ပူေဇာ္တယ္ေပါ့။ ျမိဳ႕လံုးကြ်တ္ ရြာလံုးကြ်တ္
လွဴၾကတယ္ ေပးကမ္းတယ္ အဲ့ဒါက အက်ဳိးမရိွဘူးလို႔ ျငင္းေနတာ။ဟုတ- လက္ေဆာင္ပဏ
ၰာ
ေတြေပးတယ္ ဒါေတြလည္းအက်ဳိးမရိွဘူးလို႔ ဒီေပးကမ္းျခင္း(၃)မ်ဳိးကို အဆင့္အတန္းခြဲထာ
းတာ။ဒီ(၃)မ်ဳိးကို ဘာမွအက်ဳိးမရိွဘူးလို႔ ျငင္းပယ္တဲ့
၀ါဒကို နတၳိက ၀ါဒ လို႔ေခၚတယ္။
ဒါေပမယ့္လူတိုင္းေတာ့ လက္မခံဘူးတဲ့ တစ္ဖက္ကလက္ခံတယ္ အတၳိ ဒိႏၷံ၊ အတၳိ ယိ
႒ံ၊
အတၳိ ဟုတံ၊လွဴတာ တန္းတာ ေပးတာ ကမ္းတာအက်ဳိးရိွတယ္။
အၾကီးအက်ယ္လွဴဒါန္းတာလည္း အက်ဳိးရိွတာပဲ။လက္ေဆာင္ ပဏၰာေပးတာလည္းအက်ဳိးရိွ
တာပဲ။ဘာပဲေပးေပး ေပးတာအက်ဳိးရိွတယ္ဆိုျပီး လက္ခံတာ
တစ္စု။အဲ့ဒါကို အတၳိက ၀ါဒလို႔ေခၚတယ္။ဒါက (၃)ခုရိွျပီ။ အခ်က္(၁၀)ခုကိုအေျခခံျပီး
အျမင္ႏွစ္ခု ကြဲျပားျခားနားေနတာ။
ေနာက္တစ္ခုနံပါတ္(၄)ေလးက
“နတၳိ သုဂတ ဒုကၠဋာနံ ကမၼာနံ ဖလံ၀ိပါေကာ” - ကုသိုလ္ အကုသိုလ္တို႔ရဲ႕
အက်ဳိးတရားဆိုတာ မရိွဘူးတဲ့။ဟိုတစ္ဖက္ကလည္း မဟုတ္ဘူး ကုသိုလ္
အကုသိုလ္တို႔ရဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာ ရိွတယ္။အျမင္ကႏွစ္မ်ဳိးရိွတယ္။
ေနာက္နံပါတ္(၅) နတၳိ အယံ ေလာေကာ၊ နံပါတ္(၆) နတၳိ ပေရာ ေလာေကာ။
နတၳိ အယံ ေလာေကာ- ဒီေလာကဆိုတာ မရိွဘူး
ဘယ္သူေတြအတြက္လဲဆိုရင္ တမလြန္ေလာကသားေတြအတြက္၊
နတၳိ ပေရာ ေလာေကာ- ဒီေလာကသားေတြအတြက္ တမလြန္ေလာကဆိုတာ
မရိွဘူးလို႔ျငင္းပယ္။ေနာက္ထပ္လူတစ္စုကေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ဘူး အတၳိ အယံ ေလာေကာ-
ဒီေလာကဆိုတာရိွတယ္၊ အတၳိ ပေရာ ေလာေကာ- တမလြန္ဘ၀ဆိုတာ ရိွတယ္။
ေနာက္နံပါတ္ (၇)နတၳိ မာတာ၊ နံပါတ္(၈) နတၳိ ပီတာ။ အေမ အေဖနဲ႔ပတ္သက္ျပီးျင
င္းပယ္တယ္။ ျငင္းပယ္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဒီစကားလံုးရဲ႕အဓိပၸာယ္ရဲ႕ အေျဖာင့္ကိုေျပာမ
ယ္ဆိုရင္
နတၳိ မာတာ- အေမ မရိွဘူး။ နတၳိ ပီတာ- အေဖ မရိွဘူး ဒီလိုေျပာရပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ဆိုလိုတာကဘာလဲဆိုရင္ အေမကို အသိအမွတ္မျပဳဘူး
အေဖကို အသိအမွတ္မျပဳဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္ရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အေမ ေပၚမွာ
အေဖေပၚမွာ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တာ ဘာအက်ဳိးေက်းဇူးမွမရဘူး။
ဘာကုသိုလ္မွ မျဖစ္ဘူး။အေမ အေဖကိုေဆာ္ကားရင္ အျပစ္မျဖစ္ဘူး။
အက်ဳိးတရားကို ျငင္းပယ္တဲ့၀ါဒ။ ေနာက္တစ္စုက ဒီလိုမဟုတ္ဘူး အေမ အေဖဆိုတာရိွတ
