Tuesday, December 9, 2014

“ တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း - ၃ ”

“ တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း - ၃ ”
{အသံဖိုင္ကိုနာယူျပီး လိုက္ေရးရေသာေၾကာင့္ စာလံုးေပါင္းမွားပါက ခြင့္လြတ္ၾကပါရန္}
ဒါျဖင့္ ကံတရားေတြက ဘယ္ေနရာမွာေနတာတုန္း ? ဘယ္လိုလုပ္ ျပမလဲ။အဲ့ဒါက မိ
လိႏၵပဥွာမွာေဆြေႏြးထားတာ တစ္ခုရိွတယ္။
ကုဟႎ တာနိ ကမၼာနိ တိ႒ႏၲီ ကံတရားေတြဟာဘယ္မွာ ရိွၾကသလဲ။
ဆိုပါဆို႔ အတိတ္ဘ၀တုန္းက ကုသိုလ္ကံျဖစ္ေစ အကုသိုလ္ကံျဖစ္ေစ လုပ္ခဲ့တယ္။
အဲ့ဒီ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံတရားေတြဘယ္မွာ ရိွခဲ့သလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို မိလိႏၵမင္းၾကီးကေမးတ
ယ္။အဲ့ဒီမွာ အရွင္နာဂသိန္ကေျဖတယ္- ကံဆိုတာ စဥ္ဆက္မျပတ္
အရိပ္ပါလာသလို ပါတာ ဘယ္ေနရာမွာ ရိွတယ္လို႔ေျပာလို႔မရဘူး။အရိပ္က ဘယ္နားမွာရိွ
လဲေျပာေလ။ အရိပ္ဆိုတာ အလင္းေရာင္နဲ႔ေတြ႔တဲ့အခါမွာ အရိပ္ဆိုျပီး
ထြက္လာတာ။ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီအရိပ္ ဘယ္နားေနတာတုန္း စဥ္းစား။ထြက္စရာ မရိွတဲ့အခ်ိ
န္ဘယ္နားသြားထားလဲ အဲ့ဒီ အရိပ္ကေလးက။ကိုယ္နဲ႔အတူတူပဲ
ရိွေနမွာပဲေပါ့ေနာ္။အဲ့ဒိလိုပဲ ေျပာလို႔ရမယ္တဲ့။ဘယ္ေနရာ ရိွတယ္လို႔ေျပာလို႔မရဘူးတဲ့။
သူကမရေသးဘူး။အတိအက် ကံ ဘယ္ေနရာရိွတယ္ဆိုတာကို
သူကသိခ်င္တယ္တဲ့။ ဒီေနရာမွာ ရိွတယ္ Location ေပါ့။ဘယ္ေနရာမွာ ကံတရားဟာ
ရိွေနသလဲ ေျပာပါဆိုေတာ့။ ဘယ္ေနရာ ရိွတယ္လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔ မရဘူးတဲ့။
ဒါဆို ဥပမာနဲ႔ ဘယ္လိုေျပာမလဲဆိုေတာ့
သရက္ပင္တစ္ပင္ ဒီႏွစ္အသီးသီးမယ္ အဲ့ဒီအသီးေတြ မသီးေသးခင္ဘယ္မွာေနသလဲ
ဆိုေတာ့။ ရွာလို႔မရဘူးတဲ့။ဘယ္နားေနတယ္ဆိုတာ
Location နဲ႔ျပလို႔ရလား။သို႔ေသာ္ အသီးဟာမလာဘူးလား လာသလား။
အဲ့ဒါမ်ဳိးလိုပဲတဲ့ အရွင္နာဂသိန္က ေျဖတာ။
ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြလည္း ဟိုတစ္ခ်ိန္က စဥ္းစားဘူးတယ္။နယ္သာလန္မွာ အဘိဓမ
ၼသင္တန္းသြားပို႔ခ်ခ်ိန္မွာ ကံ ေတြဟာ ဘယ္မွာရိွသလဲဆိုတာကို
တစ္ခါစဥ္းစားဖူးတယ္။ ကံ ဟာ ဦးေနာက္မွာ ရိွသလား။ဦးေနာက္မွာ ရိွရင္ ဦးေန
ာက္ပ်က္သြားရင္ ကံေတြ ပ်က္မသြားဘူးလား? ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္
Accident ျဖစ္လို႔ ဦးေနာက္ေတြ ထြက္ကုန္ရင္ ကံေတြမထြက္ကုန္ဘူးလား?