ယ္။အေမ အေဖရိွသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အေမ အေဖေပၚမွာျပဳစုရင္လည္း
ကုသိုလ္ရတယ္ ေဆာ္ကားရင္လည္း အျပစ္ျဖစ္တယ္။အျမင္ႏွစ္မ်ဳိး ျခားနားေနတယ္။
နံပါတ္(၉)က နတၳိ သတၱာ ၾသပပါတိကာ- ေသျပီးတဲ့ေနာက္ ဘယ္သတၱ၀ါမွ
ျပန္မေမြးဘူး။ေသျပီး ျပီးတာပဲ။ ဒါတခ်ဳိ႕ဘာသာေတြအရ တမလြန္ဘ၀ဆိုတာ
မရိွဘူး။ ေသျပီးေပ်ာက္တာပဲ။ဒီကေန႔ေခတ္မွာ တခ်ဳိ႕ဘာသာေတြရိွတယ္ေလ။
ေသျပီးတဲ့ေနာက္ လူျပန္ျဖစ္တာ မရိွဘူး။
ေနာက္တစ္ဦးက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ အတၳိ သတၱာ ၾသပပါတိကာ-ေသျပီးတဲ့ေနာက္ ျပ
န္ေမြးတယ္ဆိုတာ ရိွတယ္။ဒီအခ်က္ေပၚမွာလည္း ကြဲျပား ျခားနားမႈရိွတယ္။
ေနာက္ဆံုး(၁၀)ကဘာလဲဆိုေတာ့
“ နတၳိ ေလာေက သမဏျဗာဟၼဏာ သမၼဂၢတာ သမၼာပဋိပႏၷာ ေယ ဣမၪၥ ေလာကံ
ပရၪၥ ေလာကံ သယံ အဘိညာ သစၧိကတြာ ပေဝေဒႏၲီ''တိ ”
တရားဓမၼကို က်င့္ၾကံအားထုတ္လို႔ ထူးျခားတဲ့အသိဉာဏ္ၾကီးကို ရရိွျပီး ဟိုေလာက
ဒီေလာက အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာနိဳင္တဲ့ အမွန္ကုိသိတဲ့ သေဗၺညဳဗုဒၶဆိုတာ ေလာကမွာ
မရိွဘူးတဲ့။ဘုရားကို ျငင္းပယ္တယ္။ထူးျခားတဲ့ အသိဉာဏ္ကို ရတဲ့
သူဆိုတာ ေလာကမွာ မရိွဘူး။ လူသားဘုရား မရိွဘူးလို႔ျငင္းပယ္တဲ့ သေဘာ။တဘက္ကေ
တာ့ မဟုတ္ဘူးရိွတယ္။အက်င့္ကို က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေလာ
ကၾကီးအေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္သိျပီးေတာ့ မွန္မွန္ကန္ကန္
ေဟာေျပာနိဳင္တဲ့သူ အင္မတန္မွ ထူးျခားတဲ့
သေဗၺညဳတဉာဏ္ရွင္ ဘုရားဆိုတာ ရိွတယ္။ဒီ(၁၀)ခ်က္။
အဲ့ဒီ(၁၀)ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ဒီသတၱ၀ါေတြရဲ႕အျမင္ဟာ ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္။ဘ
ယ္ေခတ္ေရာက္ေရာက္ ဒီႏွစ္မ်ဳိးပဲ။ဒီ(၁၀)ခ်က္လံုးေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ
ဟုတ္မယ္။ဒီ(၁၀)ခ်က္ထဲက တစ္ခ်က္ခ်က္ေတာ့ မိမွာပဲ။(၁၀)ခ်က္လံုး မျငင္းခံုေသာ္လည္း
နတၳိက၀ါဒသမားနဲ႔ အတၳိက၀ါဒသမား ။ဒီ(၁၀)ခ်က္လံုးကို
ရိွတယ္လို႔ လက္ခံတဲ့သူက တစ္ပိုင္း၊ မရိွဘူးလို႔ ျငင္းခံုတဲ့သူက တစ္ပိုင္း။အဲ့ဒီလိုႏွစ္ပိုင္း။ ျမ
တ္စြာဘုရားက ဒီေနရာမွာ ဘုန္းၾကီးတို႔
ပါယာသိရာဇညသုတ္မွာ အဓိကထားျပီးေတာ့ေဆြးေႏြးတာကဘာလဲဆိုေတာ့ တမလြန္ဘ
၀ ရိွသလာ မရိွဘူးလား? ထိုတမလြန္ဘ၀ကို ေရာက္ေစနိဳင္တဲ့
ကံတရားဆိုတာ ရိွသလား မရိွဘူးလား ? ဒီအခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးတယ္။က်
န္တဲ့ အခ်က္ေတြမေဆြးေႏြးဘူး။ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ေခါင္းစဥ္မွာ
ေပးထားတာက တမလြန္ဘ၀ႏွင့္ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း ။အဲ့ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ပါယာ
သိရာဇညသုတ္မွာ အဓိကထားေဆြးေႏြးတယ္။
ေလာက လူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီအခ်က္ေတြျငင္းပယ္ထားတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒီ(၁၀)ခ်က္ကို ျငင္းပယ္တဲ့ အျမင္ကို အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း မေနာ
သုစရိုက္နဲ႔ မေနာဒုစရိုက္ (၀ါ) မေနာကံသံုးပါးဆိုတာ
အားလံုးၾကားဖူးလိမ့္မယ္။စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တဲ့မေနာကံ(၃)မ်ဳိးဆိုတာ ဘာလဲဆိုရင္ မေနာဒုစရို
က္နဲ႔ပတ္သက္ရင္ အဘိဇၥ်ာ၊ ဗ်ာပါဒ၊ မိစာၦဒိ႒ိ။
အဘိဇၥ်ာဆိုတာ -သူမ်ားပစၥည္းကို ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္လိုမႈ ေလာဘနဲ႔ေတြးတဲ့အေတြး။ဗ်ာပါဒ
ဆိုတာ- တစ္ဖက္သားကိုပ်က္စီးေစလိုတယ္
သတ္ခ်င္ျဖတ္ခ်င္တယ္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္သြားေစခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ေဒါသနဲ႔ေတြးတဲ့အေတြး။
မိစာၦဒိ႒ိဆုိတာ- ေဟာဒီ(၁၀)ခ်က္ကို မရိွဘူးလို႔ျငင္းတာ။
မွားယြင္းတဲ့အေတြး။ ဒီ(၁၀)ခ်က္ကို ျငင္းရင္ မိစာၦဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ဒါ မေနာကံ မေနာဒုစရိုက္
ေပါ့။ကဲေနာက္တစ္ဘက္က ရိွတယ္လို႔လက္ခံတာက်ေတာ့
သမၼာဒိ႒ိ-မွန္ကန္းတဲ့အေတြးလို႔ေခၚတယ္။မေနာသုစရိုက္ဆိုတာက်ေတာ့ အနဘိဇၥ်ာ၊အဗ်ာ
ပါဒ၊သမၼာဒိ႒ိ ဒီလို။
အဲ့ဒီမွာ ဒီေန႔ေျပာခ်င္တာက မိစာၦဒိ႒ိနဲ႔ သမၼာဒိ႒ိ။ မိစာၦဒိ႒ိဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဒီ(၁၀)ခ်က္
ကိုျငင္းတာကိုတာ ဒီေနရာမွာမိစာၦဒိ႒ိလို႔ ဆိုလိုတာ။
သကၠာယဒိ႒ိေတြ သြားမစဥ္းစားနဲ႔။အေျခခံက်တဲ့ မိစာၦဒိ႒ိ ဒုစရိုက္ထဲမွာပါတဲ့ မိစာၦဒိ႒ိ။ ဒီ
(၁၀)ခ်က္ကိုျငင္းတာကိုတာကို မိစာၦဒိ႒ိလို႔ေခၚတာ။
ဒီ(၁၀)ခ်က္ကို လက္ခံလို႔ရိွရင္ သမၼာဒိ႒ိ။မွန္ကန္တဲ့ အျမင္နဲ႔ မွားယြင္းတဲ့အျမင္။
ကဲဘာလို႔မွန္ျပီး ဘာလို႔မွားသလဲ။ဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက စဥ္းစားပံု စဥ္းစားနည္းကို
အပဏၰကသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတာရိွတယ္။