ထြက္ကုန္ရင္ သူ အကုသိုလ္လုပ္ထားတာေတြ ဒီဘ၀မွာပဲ အကုန္ထြက္ကုန္မွာေပါ့။
ေနာက္ဘ၀ လိုက္စရာအေၾကာင္းမရိွေတာ့ဘူး။ႏွလံုးသားထဲမွာ ရိွတယ္ဆိုရင္လည္း ႏွလံုးခ
ြဲစိတ္ကုသရင္ အတုတပ္တာတို႔ ဒီကံေတြ ဘယ္သြားေနမလဲ။ေသသြားလို႔
ႏွလံုးေသြးရပ္သြားတယ္ဆိုရင္ ဒီကံက ေနာက္ဘ၀ ဘယ္လိုလို႔ လိုက္မွာလဲ။လူဟာ
ေသသြားရင္ ဦးေႏွာက္ကလည္း မီးသခၤ်ဳိတဲ့အထဲ ပါသြားမွာပဲ။ႏွလံုသားကေရာ
မီးသခၤ်ဳိတဲ့အထဲ ပါသြားမွာပဲ။ဒါျ့ဖင့္ ကံတရားေတြေရာ အဲ့ဒီအထဲပါသြားလားလို႔ ဒါက လူျ
ပိန္းေတြး ေတြးၾကည့္တာ။
အဲ့ဒီေတာ့ အေျဖထုတ္တဲ့အခါ ဘယ္လိုထုတ္ရသလဲဆိုေတာ့
စိတၱသႏၲာန လူေတြရဲ႕ Mental Process စိတ္ျဖစ္စဥ္
ဆိုတာရပ္သြားတယ္ဆိုတာ မရိွဘူးေလ။
လူကတာ အိပ္ခ်င္ အိပ္ခ်င္အိပ္မယ္ စိတ္ျဖစ္စဥ္ဆိုတာ သြားေနတာပဲ။
အိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘ၀င္ စိတ္ပဲ။လူ႔ရဲ႕စိတ္အစဥ္ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ ရပ္နားေန
တယ္ဆိုတာမရိွဘူးေပါ့။
ပထမဆံုးျဖစ္တဲ့စိတ္ကို ပဋိသေႏၶ စိတ္လို႔ေခၚတယ္။
ေနာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့စိတ္ဟာ စုတိ စိတ္ပဲ။
ဒီၾကားထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္ကို ၀ီထိစိတ္နဲ႔ဘ၀င္စိတ္ ပဲ။
အိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘ၀င္ စိတ္ပဲ။ ၀ီထိစိတ္ကို activity ေပါ့သူက အာရံု
ေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့စိတ္ေတြ အိပ္ေပ်ာ္သြားရင္ ဘ၀င္စိတ္။ဒါပဲ ဒီဟာျပတ္သြားတယ္
လို႔ ဘယ္ေတာ့မွမရိွဘူး။၀ီထိစိတ္ ျဖစ္ရင္ျဖစ္ ဘ၀င္စိတ္ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။
သူက Passive နဲ႔ Active ေပါ့။၀ီထိစိတ္က Active ေပါ့။
အာရံုေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္တာ။ဘ၀င္စိတ္ဆိုတာPassive ျငိမ္သြားျပီးေတာ့
မူလအေနအထားမ်ဳိးေလးေပါ့ သူက။အဲ့ဒီေတာ့ ျဖစ္စဥ္ကေတာ့ ျပတ္တယ္လို႔မရိွဘူး။
အဲ့ဒီေတာ့ ကံတရားေတြဟာ ဘယ္မွာရိွလဲလို႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျဖရမယ္ဆိုရင္
Mental Process မွာရိွေနတယ္လို႔ေျဖရမယ္။ဒီစိတ္ပ်က္သြားရင္ ေနာက္စိတ္။
ေနာက္စိတ္ပ်က္သြားရင္ ေနာက္စိတ္။ Energy ေတြအေနနဲ႔ Energy ဆိုတာ
အေကာင္အထည္မွ မရိွတာ။စြမ္းအင္ေတြဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုေျပာင္းလဲျပီးေတာ့
၀င္သြားတာပဲရွိတာေလ။စြမ္းအင္ဆိုတာ ရိွတာပဲ
။စိတ္ရဲ႕စြမ္းအားဆိုတဲ့ “ ကမၼသတၱိ ”ေတြဟာ ပထမစိတ္ထဲမွာ
ပထမစိတ္ပ်က္သြားေတာ့ ဒုတိယစိတ္ထဲမွာ ဒုတိယစိတ္ပ်က္ရင္
တတိယစိတ္ထဲမွာ စိတ္ဆိုတာေတာ့ ပ်က္ေနတာပဲေလ။ေရွ႕ကပ်က္
ေနာက္ကေပၚနဲ႔ဒီလို သြားတာ။ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ အဲ့ဒါကိုေဟာတာပဲ အနႏၲရပစၥေယာ၊ သမနႏၲရ
ပစၥေယာ၊နတၳိပစၥေယာတို႔၊ ၀ိဂတပစၥေယာတို႔ ၊အာေသ၀နပစၥေယာတို႔ဆိုတာ ဒါေတြေဟာ
တာပဲ။မရိွေတာ္မွာ ေနာက္ဟာေပၚလို႔ရတာကိုး။
အဲ့ဒီေနာက္ေပၚတဲ့အထဲမွာ ေရွ႕ကရဲ႕ စြမ္းအင္ေတြ Energy ေတြရိွတယ္။
ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ငယ္ငယ္တုန္းက သင္ထားတဲ့
မူလတန္းပညာဆိုတာ ေမ့ခ်င္ေတာ့ေမ့မယ္။
သို႔ေသာ္မူလတန္းပညာတတ္ထားလို႔ အလယ္တန္းမွာ အလြယ္တကူသင္နိဳင္တာမဟုတ္ဘူး
လား။အလယ္တန္းကိုတတ္မွ
အထက္တန္းကိုလိုက္နိဳင္မွာ မဟုတ္လား။အထက္တတ္မွ တကၠသိုလ္ပညာကို
လြယ္လြယ္ကူကူ သင္ယူနိဳင္မွာမဟုတ္လား။အဲ့လို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေက်ာ္တတ္လို႔ရလား။
အဲ့ဒါေတြက လိုက္လာတယ္ဆိုတာEnergy အေနနဲ႔ရိွေနတယ္ဆိုတာ
ကိုယ့္ဘာသာ မွန္းစလို႔ရတယ္ေပါ့။
ကံတရားဆိုတာအဲ့ဒီ သေဘာအားျဖင့္ရိွေနတယ္ေပါ့။ဒါ့ေၾကာင့္မို႔
တမလြန္ဘ၀နဲ႔ကံအေၾကာင္းကို အေျခခံအေနနဲ႔ဘုန္းၾကီးတို႔ ေရွ႕ပိုင္းအေနနဲ႔ရွင္းလင္းျပီးေ
တာ့ေျပာတာ။ မနက္ျဖန္က်ရင္ အရွင္ကုမာရကႆပ နဲ႔ ပယာသိရာဇညဘုရင္ၾကီးတို႔ရဲ႕ေဆြးေ
ႏြးခန္းကိုေျပာမယ္။
ဒီေန႔က အေျခခံနားလည္နိဳင္ေအာင္ တမလြန္ဘ၀နဲ႔ကံအေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးျခင္းကို ရႈ႕ေထာင့္စံုကေန ရွင္းလင္းျပီးေတာ့ေျပာတာ။
ပါယာသိရာဇညသုတ္လာ ပါယာသိရာဇညမင္းၾကီးက ကံဆိုတာ မရိွဘူး။
အရွင္ကုမာရကႆပကရိွတယ္ သူတို႔ရဲ႕ေဆြးေႏြးခန္းကိုဆက္ျပီးေတာ့ေဟာမယ္။
တမလြန္ဘ၀ႏွင့္ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း။တမလြန္ဘ၀ဆိုတာ ယခုမ်က္ေမွာက္ဘ
၀ အဆံုးသတ္သြားတဲ့အခါမွာ ေရာက္ရိွလာဖြယ္ရိွတဲ့ ဘ၀မ်ဳိး။ကံဆိုသည္မွာ
ယခုဘ၀လုပ္ထားတဲ့ကံေတြေရာ အတိတ္ဘ၀ကျပဳလုပ္ထားတဲ့ကံေတြေရာ လူေတြရဲ႕ေန႔စ
ဥ္လႈပ္ရွားမႈေတြအားလံုး စိတ္ထဲကေတြးၾကံတာ၊ ႏႈတ္ကထုတ္ေျပာတာ၊
ကိုယ္ထိလက္ေရာက္လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ မေနာကံ ၀စီကံ ကာယကံတို႔ဆိုတဲ့
ဒီကံတရားေတြဟာ လူေတြရဲ႕သႏၲာန္မွာ မေပ်ာက္မပ်က္ဘဲနဲ႔ စြမ္းအင္သတၱိတစ္ခုအေနနဲ႔
ရိွတယ္ဆိုတာ ပ႒ာန္း(၂၄)ပစၥည္းမွာလည္း ကမၼပစၥေယာဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာထ
ားတာရိွတယ္။အဲ့ဒီမွာ တမလြန္ဘ၀နဲ႔ကံဆိုတာကို ဗုဒၶျမတ္စြာက
ရိွတယ္လို႔လက္ခံေဟာၾကားခဲ့တယ္။တမလြန္ဘ၀ရိွတယ္ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားက ဒိဗၺစက
ၡဳအဘိဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ျပီးေတာ့ သတၱ၀ါေတြ ဒီဘ၀အဆံုးသတ္ျပီးေတာ့
ဘယ္ဘ၀သြားျပီးေတာ့ ျဖစ္တယ္။ဘယ္ကံၾကာင့္ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့
ယထာကမၼဴပဂဉာဏ္ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္နဲ႔ဆက္စပ္ျပီးေတာ့ျဖစ္ေပၚလာတဲ့
ယထာကမၼဴပဂဉာဏ္နဲ႔ ကံအားေလ်ာ္စြာ သတၱ၀ါေတြ ထိုထိုဘ၀ျဖစ္ရပံုကို ကိုယ္
တိုင္သိျမင္ျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့တရားကို
သယံ အဘိညာ သစၧိကတြာ
ကိုယ္တိုင္သိျပီးေတာ့ ေဟာတာ။ေကာင္းျပီး ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့
တမလြန္ဘ၀နဲ႔ကံအေၾကာင္းကို လက္ခံတဲ့သူရိွတယ္ လက္မခံတဲ့သူရွိတယ္။
ေအးဒီေနရာမွာ ဗုဒၶျမတ္စြာလက္ထက္ေတာ္ အခါကာလတုန္းက
တမလြန္ဘ၀နဲ႔ကံအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာၾကားခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို
ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြ နာခံမွတ္သားၾကရေအာင္။
အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြကေတာ့ ေရွးေခတ္နဲ႔ပိုမို ဆီေလ်ာ္တဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြေပါ့ ဒီက
ေန႔ေခတ္ဆိုရင္ အေၾကာင္းတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျပေကာင္း ျပလိမ့္မယ္။
အဲ့ဒီေတာ့ တမလြန္ေလာကကိုျငင္းဆိုခဲ့တာ ဘယ္သူလဲဆိုရင္ ပုဂၢိဳလ္ေတြမ်ားစြာရိွေပ
မယ့္ ဒီေနရာမွာ ပါယာသိရာဇညသုတၱံဆိုတာ ဒီဃနိကာယ္မွာမွတ္တမ္း
တင္ထားတယ္။အဲ့ဒီသုတၱံကို ဘုန္းၾကီးတို႔က Perspective ျခံဳငံုသံုးသပ္တဲ့ပံုစံုမ်ဳိးနဲ႔ ေဟာ
ေပးမယ္။ေဆြးေႏြးခ်က္ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျပီးေတာ့ ရွင္းျပမယ္။
သို႔ေသာ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ဆိုေပမယ့္လို႔ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အဓိပၸာယ္ေတြ သူတို႔ရဲ႕ဆိုလိုရင္း အာေပ
ၚေတြအကုန္လံုး ျခံဳမိငံုမိေအာင္ ရွင္းျပေပးပါ့မယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တပည့္သားသာ၀က စာေပက်မ္းဂန္ေတြ
တတ္ကြ်မ္းသည့္အတြက္ ဗဟုသုတရိွျပီးေတာ့ ေဟာေရးေျပာေရးမွာ