ေသခ်ာတဲ့လမ္းကိုလည္းပဲ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတာ ရိွတယ္။
ကဲဒီႏွစ္ခုပဲ စဥ္းစာၾကည့္ ကံတရားကိုျငင္းပယ္လိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ အသိဉာဏ္
နဲ႔ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ ကံတရားကိုလက္မခံဘူး
တမလြန္ေလာကကို လက္မခံဘူးဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရယ္ ကံတရားကို လက္ခံတယ္ တမလြန္ေလ
ာကကိုလက္ခံတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရယ္ စဥ္းစားပံု စဥ္းစားနည္းေလး
တမလြန္ေလာကကို လက္ခံထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ငါေသျပီးေနာင္ျဖစ္ဦးမွာပဲဆို
တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ေကာင္းတာေတြလုပ္ဖို႔
စဥ္းစာတယ္ေပါ့ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေသျပီးေနာက္ျဖစ္လာရင္ ဒီထက္ပိုျပီးဆိုးမွာကို မ
လိုလားဘူး ေနာင္ဘ၀မွာဆိုးမွာကို ဘယ္သူမွ မလိုလားဘူး။
လူတိုင္းရဲ႕စိတ္ဟာ ခ်မ္းသာခ်င္တယ္ ဒီထက္အဆင့္ျမင့္ခ်င္တယ္။ေနာင္ဘ၀ျဖစ္ဦးမွာဆိုရင္
ဒီထက္ေကာင္းတာ မျဖစ္ခ်င္ဘူးလား။အဲ့ဒါေၾကာင့္
ဒီထက္ေကာင္းေအာင္ လုပ္မွာပဲဆိုျပီးေတာ့အေတြး သူ႕မွာရိွတယ္။
တမလြန္ဘ၀ျငင္းပယ္ထားတဲ့သူက ဒီဘ၀မွာပဲအကုန္စံ ေသျပီးဘာမွ မရိွဘူးဆိုျပီး
လုပ္ခ်င္ရာလုပ္မွာပဲ။အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ေနာက္ဘ၀ မစဥ္းစားဘူး။
အဲ့ဒီ ရုပ္၀ါဒီသမားေတြဆိုတာ ေနာက္ဘ၀မစဥ္းစားဘူး။ ဒီဘ၀ေသရင္ျပတ္ျပီ ဆိုတဲ့ အယူ
အဆရိွတဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ လူေတာ္ လူေကာင္းျဖစ္နိဳင္ပါ့မလားလို႔
ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေမးၾကည့္ပါဦး။တမလြန္ေလာကအေရးကို မစဥ္းစားတဲ့သူတစ္ေယာက္
ဟာ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္တယ္။
ဒီဘ၀ၾကီးပြားရင္ျပီးေရာ ေနာင္ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေနာင္လည္းျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ဒီဘ၀မွာ ရတဲ့
အခြင့္အေရး အကုန္ယူဆိုတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ ေနာင္ဘ၀အေရး
လံုး၀ မစဥ္းစားဘူး။မစဥ္းစားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္ဖို႔ေ
တာ္ေတာ္ ခဲယဥ္းတယ္။ေနာင္ဘ၀စဥ္းစားတဲ့သူတစ္ေယာက္က်ေတာ့
လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္လာတယ္။အဲ့ဒီ အခ်က္နဲ႔ ေနာင္ဘ၀ရိွတယ္ဆိုတာဟာ အင္မတန္မွ
ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကိုျဖစ္ေစနိဳင္တယ္။ဘာေကာင္းက်ဴိးလဲ
ဆိုေတာ့ ေနာင္ဘ၀ရိွတယ္ဆိုတာကို လက္ခံေတာ့ မဟုတ္တာကိ္ုမလုပ္ေတာ့ဘူး။ေကာင္း
တာေတြ လုပ္ဖို႔က်ဳိးစားလာတယ္။
အဲ့ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက တမလြန္ဘ၀ရိွ မရိွဆိုတာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သိနိဳင္စြမ္းမရိွၾ
ကဘူး။မနက္ျဖန္ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာလည္း မေျပာနိဳင္ဘူးေလ။
အဲ့ဒီေတာ့ ေနာင္အနာဂတ္ကိုေျပာဖို႔ဆိုတာ အလြန္အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။အဲ့ဒီေတာ့ ေ
နာင္ဘ၀ရိွတယ္ မရိွဘူးကိုယ္မသိဘူး။သံသယကင္းျပီးေတာ့
ဘုရားစကားကိုယံုၾကည္လက္ခံထားရင္ေတာ့ ျပႆနာမရိွဘူး။ဘုရားစကားကို ယံုၾကည္လက္
ခံထားေတာ့ ယံုတယ္ေပါ့ ။
ဘာသာေရးကိစၥကို ဘုရားရွင္ကို ယံုၾကည္အားကိုးတာ။ တျခားကိစၥေတြမွာေရာ လူေတြအ
ားကိုးတာမရိွဘူးလား။ ဆရာ၀န္ဆီသြားတယ္ ခင္မ်ားဒီေရာဂါ ဒီေဆးေသာက္ေပ်ာက္မယ္
ဆိုေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သိလို႔လား (၀ါ) ဆရာ၀န္အားကိုးနဲ႔သြားျပတာလား။ အကယ္၍
အဆိပ္ေဆးကိုသြားေသာက္မိရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။သို႕ေသာ္ ဆရာ၀န္အေပၚမွာ ယံုၾကည္
မႈနဲ႔ သြားတာ။ဆရာ၀န္သိတယ္ တတ္တယ္ဆိုျပီးည ယံုၾကည္မႈနဲ႔သြားတယ္ေပါ့။ သူက မွန္
မွန္ကန္ကန္ညႊန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ ယံုၾကည္မႈနဲ႔လုပ္တာ ေပ်ာက္တယ္။
ေအးအဲ့ဒါဘုရားကိုယံုတယ္ဆိုရင္ တမလြန္ေလာကရိွတယ္လို႔ လက္ခံထားလိုက္တယ
္။တမလြန္ေလာက ေကာင္းဖို႔အတြက္ ဒီဘ၀မွာ မေကာင္းမႈေတြ
ကိုေရွာင္တယ္ ဆိုတဲ့ လူေတာ္ လူေကာင္းေတြျဖစ္လာတာ။ကဲဘုရားကိုေတာင္ သံသယရိွေ
နတဲ့သူေတြအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက နည္းလမ္းေပးထားေသးတယ္။
ဘယ္လိုနည္းလမ္းေပးတုန္းဆိုရင္ - ေကာင္းျပီ ဘယ္သူ႕မွ မယံုဘူးထား တမလြန္ေလာက
ကို တစ္ေယာက္ကရိွတယ္ေျပာတယ္ တစ္ေယာက္က
မရိွဘူးေျပာတယ္။ဘယ္သူ႕စကားမွန္မယ္ဆိုတာကို ကိုယ္မသိဘူး။မသိတဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာ
ဘုရားက ဘယ္လိုလုပ္ဆိုတာကို လမ္းညႊန္ျပတယ္။
ဘယ္သူ႕စကားကို ယံုရမလဲမသိဘူးဆိုရင္ မင္းေကာင္းေအာင္ေနလိုက္ ဒီဘ၀မွာ မဟုတ္တ
ာေတြ မလုပ္ဘူး စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းေမြးျပီး