လိမၼာကြ်မ္းက်င္တယ္။အဲ့ဒီေခတ္ကသံုးထားတဲ့ စကားလံုကေတာ့
ပ႑ိေတာ ဗ်ေတၱာ ေမဓာဝီ ☀ - ထက္ျမတ္ လ်င္ျမန္တဲ့ အသိဉာဏ္ရိွျပီးေတာ့
စိတၱကထီ - ဆန္းဆန္းက်ယ္က်ယ္
တရားကိုေဟာေျပာနိဳင္တဲ့ အရွင္ကုမာရကႆပမေထရ္ဆိုတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးရိွတယ္။ျမတ္စြာ
ဘုရားကိုယ္တိုင္က အရွင္ကုမာရကႆပကို
ေဟာေရးေျပာေရးနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ဆန္းဆန္းက်ယ္က်ယ္ေဟာတတ္
ေျပာတတ္တယ္လို႔၊ ဆန္းက်ယ္တယ္ဆိုတာ ဥပမာဥပေမယ်နဲ႔
ရိုးရိုးစင္းစင္းေျပာတာမဟုတ္ပဲနဲ႔ ဥပမာဥပေမယ်နဲ႔ အဓိပၸာယ္ေပၚလြင္ထင္းရွားေအာင္
ေျပာနိဳင္တဲ့ ပ႑ိတံ-ဉာဏ္ရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လို႔ ဧတဒဂ္ရာထူးနဲ႔ခ်ီးျမင့္ေျမာက္စားခဲ့ရတဲ့
ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပဲ။
🌻 အဲ့ဒီအရွင္ကုမာရကႆပဟာ ေကာသလတိုင္းမွာ ေနာက္ပါရဟန္း(၅၀၀)နဲ႔အတူ ခရီး
ထြက္ၾကတယ္။ တစ္ရြာကေနတစ္ရြာ တစ္ျမိဳ႕ကေနတစ္ျမိဳ႕
ကုန္းေၾကာင္းခရီးနဲ႔ ခရီးထြက္ၾကတယ္။အဲ့ဒီလို ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာလည္းပဲ တရား
ေတြေဟာၾကတယ္။
အဲ့ဒါကို စာေပက်န္းဂန္မွာ “စာရိကံ”- စာရိကာ ဆိုတာ လွည့္လည္သြားတာ
Traveller ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ေကာသလတိုင္းထဲမွာ လွည့္လည္သြားလာရင္း
ဘယ္ေရာက္သြားလဲဆိုေတာ့ ေကာသလတိုင္းက ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ေသတဗ်ျမိဳ႕ ကိုေရာက္
သြားတယ္။ေရာက္သြားေတာ့ အဲ့ဒီေသတဗ်ျမိဳ႕ရဲ႕ေျမာက္ဘက္
🌴 သႎသပါဝန 🌴 လို႔ေခၚတဲ့ ေတာအုပ္တစ္ခု၊ သိ ံသပါ-ဆိုတာ ျမန္မာစာေပမွာေ
တာ့
သိ ံသပ-ဆိုတဲ့စကားကို ဘာသာျပန္တဲ့အခါမွာ ယင္းတိုက္ေတာလို႔
ျပန္တယ္။ယင္းတိုက္ပင္ေတြ ရိွတဲ့ေတာလို႔ ဒီလိုမွတ္ရမယ္။
🌻 ဘုန္းၾကီးတို႔ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္က သိရိလၤကာနိဳင္ငံကိုေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့
အဲ့ဒီ သႎသပ-ဆိုတဲ့သစ္ပင္ဟာ ဘယ္လို သစ္ပင္လဲဆိုတာ သီဟိုရ္ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးနဲ႔
ေဆြးေႏြးဘူးတယ္။ဗမာကေတာ့ သႎသပ-ဆိုတာဗုဒၶေဟာတဲ့တရားေတြမွာ
ခဏ ခဏေတြ႔လုိ႔ ျမန္မာဘာသာျပန္တာေတာ့ ယင္းတိုက္လို႔ျပန္တယ္။
အပင္ျမင္ဖူးခ်င္တာနဲ႔ သီဟိုရ္နိဳင္ငံက သႎသပ-ျပန္ဆိုခ်က္နဲ႔တူသလားလို႔ သိဟိုရ္က်န္းဂန္တ
တ္ဆရာေတာ္ တစ္ပါးနဲ႔ ဒီစကားလံုးကို ေဆြးေႏြးဖူးတယ္။
သူကေျပာတယ္ သႎသပ-ဆိုတာတဲ့ ေဆြးေႏြးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတြ႔တဲ့သစ္ပင္တစ္ပင္ကိုျပတယ္
။အဲ့ဒီသစ္ပင္က ျမန္မာနိဳင္ငံမွာ 🍁 ယုဇန🍁 လို႔ေခၚတဲ့ သစ္ပင္ျဖစ္ေနတယ္။ စစ္
ကိုင္းေတာင္ရိုးမွာဆိုရင္ေတာ့ ေမာကၡိေတာလိုလဲေခၚတယ္ေပါ့။
အဲ့ဒီေတာ့ ျမင္ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္ ယုဇနဆိုတဲ့ပန္းပင္။သူကလည္း အပင္ၾကီးၾကီးမဟုတ္ဘူး။
ျဖဴတဲ့အပြင့္ ပြင့္တယ္။အသီးက မွည့္ရင္ ငရုပ္သီးလိုပဲ ရဲေနတာ။အဲ့ဒီ ယုဇန အပင္ကို သီဟို
ရ္မွာေတာ့ သႎသပ-လို႔ေခၚတယ္။သူတို႔ အသံထြက္နဲ႔က်ေတာ့
-စီစပ-လို႔အသံထြက္တယ္။စီစပဆိုတာ သႎသပ-လို႔သူကေျပာေတာ့
ျမန္မာျပည္နဲ႔ မတူတဲ့ဘာသာ ျပန္ဆိုခ်က္ပဲလို႔ ဒီလိုမွတ္ရမယ္။သစ္ပင္ေတြကို ဘာသာျပန္
ဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ဘူးေပါ့။အမ်ဳိးမ်ဳိးေခၚၾကတယ္ေလ။
သိထားရင္ရပါျပီ အျငင္းပြားစရာမလိုပါဘူး။
🌻 ကဲေကာင္းျပီ သႎသပါဝန-ဆိုတဲ့ေတာအုပ္ထဲကို အရွင္ကုမာရကႆပေရာက္ေနတယ္။
ေရာက္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ေသတဗ်ျမိဳ႕သူေတြသတင္းၾကားၾကတယ္။
အရွင္ကုမာရကႆပ အေဟာအေျပာေကာင္းတယ္။ရဟန္း(၅၀၀)နဲ႔ သႎသပါဝန-မွာသီတင္း
သံုးေနတယ္ဆိုတဲ့ ၾကားေတာ့ အုပ္စုထြက္လာၾကတယ္။
နာမည္ၾကီးကိုယ္ေတာ္တစ္ပါး ၾကြလာတယ္ဆိုေတာ့ ဖူးခ်င္ၾကတာေပါ့။အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ေသ
တဗ်ျမိဳ႕မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာက ဘယ္သူလဲဆိုေတာ့ ပါယာသိဆိုတဲ့
ဘုရင္အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ဘုရင္ဆိုေပမယ့္ သူက -ပါယာသိရာဇာ- လို႔မသံုးပဲနဲ႔။ ပါယာသိရာဇည
-လို႔သံုးထားတယ္။အဲ့ဒီေတာ့ အ႒ကထာက ရာဇည-ဆိုတာ
ဘာလဲဆိုေတာ့ ဘာလို႔ ဒီလို႔သံုးတာလဲဆိုေတာ့ အဘိက္သိက္မခံတဲ့ဘုရင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ရာဇည-လို႔သံုးတာတဲ့။အဘိက္သိက္ခံတဲ့ ဘုရင္ကိုက်ေတာ့
ရာဇာ-လို႔ဒီလိုသံုးတယ္။ဘုရင္ေတြ ဘိက္သိက္ခံတယ္ဆိုတာ ေတာ္ရံုဘုရင္ မခံ၀ံ့ေလာက္ဖူး
နဲ႔တူတယ္။ရာဇ-ဘိက္သိက္ဆိုတာမ်ဳိးခံထားလို႔ ရိွရင္
ၾကိမ္စာတိုက္တဲ့ သေဘာေတြရိွတယ္။
🌻 တိုင္းသူျပည္သားေတြရဲ႕ အက်ဳိးကို မလုပ္ဘဲနဲ႔ ဥပေဒကိုမေလးစားလို႔ရိွရင္ တရား
သျဖင့္ မအုပ္စိုးဘူးဆိုရင္ ဦးေခါင္း(၇)စိပ္ကြဲေစသတည္း ဆိုတာပါေသးတယ္။
အဲ့ဒီလို ၾကိမ္ရဲပါ့မလား။ဘိက္သိက္ခံရတယ္ဆိုတဲ့ ဘုရင္တိုင္းဟာေနရာတိုင္း ဘိက္သိက္မ
ခံၾကဘူး။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ အဲ့ဒီၾကိမ္စာပါလို႔။ၾကိမ္ဆဲတာမ်ဳိးပါလို႔။
ျဖစ္တာ မျဖစ္တာ အသာထားေပါ့ ၾကိမ္တာကေတာ့ ေခါင္း(၇)စိပ္ကြဲတဲ့။
အဲ့ဒါ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို ၾကံၾကံဖန္ဖန္ေျဖထားတဲ့ေမးခြန္းကို ငယ္ငယ္က မွ
တ္ထားတာ။(၇)စိပ္က ဘာကိုေျပာတာလဲ။
အဲ့ဒီေတာ့ (၇)စိပ္ရေအာင္ ဘယ္လိုကြဲရမလဲဆိုေတာ့ ဒါက ဗဟုသုတအေနနဲ႔ေျပာတာ။
မ်က္စိက(၂)လံုးရိွတယ္မို႔လား။မ်က္စိ(၂)လံုးကလည္း ေခါင္းကြဲသြားရင္ တစ္ဘက္စီ ျဖစ္သ
ြားျပီ။နားကလည္းတစ္ဘက္စီ ျဖစ္သြားျပီ။ႏွေခါင္းကလည္း တစ္ေပါက္စီ ။အဲ့ဒီလို မ်က္စိ၊န
ား၊ႏွေခါင္း ဆိုရင္(၆)ခုရိွျပီ။က်န္တာက တစ္ခုဆိုေတာ့ (၇)ခုေပါ့။
ဒီလိုဆိုလိုတာက မ်က္စိ၊နား၊ႏွာေခါင္းရယ္က တစ္ခုစီျဖစ္သြားေတာ့(၆)ခု။
က်န္တာက တစ္ခု ဒီလိုဆိုလိုတာတဲ့။ ဒါကေတာ့ က်န္က်န္ဖန္ဖန္ ေတြးတာလည္းပဲျဖစ္နိဳင္
တာပဲ။သို႔ေသာ္လည္းပဲ အေမးရိွလို႔
အေျဖရိွတာဆိုေတာ့လည္း မဆိုးဘူးေပါ့။မေျဖနိဳင္တာထက္စာရင္
ဒါက အေျဖေလးေတာ့ ထြက္လာတာေပါ့။
🌻 အဲ့ဒီပါယာသိရာဇည-ဘုရင္ၾကီးကလည္း ေခါင္းကြဲမွာေၾကာက္လို႔ ဘိက္သိက္မခံဘူ
းတဲ့။
အဲ့ဒီ ေသတဗ်ျမိဳ႕ကို ဘယ္ကေနရသလဲဆိုေတာ့ ေကာသလမင္းၾကီးက
သူ႕ကိုအပိုင္စားေပးလိုက္တာတဲ့။အခုေခတ္ဆိုရင္ ျမိဳ႕စားေပါ့။သူကေန႔လည္ဘက္အခ်ိန္မွာ
နန္းရင္ျပင္အထပ္ထပ္ကေန အနားယူေနတုန္း လူအုပ္ၾကီး
ျမိဳ႕ျပင္ထြက္သြားတာျမင္ေတာ့ ဟိုလူေတြဘယ္သြားၾကတာလဲဆိုေတာ့ အနီးကအမတ္က
အရွင္မင္းၾကီး အရွင္ကုမာရကႆပၾကြလာလို႔သြားဖူးၾကတာ
တရားနာ သြားၾကတာလို႔ေလ်ာက္တယ္။ဟ ဒီလိုဆိုရင္ သြားေျပာ ခဏဆိုင္းၾကဦး ငါလည္
းလိုက္မယ္ ခဏေစာင့္လို႔ လူေတြကို ဆိုင္းခိုင္းထားတယ္။
🌻 သူက ဘာေျပာလိုက္ေသးလဲဆိုရင္ ဒီမသိနားမလည္တဲ့သူေတြကို ဟိုကိုယ္ေတာ္က
တမလြန္ေလာကရိွတယ္ ကံရိွတယ္ဒါေတြ ေလွ်ာက္ေဟာေနရင္
မသိတဲ့ေကာင္ေတြက ယံုေနၾကလိမ့္မယ္ ငါလိုက္သြားလိုက္သြားမွျဖစ္မယ္။
သူက စတာကိုက အဲ့ဒီလို စတာ။သူက တမလြန္ေလာကကို မယံုဘူး။
သူ႔ရဲ႕နတၳိက ၀ါဒက ဘာလဲဆိုရင္
⭐ နတၳိ ပေရာ ေလာေကာ ⭐ - တမလြန္ေလာကဆိုတာမရိွဘူး။
⭐ နတၳိ သတၱာ ၾသပပါတိကာ ⭐ - ေသျပီးေတာ့ျပန္ေမြးတဲ့သတၱ၀ါဆိုတာ မရိွဘူး။တမ
လြန္ေလာက မရိွရင္ေနာက္ထပ္ ျပန္ေမြးတယ္ဆိုတာ မရိွဘူး။
ဒါတင္လားဆိုေတာ့ သူကျငင္းပယ္လိုက္ေသးတယ္
⭐ နတၳိ သုကတဒုကၠဋာနံ ကမၼာနံ ဖလံ ၀ိပါေကာ ⭐ -ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈ ကံတို႔၏ အ
က်ိဳးသည္မရွိဘူးတဲ့။သူ Reject လုပ္ထားတာက(၃)ခ်က္ေပါ့။
တမလြန္ေလာကဆိုတာ မရိွဘူး။တမလြန္ေလာကမရိွလို႔ ေသျပီးေနာက္ထပ္ျပန္ျဖစ္မွာ မ
ဟုတ္ဘူး။ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံဆိုတာ မရိွဘူး။ဒီလို ျငင္းဆိုတာ။
🌻 ကဲဘုရင္ၾကီးလည္း လိုက္လာ အရွင္ကုမာရကႆပနဲ႔ေတြ႔ဆံု စကားစျမည္ေျပာ။
သူ႕ေနာက္က လူေတြအားလံုးဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြခ်ည္းမဟုတ္ဘူး။
လူမ်ဳိးစံုလိုက္လာတာ။ဗုဒၶဘာသာေတြကေတာ့ ရိွခိုးကန္ေတာ့ျပီး သင့္တင့္တဲ့ေနရာမွာေနၾ
ကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ့သူေတြကေတာ့ တခ်ဳိ႕က
လက္အုပ္ခ်ီတယ္။တခ်ဳိ႕က သူဘယ္သူဆိုတာ နာမည္ေတြေအာ္ေျပာတယ္။
တခ်ဳိ႕ ေရာေႏွာျပီး ထိုင္ေနၾကတယ္။ဒီလို ပရိတ္သတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့။
🌻 အဲ့ဒီမွာပါယာသိဘုရင္ၾကီးကေျပာတယ္ အရွင္ဘုရား
“တပည့္ေတာ္တမလြန္ေလာကရိွတယ္ဆိုတာ မယံုဘူး”၊
“သတၱ၀ါေတြေသျပီးေနာက္ျပန္ေမြးတယ္ဆိုတာ မရိွဘူး”၊
ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံဆိုတာလည္း မရိွဘူး။ဒါတပည့္ေတာ္ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ပဲ။
အဲ့ဒီေတာ့ အရွင္ကုမာရကႆပက ေအာ္ဒီလို ကံ ကံရဲ႕အက်ဳိးနဲ႔
တမလြန္ ျငင္းဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို အခုကိုယ္တိ္ုင္ျမင္ရၾကားရတာ မေကာင္းလိုက္တာေပါ့။ကံ
ကံအက်ဳိးဆိုတာရိွတယ္ တမလြန္ေလာကဆိုတာရိွတယ္ဆိုတာ
အင္မတန္မွထင္ရွားရဲ႕သားနဲ႔ ဒါကိုျငင္းပယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကလည္းရိွေသးတယ္လို႔ ရွင္ကုမာရ
ကႆပက ျငီးေျပာေလးေျပာလိုက္တဲ့အခါ အဲ့ဒီကစျပီး ေဆြးေႏြး
ပြဲေလးစလာတာ။သူကမရိွဘူး အရွင္ကုမာရကရိွတယ္။အဓိကကေတာ့ တမလြန္ေလာကနဲ
႔ကံ ရိွတယ္မရိွဘူး။အဲ့ဒီမွာ အရွင္ကုမာရကႆပက ေမးခြန္းေလးစေမးတယ္။
အပိုင္း(၄)ဆက္ရန္>>>>>>>
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
{တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း-၁ မွတရားေတာ္မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္}
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ဓမၼအသိေတြၾကြယ္၀ျပီး ဘ၀ေတြထြန္းေျပာင္ၾကပါေစဗ်ာ။
ဤဓမၼဒါနေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ကိုေထာက္ပံ့နိဳင္ျပီး နိဗၺာန္၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစသာ
း။
_/\\_ _/\\_ _/\\_

No comments:

Post a Comment