ေကာင္းေအာင္ေန။ ေကာင္းေအာင္ေနလို႔ တမလြန္ေလာက မရိွဘူးဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္အရ ကိုယ္
ေသသြားလို႔ တမလြန္ေလာကေရာက္စရာမရိွဘူးဆိုလည္း
အိုေကပဲ။ဒီဘ၀မွာ ေကာင္းေအာင္ေနသည္အတြက္ေၾကာင့္ လူေတာ္လူေကာင္း စာရင္း၀
င္သြားတယ္။တမလြန္ေလာက မရိွလည္းဘာမွ ပူစရာမရိွဘူး။
ကိုယ္ ဒီဘ၀မွာေကာင္းတယ္ ကဲတမလြန္ေလာက ရိွျပီဆိုလို႔ရိွရင္ ကိုယ္ေကာင္းေအာင္မေ
နလို႔ရိွရင္ ဒုကၡေရာက္မယ္ေပါ့။
တမလြန္ေလာက မရိွဘူးဆိုရင္ ကိစၥမရိွဘူး။တမလြန္ေလာက ရိွတယ္ဆိုရင္ ေကာင္းေ
အာင္မေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္မယ္။
ေကာင္းေအာင္ေနလိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ တမလြန္ေလာကရိွတယ္ဆိုရင္လည္း ေနာင္
ဘ၀ေကာင္းရာဘံုဘ၀ ကိုယ္ေရာက္ရမယ္။
ဒီထက္အဆင္ျမင့္တဲ့ဘ၀ကို သူေရာက္သြားနိဳင္တယ္။ေနာက္ဆံုးေတာ့ တမလြန္ေလာက မ
ရိွဘူးဆိုျပီးေကာင္းေအာင္မေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ
ဒီဘ၀မွာလည္း လူဆိုးလို႔အေျပာခံရတယ္။ေနာင္ဘ၀က်ေတာ့လည္း တမလြန္ေလာကရိွလ
ာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္တယ္။
အပယ္ငရဲက်ျပီး ဒုကၡေရာက္တယ္။ႏွစ္ဖက္စလံုး ဆံုးရႈံးနစ္နာတယ္လို႔ ဒီလိုျမတ္စြာဘုရား
က ေဟာျပတယ္။
ကဲတမလြန္ေလာကရိွတယ္လို႔လက္ခံျပီးေကာင္းေအာင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဒီဘ၀မွာလ
ည္းလူေတာ္လူေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္ခံရတယ္။ေနာင္ဘ၀ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း
ေကာင္းရာသုဂတိကိုေရာက္တယ္ဆိုေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလံုး သူကအက်ဳိးရတယ္။ဒါျမတ္စြာဘုရ
ားရဲ႕ သြန္သင္ဆံုးမတဲ့အေတြးအေခၚတစ္ခုေပါ့။
အ့ဲဒီလို ရႈ႕ျမင္သံုးသပ္ပါလို႔ အပဏၰကသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလိုေဟာထားတယ္။အဲ့
ဒီလို ရႈ႕ုမင္သံုးသပ္လို႔ရိွရင္ ရိွတယ္မရိွဘူး ကိုယ္ဆံုးျဖတ္
နိဳင္စြမ္းမရိွဘူးဆိုလို႔ရိွရင္ က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္နိဳင္တဲ့ ဉာဏ္ဟာအင္မတန္မွ အေရးၾကီးတ
ယ္။
ဒါေၾကာင့္(၅၅၀)ထဲမွာ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုရိွတယ္။သမုဒၵဝါဏိဇဇာတကဇာတ္- အလြန္
မွတ္သားစရာေကာင္းတယ္ မေသခ်ာဘူးဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေသခ်ာတာကိုေရြး
ဖို႔လိုအပ္တယ္။အဲ့ဒီ ဇာတ္လမ္းကဘာတုန္းဆိုလို႔ရိွရင္ လူေတြဟာ သေဘာပ်က္လို႔ ပင္လ
ယ္ထဲေမ်ာသြားတယ္။ေရွးတုန္းကေတာ့ ဒီပင္လယ္ကြ်န္းေတြမွာ
လူမေရာက္က်ဘူးေလ။အခုေနာင္ပိုင္းမွ သေဘၤာေတြဘာေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ လူေတြကြ်န္းေတြ
အႏွံေရာက္ကုန္တာ။သေဘာၤပ်က္တဲ့အခါက်ေတာ့
ကြ်န္းေပၚလူေတြေရာက္ကုန္တယ္။အုပ္စု(၂)စုေရာက္သြားတယ္ တစ္စုကို(၅၀၀)ေလာက္
ေရာက္သြားတယ္။လူတစ္ေယာက္ေလာက္ အဲ့ဒီကြ်န္းေပၚ
ေရာက္သြားတယ္ေပါ့။အဲ့ဒီကြ်န္းေပၚမွာေနထိုင္ျပီးေတာ့ စားေသာက္ၾကတယ္။ျပန္ဖို႔ရာလ
ည္းခက္တယ္။ပင္လယ္ဆိုတာ အင္မတန္မွေ၀းလံတဲ့ေနရာေရာက္
သေဘၤာကလည္းပ်က္သြားတယ္ဆိုေတာ့ ေနရပ္ကိုျပန္ဖို႔ခက္ေတာ့ အဲ့ဒီကြ်န္းေပၚမွာပဲေန
လိုက္ၾကတယ္။
အဲ့ဒီကြ်န္းက လူေနတဲ့ကြ်န္းမဟုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အရင္ကကြ်န္းေပၚမွာေနတာ
လူေတြမျမင္နိဳင္တဲ့ နတ္ေတြ။လူေတြဟာကြ်န္းေပၚမွာေနသည့္
အတြက္ေၾကာင့္ လူေတြဆိုတာတခ်ဳိ႕က သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔မေနတတ္ဘူး။
ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ေတြ ။ကြ်န္းဟာတျဖည္းျဖည္းလူေတြ ေနလာသည့္အတြက္ေၾကာင့္
က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ ဟိုစြန္႔ဒီစြန္႔သည့္အတြက္ေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕အေနအထိုင္ညစ္ပတ္မႈကို
အေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့ ကြ်န္းေပၚမွာရိွတဲ့နတ္ေတြက
စိတ္ဆိုးလာတယ္။စိတ္ဆိုးလာေတာ့ နတ္ေတြက စည္းေ၀းၾကတယ္ ဒီကြ်န္းေပၚမွာ ဒီကြ်န္း
ေပၚမွာလူေတြေရာက္လာတာ မေကာင္းဘူး။
ဒီလူေတြေတာ့ ေမာင္းခ်ျပစ္မွျဖစ္မယ္။ဘယ္လို လုပ္မလဲဆိုေတာ့ သူတို႔ရဲ႕စီမံခ်က္ကလည္း
ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။
လာမယ့္ လျပည့္ေနမွာ ဒီေရတက္ ကြ်န္းၾကီးကိုေရလြမ္းျပီးေတာ့ အကုန္လံုး ေဆးေၾကာပ
စ္လိုက္မယ္။လျပည့္ေန႔ကို ဘာလို႔ေရြးတာလည္းဆိုေတာ့
အားလံုးၾကားဖူးတယ္မို႔လား ဒီေရတက္တာဘာေၾကာင့္တက္တာဆိုတာေဆြးေႏြးတာ ရိွတ
ယ္ေလ။သိပၸံဆရာေတြက လရဲ႕ဆြဲအားေၾကာင့္ျဖစ္တာလို႔ေျပာတယ္။
ဒါေၾကာင့္လျပည့္ေန႔ဆိုရင္ ဒီေရကအျပည့္တက္တယ္ေပါ့။
ဒါလကဆြဲလို႔ လရဲ႕ဆြဲအားေၾကာင့္ေရေတြတက္လာတာ။ေနာက္ ဘုန္းၾကီးတို႔ ပါဠိစာ
ေပမွာေရးထားတာေလးတစ္ခုသြားေတြ႔တယ္။
လျပည့္ေန႔ ဒီေရတက္တာ ဘာလို႔တက္တာလည္းဆိုေတာ့ အဲ့ဒီမွာ လရဲ႕ဆြဲအားလို႔ မသံုး
ဘူး “လ” ေတာ့ “လ”ပဲ။ပင္လယ္ထဲမွာ (စႏၵရကႏၲ)ေက်ာက္
ေတာင္ေတြရိွတယ္တဲ့။ လေရာင္ေၾကာင့္ (စႏၲရကႏၵ)ေက်ာက္ေတြကေန ေရေတြအန္ထြက္
တယ္တဲ့ အဲ့ဒီလိုအန္ထြက္လာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ေရေတြမ်ားျပီး ဒီေရတက္လာတယ္လို႔
ဒီလိုေျပတာ။ ဒီစကားႏွစ္ခုဟာ ကြဲလြဲေနတာရိွတယ္။
အားလံုးအမ်ားသိၾကတဲ့ သိပၸံဆရာေတြေျပာတဲ့ လေရာင္ကဆြဲလို႔ဒီေရ
တက္တယ္လို႔ဆိုတယ္။ အခုပါဠိစာေပမွာ သံယုတၱနိကာယ္ သုတၱံတစ္ခု ဋီကာမွာ လရဲ႕ဆြဲ
အားလို႔မေျပာဘူး။လေရာင္နဲ႔ေတြ႔တဲ့အခါမွာ ပင္လယ္ထဲမွာ
(စႏၵရကႏၲေက်ာက္)ေတြဟာ ေရအန္တယ္တဲ့။ေက်ာက္က ႏွစ္မ်ဳိးရိွတယ္
တစ္ခ်ဳိ႕ေက်ာက္က ေနေရာင္နဲ႔ေတြ႔ရင္ မီးေတာက္တယ္။တခ်ဳိ႕ေက်ာက္က လနဲ႔ေတြ႔ရင္ေရ
အန္ထြက္တယ္။ ပင္လယ္ထဲမွာ အဲ့ဒီေက်ာက္ေတာင္ေတြ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြရိွလို႔ လေရာ
င္နဲ႔ေတြ႔တဲ့အခါမွာ
ေရအန္ထြက္ျပီးေရၾကီးတာအဲ့ဒါေၾကာင့္။
အဲ့ဒီစကားက ပိုျပီးေတာ့ သဘာ၀က်တယ္လို႔ ဘုန္ၾကီးတို႔ကေတာ့ စဥ္းစားမိတယ္ ဘာ
ျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တျခားအေၾကာင္းကို သူတို႔ဘာျပေသးလဲေတာ့
မသိဘူး လရဲ႕ဆြဲအားေၾကာင့္ ပင္လယ္ထဲကေရေတြတက္တယ္ဆိုရင္ ျမစ္ထဲကေရေတြေရ
ာ ဘာလို႔မတက္တာလဲ ေရအိုးထဲကေရေတြေရာ ဘာလို႔မဆြဲဘူးလား ေမးစရာရိွတယ္။ ပင္
လယ္ထဲကေရေတြအမ်ားၾကီးဆြဲနိဳင္တယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ ေရအိုးထဲကေရေတြေတာ့ လသာတဲ့ေ
န႔ေတြဆိုရင္ ေျပာင္ထြက္သြားလိမ့္မယ္ထင္တယ္ေနာ္။ျမစ္ထဲက ေရေတြလည္းအကုန္လ
်ံတက္သြားလိမ့္မယ္ထင္တယ္။သို႔ေသာ္ ျမစ္ထဲကေရ ေရအိုးထဲကေရ
တုပ္တုပ္ေတာင္ မလႈပ္ဘူး။အဲ့ဒါကို စဥ္းစားၾကည့္ရင္ဘုန္းၾကီးတို႔က
ပါဠိစာေပမွာလာတဲ့အခ်က္က ပိုျပီးေတာ့ Reasonable Logical ျဖစ္သလားလို႔ေတြး
မိတာ
ေပါ့ေနာ္။
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
{တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း-၁ မွတရားေတာ္မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္}
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ဓမၼအသိေတြၾကြယ္၀ျပီး ဘ၀ေတြထြန္းေျပာင္ၾကပါေစဗ်ာ။
ဤဓမၼဒါနေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ကိုေထာက္ပံ့နိဳင္ျပီး နိဗၺာန္၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစသာ
း။
Monday, December 8, 2014
“ တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း - ၁ ”
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment