“ တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း - ၂ ”
{နာယူျပီး လိုက္ေရးရေသာေၾကာင့္ စာလံုးေပါင္းမွားပါက ခြင့္လြတ္ၾကပါရန္}
ကဲေကာင္းျပီ နတ္ေတြက လျပည့္ေန႔မွာ ဒီေရလႊမ္းျပီးကြ်န္းၾကီးကိုေဆးပစ္မယ္ဆိုတဲ့ အစီ
အစဥ္ခ်တယ္။အဲ့ဒီနတ္ေတြထဲမွာလည္းစိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္း
ရိွတဲ့နတ္ေတြရိွတယ္။သနားတတ္တဲ့နတ္ေတြက ဒီသတင္းလည္းၾကားေရာ ဟာဒီေကာင္ေ
တြေသကုန္ေတာ့မွာပဲ။ အမ်ားသေဘာတူ ဆံုးျဖတ္တာဆိုေတာ့
သူတို႔လည္း မတတ္နိဳင္ဘူးေပါ့ေနာ္။သတင္းေပါက္ၾကားတယ္ သြားျပီးေတာ့ေျပာတယ္။ေ
အးနတ္ေတြကေတာ့ ဒီလိုပဲ မင္းတို႔ေနတာ ထိုင္တာညစ္ပတ္
လို႔ကြ်န္းၾကီးကိုေဆးေတာ့မယ္။မင္းတို႔ သတိထားၾက ဒီရက္မတိုင္ခင္ သြားၾက ခြာၾကေပါ့။
မေနၾကနဲ႔ အကုန္ေသလိမ့္မယ္။အဲ့ဒီလို သတင္းေပးတဲ့အခါမွာ
မမွန္သတင္းေပးခ်င္တဲ့နတ္သားကလည္းရိွေသးတယ္။အမွားသတင္းေပးခ်င္တဲ့နတ္က ဘာ
ေျပာလဲဆိုေတာ့ ခုနက နတ္ေျပာတာမယံုၾကနဲ႔ေပါ့။
မင္းတို႔ေနလာတာၾကာပီ ဘာမွမျဖစ္ဘူး ေအးေအးေဆးေဆးေနၾကဆိုျပီး ေျပာသြားတယ္
။
ကဲစဥ္းစားၾကည့္ ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြဘာလုပ္မလဲ ဒီေနရာမွာ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြး
အင္မတန္မွ အေရးၾကီးတယ္။ပထမေျပာတဲ့ နတ္စကားအတိုင္း
လာမယ့္ေနာက္ႏွစ္ပတ္မွာ ဒီကြ်န္းၾကီးဟာေရထဲျမဳပ္ေတာ့မယ္။ေနာက္တစ္ေယာက္က မ
ဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာသြားတယ္။အဲ့ဒါဘာလုပ္သင့္သလဲ။
အဲ့ဒီမွာ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ေယာက္ေပၚလာတယ္။တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေအး ေနာက္လူေျပ
ာတာ ဟုတ္ေလာက္တယ္။တစ္ခါမွလည္းအေတြ႔အၾကံဳ မရိွဘူး။အလားကာ ဟိုလူက ေကာ
လဟာလေတြ လာေျပာသြားတာဆိုျပီးေတာ့။ပထမနတ္ေျပာတာကို ယံုစရာမရိွဘူးဆိုျပီး
ဆံုးျဖတ္တယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေခါင္းေကာင္းတယ္စဥ္းစားတယ္။
ေအးတစ္ခါမွေတာ့ မၾကံဳဖူးဘူး။ မေတာ္တဆ အဲ့ဒီေန႔ကိုေရတက္လာရင္
တို႔ဘယ္လို လုပ္မလဲ။ဒါ စဥ္းစားသင့္တယ္ေပါ့။ပထမနတ္ေျပာသြားတဲ့စကားမွန္ရင္ တို႔ဒု
ကၡေရာက္လိမ့္မယ္။မမွန္ရင္လည္း တို႔ကိစၥမရိွဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ တို႔ျပင္ဆင္မႈေတာ့ လုပ္သင့္
တယ္ဆိုျပီးေတာ့ ကြ်န္းေပၚမွာရိွတဲ့ အပင္ၾကီးၾကီးေတြကို လွဲျပီးေတာ့ သေဘၤာၾကီးေတြ ေ
လွၾကီးေတြစပ္ထား တယ္ေပါ့။သူ႕လူေတြေခၚျပီး တစ္ပတ္အတြင္းျပီး ေအာင္စပ္တယ္။လျ
ပည့္ေန႔နီးပီဆိုရင္ ကေလးေတြေရာဘာေတြေရာ
ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ပစၥည္းေတြ အကုန္တင္။လူငါးရာဆန္႔ဖို႔ရာအတြက္ေလွလုပ္တယ္။
ဟိုလူေတြကလာေမးတယ္ ဟ ေရလႊမ္းရင္တို႔က အဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္လို႔ လုပ္ေနတာေပါ့
။ဟိုတစ္အုပ္စုက မင္းတို႔အလကားလူေတြ ေကာလဟာလ
ေတြကို ယံုတယ္ဆိုျပီးေျပာတယ္။လျပည့္ေန႔လည္းေရာက္လာေရာ
ဒီေရကတက္လာတယ္။ အာ အခါတိုင္းတက္ေနက်ပါ ဒါဂရုစိုက္စရာမလိုပါဘူး
ဒီေရက တက္တက္လာလိုက္တာ တစ္ေပကေန ႏွစ္ေပ ၊ႏွစ္ေပကေန ေနာက္ဆံုးမွာ စိုးရိမ္
ေရမွတ္ထက္ကိုေက်ာ္လြန္သြားတယ္။ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့
ထမ္းတဖ်ားထိေအာင္ ေပ(၂၀)(၃၀)ထိေအာင္ တက္ေတာ့ ဒုကၡေရာက္ျပီေပါ့။
အဲ့ဒီေတာ့ ေလွလုပ္ထားတဲ့သူေတြကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး
ေလွေပၚတက္ျပီးထြက္သြားၾကတယ္။ဟိုလူ(၅၀၀)ကေတာ့ အဲ့ဒီေရထဲမွာပဲ ပါသြားတယ္။
ကဲ အဲ့ဒါစဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။
တမလြန္ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္လာရင္လည္း ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြ အဲ့ဒီအတိုင္းပဲ။
ကိုယ္မေသခ်ာဘူးဆိုရင္ ေသခ်ာတဲ့ဟာကိုလုပ္သင့္တယ္။
တမလြန္ဘ၀ကို တစ္ဦးကမရိွဘူးေျပာတယ္ တစ္ဦးက ရိွတယ္ေျပာတယ္ ေသခ်ာတာကိုလု
ပ္ထား။ဒီအဓိပၸာယ္ကိုဆိုတာျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒါျမတ္စြာဘုရားေပးတဲ့ ဆံုးမၾသ၀ါဒတစ္ခုပဲ။လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တာ လုပ္ထားတယ္ေ
လ။ဒါေၾကာင့္ တမလြန္ဘ၀နဲ႔ကံအေၾကာင္းကိုေဆြးေႏြး
တဲ့အခါမွာ အဓိကအားျဖင့္ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ေတြေဆြးေႏြးသြားတာလည္းဆိုေတာ့ ပါယာသိရာ
ဇညဘုရင္ၾကီးနဲ႔ အရွင္ကုမာရကႆပမေထရ္
တို႔ေဆြးေႏြးသြားတာ ဒီသုတၱံက။တမလြန္ဘ၀ရိွတယ္ ကံရိွတယ္။
တမလြန္ဘ၀မရိွဘူး ကံမရိွဘူး။ေဟာအျမင္ႏွစ္မ်ဳိးရိွတယ္။
အျမင္ႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ေဆြးေႏြးၾကတာ။ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာ
တစ္ေယာက္မယံုဘူး မယံုဘူးဆိုတာလည္း သက္ေသျပတယ္။ကံကိုသူ
ဘာ့ေၾကာင့္လက္မခံသလဲ တမလြန္ဘ၀ကို ဘာေၾကာင့္လက္မခံဘူးဆိုတာလည္း သူ႕ရဲ႕အ
ေထာက္အထားေတြျပတယ္ေပါ့။
အရွင္ကုမာရကႆပမေထရ္ ကလည္းအေထာက္အထားေတြျပတယ္ေပါ့။
အေထာက္အထားေတြျပျပီး တမလြန္ဘ၀နဲ႔ကံအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးၾကမွာ။
ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လာျပီဆိုရင္ ဘုရားကိုယံုၾကည္တယ္ ၾကည္ညိဳတယ္ တျ
ခားအေၾကာင္းေတြ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့တရားေတြ
အားလံုးမွန္ကန္တယ္။မွန္ကန္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက တမလြန္ဘ၀ကိုရိွ
တယ္လို႔ေဟာတာလား မရိွဘူးလို႔ေဟာတာလားဆိုေတာ့။
မရိွဘူးလို႔ဆိုတဲ့သူဟာ မိစာၦဒိ႒ိမွားယြင္းေသာအျမင္လို႔ေဟာတယ္။ရိွတယ္လို႔ျမင္လို႔ရိွရင္
သမၼာဒိ႒ိလို႔ေဟာတယ္။အဲ့ဒါေၾကာင္မို႔ ဘုန္းၾကီးတေတြဟာ
ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လာပီဆိုရင္ တမလြန္ေလာကကို လက္ခံၾကရတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကံနဲ႔ပတ္သက္လာရင္လည္း ကံ ကံ၏အက်ဳိးကိုျငင္းပယ္တယ္
ဆိုတဲ့၀ါဒရိွတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ျမတ္စြာဘုရားက ကံနဲ႔ပတ္သက္ျပီးဘယ္လိုေဟာလဲဆိုေတာ့
သေဗၺသတၱာ ကမၼသကာ-သတၱ၀ါအားလံုးဟာ ကိုယ္ပိုင္တာကံပဲတဲ့။ဟုတ္တယ္ေလ လူေတြ
ေျပာၾကတာေပါ့။တိုက္ပိုင္တယ္ ဘာပိုင္တယ္နဲ႔
ပိုင္တာေတြေျပာၾကတာ။ ကိုယ့္မ်က္စိေအာက္မွာ ပိုင္တယ္ဆိုျပီးေနာက္ဆံုးေတာ့ထားခဲ့တ
ာခ်ည္းပဲ။ယူသြားလို႔ရတာ တစ္ခုမွ မရိွဘူး။ယူသြားလို႔ရတာ ကံပဲရိွတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြ
ာဘုရားက ကိုယ္ပိုင္တာ ကံပဲရိွတယ္တဲ့။မပိုင္ဘူး အဆိုင္ကို အပိုင္လုပ္ေနၾကတာ။
ေခတၱခဏေလး စပ္ဆိုင္ေနတာေလးကို
အပိုင္လို႔ထင္ေနတာ။ထားခဲ့ရမယ္ ဒီလိုဆိုတာ။
ျမတ္စြာဘုရားက ဘာေဟာသလဲဆိုေတာ့....
“ကမၼႆေကာမွိ ကမၼဒါယာေဒါ ကမၼေယာနိ ကမၼဗႏၶဳ သမၼပဋိသရေဏာ ယံ ကမၼံ
ကရိႆာမိ ကလ်ာဏံ ၀ါ ပါပကံ ၀ါ တႆ ဒါယာေဒါ ဘ၀ိႆာမီ”
-ကမၼႆေကာမွိ -ကံသာလွ်င္ဥစၥာ၊ ကမၼဒါယာေဒါ - ကံသာလွ်င္ အေမြကိုခံရမယ္။
ကမၼေယာနိ - ကံသာလွ်င္တကယ့္အေၾကာင္းတရား။
ကမၼဗႏၶဳ-ကံသာလွ်င္ေဆြးမ်ဳိး။ကမၼပၸဋိသရေဏာ - ကံသာလွ်င္ ကိုးကြယ္ရာ အားထားရာျဖ
စ္တယ္။ကလ်ာဏံ ဝါ -ေကာင္းတာကိုလုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊
ပါပကံ ၀ါ -မေကာင္းတာကို လုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ယံ ကမၼံ ကရိႆာမိ- ကိုယ္လုပ္တဲ့ကံ၊ တႆ ဒါယ
ာေဒါ ဘ၀ိႆာမီ- အဲ့ဒီကံရဲ႕အက်ဳိးကို အေမြခံၾကရမွာ။
လူတုိင္းလူတိုင္းဟာ ကိုယ္လုပ္တဲ့ ေကာင္းကံ ဆိုးကံတို႔ရဲ႕ ေကာင္းေမြ ဆိုးေမြတို႔ကိုခံစားၾ
ကရမယ္။ဒါ “ကမၼသက ကမၼ၀ါဒီ”ဆိုတာ ဘုရားအဆူဆူ
ကဒီလိုေဟာတာ။
ကံကိုရိွတယ္လို႔ လက္ခံတယ္။ကဲ ကံရိွ မရိွဆိုတာ ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြ ကိုယ့္ဘာသာၾကည့္ေ
ပါ့။ကံကို လူေတြက ျငင္းပယ္သည္ဆုိတာ မ်ားေသာအားျဖင့္
ကံရဲ႕အက်ဴိးတရားကို ျငင္းပယ္တာက ပိုျပီးေတာ့မ်ားတယ္။ကံကိုလည္းပဲ ျငင္းပယ္တာလ
ည္းရိွတယ္။ကံကို ျငင္းပယ္တဲ့၀ါဒကို အၾကိယ၀ါဒ လို႔ေခၚတယ္။
အၾကိယ၀ါဒဆိုတာ Non action, can't be done.ကုသိုလ္ဆိုတာ မရိွလို႔ လုပ္လို႔မ
ရဘူး။အကုသိုလ္ဆိုတာလည္း မရိွဘူး မရိွလို႔ လုပ္လို႔မရဘူး။အဲ့ဒါက
ကံကိုျငင္းပယ္တဲ့၀ါဒ အၾကိယ၀ါဒ။အဲ့ဒီ၀ါဒကို ေဟာေျပာတာဘယ္သူဆိုရင္ ပူရဏကႆပ။
အိႏၵိယနိဳင္ငံမွာ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေခါင္းေဆာင္ျပီးေတာ့
ေဟာတာ ပူရဏကႆပ။သူေဟာတဲ့တရားေလး နည္းနည္းေလာက္နာၾကည့္ေပါ့။ ၾကက္သီး
ထစရာ ေကာင္းတယ္။
ဘယ္လိုေဟာလဲဆိုေတာ့
“နတၳိ ပါပံ၊ နတၳိ ပါပႆ အာဂေမာ” အကုသိုလ္ဆိုတာ မရိွဘူး။အကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ဳိးတရားဟ
ာလည္း ဘယ္ေတာ့မွလာဘူးတဲ့။မင္းတို႔ မေၾကာက္နဲ႔တဲ့။
တတ္နိဳင္လို႔ရိွရင္ မင္းတို႔လူသတ္စက္ၾကီး တီထြင္ သင္တုန္းစက္ၾကီးတီထြင္ျပီးေတာ့ ကမာ
ၻေျမျပင္မွာရိွတဲ့ လူေတြအားလံုးကိုသတ္ျပီး အပံုၾကီးပံုေတာင္
မင္းတို႔ ဒီအကုသိုလ္ရဲ႕အက်ဳိးကို ခံရမွာမဟုတ္ဘူးတဲ့။အဲ့ဒါဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ဒါျ
ငိမ္းခ်မ္းေရးကို အားေပးတာလား။ဆိုးတဲ့သူေတြအားေပးတဲ့၀ါဒလား။
လူဆိုးေတြ အားေပးတဲ့၀ါဒျဖစ္ေနတာ။ကမာၻၾကီးျငိမ္းခ်မ္းျပီး တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မသတ္မျဖ
တ္ ျငိမ္းခ်မ္းေနရမယ့္ကမာၻၾကီးကို ဆိုးသြားေအာင္လုပ္တာနဲ႔မတူဘူးလား။
တစ္ဘက္ကလည္း သူကၾကည့္တယ္။
“ နတၳိ ပုညံ နတၳိ ပုညႆ အာေဂေမာ” - ကုသိုလ္ဆုိတာမရိွဘူး ကုသိုလ္ရဲ႕
အက်ဳိးဆိုတာလည္း မလာဘူးတဲ့။အဲ့ဒါေၾကာင့္ တတ္နိဳင္သမွ်
မင္းတို႔ၾကိဳက္သေလာက္လွဴလွဴ ဒီအက်ဳိးကိုဘာမွရမွာမဟုတ္ဘူးလို႔
တစ္ဘက္ကလည္း အဲ့လိုေျပာတယ္။အဲ့ဒီေတာ့ အားလံုးျငင္းပယ္တ့ဲ ၀ါဒၾကီးဆိုေတာ့
ဘာမွ မလုပ္နဲ႔လို႔ေျပာတဲ့၀ါဒၾကီး။အဲ့ဒီေတာ့ ဘာမွမလုပ္ရင္ ဘာမွရမွာမဟုတ္ဘူးေပါ့။ဘာ
မွ မလုပ္နဲ႕ေျပာေပမယ့္လို႔ လူဆိုတာ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ေနလို႔ရတာမွ
မဟုတ္တာကိုး။ဒီမွားယြင္းတဲ့အယူၾကီး လက္ခံထားတာကိုက အကုသိုလ္တစ္ပံုၾကီးပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕အဆိုအရ မိစာၦဒိ႒ိတရား၊ ဒီ ကံ ကံရဲ႕အက်ဳိးကို ျငင္းပယ္တဲ့မိစာၦဒိ႒ိ ရိွတဲ့
ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္ေတာင္မွ မျဖစ္နိဳင္ဘူး
ဒီလိုေဟာတာ။အဲ့ဒီ မစာၦဒိ႒ိက နတ္ျပည္ေတာင္မေရာက္နိဳင္ဘူး။နတ္ျပည္ေရာက္ဖို႔ေတာင္
အႏၲရာယ္ျဖစ္တယ္။ အႏၲရာယ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သူနတ္ျပည္ေရာက္မည့္
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မလုပ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေကာင္းရာဘံုကိုေတာင္ သူမေရာက္နိဳင္ဘူး
လို႔ေျပတာ။အဲ့ဒီေတာ့ ဒီမိစာၦဒိ႒ိက သကၠာယဒိ႒ိတို႔ ၀ိပႆနာနဲ႔
ဆိုင္တဲ့ ဒိ႒ိမဟုတ္ဘူး။ဒါက အေျခခံ။အဲ့ဒီေတာ့ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ဖို႔ ကံ ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾက
ည္မႈဆိုတာ အေျခခံ Foundation ေပါ့။ကံ ကံ၏အက်ဳိးမွ မယံုရင္
ဗုဒၶဘာသာမျဖစ္ဘူး။အဲ့ဒီေတာ့ ကံ ကံရဲ႕အက်ဳိးကို ဗုဒၶဘာသာကတာ ယံုတာလား တျခား
ဘာသာကေရာ မယံုဘူးလားဆိုေတာ့ ယံုတယ္။တျခားဘာသာေတြလည္း
ယံုတာ လက္ခံတာ ရိွတယ္။သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာလက္ခံမႈ ကံ ကံ၏အက်ဳိးဟာ ျပည္ျပည့္စုံေ
အာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ကံအေၾကာင္းေတြ ေဟာေျပာထားတာ
ရိွတယ္ေပါ့။ဒါ့ေၾကာင့္ ကံတရားဆိုတာ ရိွတယ္လို႔ ဒီလို လက္ခံယံုၾကည္တယ္။
ကံရိွသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒီကံေတြကို လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ တမလြန္ဘ၀ဆိုတာရိွတယ္။ျ
မတ္စြာဘုရားက ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွာ ကံ ရိွပံုကို ဘယ္လို
ေဟာထားလဲဆိုေတာ့
“အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ၊ သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ” -
သခၤါရဆိုတာ “ကံ” ကိုေျပာတာျဖစ္တယ္။ အ၀ိဇၨာဆိုတာ သစၥာေလးပါးကို
အမွန္မသိေသးသည့္ အ၀ိဇၨာမကင္းေသးသည့္ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သံသရာထဲမွာ
လုပ္မိလုပ္ရာ လုပ္တယ္ ေကာင္းတာလည္း လုပ္တယ္ မေကာင္းတာလည္းလုပ္တယ္။
ေကာင္းတာ လုပ္ရင္ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။မေကာင္းတာလုပ္ရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။အဲ့ဒီ ျဖ
စ္လာတာေတြဟာ ကံတရားေတြပဲ လို႔ဒီလို ဆိုလိုတာ။
ေနာက္တစ္ခုေျပာမယ္ဆိုရင္
“ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ” တဲ့။လူေတြဆိုတာ အစြဲအလမ္းကေလးနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြ စြဲ
လမ္းမႈေလးေတြကိုအေျခခံျပီးေတာ့ ဘ၀ကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့
ကံတရား ေတြကို ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ- ဘ၀ဆို
တာလည္း ဒီေနရမွာ ဦးတည္ခ်က္က ကမၼဘ၀
ကံတရားကိုပဲေျပာတာပဲ။အဲ့ဒီေတာ့ ဥပါဒါန္-ဆိုတာ တဏွာ နဲ႔ဒိ႒ိ ကို ဥပါဒါန္လို႔ ေခၚတာ။
အ၀ိဇၨာဆိုတာ အမွန္မသိတဲ့ ေမာဟ။ၾကည္လိုက္တဲ့
အခါက်ေတာ့ ေမာဟရိွေနရင္လည္း ကံေတြ ျဖစ္တယ္။တဏွာတို႔ဒိ႒ိ တို႔ဆိုတဲ့ ဥပါဒါန္ေတြ
ရိွေနရင္လည္း ကံတရားေတြဟာျဖစ္ေနေသးတယ္။
အေၾကာင္းရိွလို႔ အက်ဳိးရိွတယ္ဆိုတဲ့သေဘာပဲ။ျမတ္စြာဘုရားက သတ္သတ္ရိွေနတာလို႔ေျပ
ာေနတာ မဟုတ္ဘူး။အေၾကာင္းရိွလို႔ အက်ဳိးရိွေနတာ။
အဲ့ဒီေတာ့ ကမၼဆိုတဲ့ စကားလံုးရဲ႕အဓိပၸာယ္က အမႈကိစၥ အလုပ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုရတယ္
။သို႔ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားက အမႈ ကိစၥအလုပ္ဆိုတာ resault
မွ်သာ အက်ဳိးတရားမွ်သာ ျဖစ္တယ္။သူ႔ကိုထုတ္လႊတ္ေနတာ ဘယ္သူကထုတ္လႊတ္တာလဲ။
တြန္းအားဘယ္သူကေပးေနတာလဲ။အဲ့ဒီ တြန္းအားေပးေနတဲ့
ေစတနာကိုသာ ျမတ္စြာဘုရားက ကံ-လို႔ေဟာလိုက္တာ။အဲ့ဒီေတာ့ ကဲ ႏွစ္ဒီႏွစ္ခုကို နည္း
နည္းေလးစဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ ကမၼ-ဆိုတာျပဳလုပ္မႈ၊
ျပဳလုပ္မႈကို ကံ-လို႔ေခၚမလား။(၀ါ) အဲ့ဒီ ျပဳလုပ္မႈကိုျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ့ ေစတနာကို “ကံ”
လို႔ေခၚမလား? အဘိဓမၼာသေဘာအရ ျပဳလုပ္မႈကို တြန္းအားေပးေနတဲ့ “ေစတနာ” ကိုသ
ာ ကံလို႔ေခၚတယ္။ျပဳလုပ္မႈ သက္သက္ကို ကမၼလို႔မေခၚဘူးတဲ့။
ဒါ့ျဖင့္ျပဳလုပ္မႈသက္သက္ကို ကမၼ လို႔ ေခၚလိုက္မယ္ဆိုရင္ ဘာေတြျဖစ္နိဳင္မလဲဒါ
ကို စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။တစ္ခုပဲစဥ္းစား ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြ
လမ္းေလွ်ာက္ျပီးေတာ့ သြားတဲ့အခါမွာ မေတာ္တဆ ပိုးေကာင္းေလးေတြ နင္းတာမ်ားမရိွ
ဘူးလား။ကိုယ့္ေၾကာင့္ ေသသြားတာေတြ ရိွတယ္။
ဟင္းရြက္ေတြကို ေရေႏြးေဖ်ာလိုက္တဲ့အခါ မျမင္ရလို႔ပိုးေကာင္ေတြ ေသသြားတယ္ မရိွဘူ
းလား။အဲ့ဒီေတာ့ ျပဳလုပ္မႈကို ကံ လို႔ေျပာမယ္ဆိုရင္
အမွတ္တမဲ့ျဖစ္သြားတာေလးေတြပါ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ပါဏာတိပါတ ကံထိုက္သြားမွာေပါ့။အဲ့ဒီ
ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလို အမွတ္တမဲ့လုပ္မိတာ မ်ဳိးက်ေတာ့
ကံ-လို႔မသတ္မွတ္ဘူး။ေစတနာ-နဲ႔လုပ္မွ ကံလို႔ သတ္မွတ္တယ္ေပါ့။ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ ရဟ
ႏၲာျဖစ္ေတာင္မွ မသိလု႔ိ လမ္းေလွ်ာက္မိလို႔ အေကာင္ေလးေတြ တက္နင္း
မိလို႔ ေသသြားတာေတြအမ်ားၾကီးရိွတာပဲေလ။အဲ့ဒီေတာ့ ပါဏာတိပါတ လြတ္တဲ့သူ ေလာ
ကၾကီးရိွမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
အဲ့ဒါေၾကာင့္ ယုတၱိမရိွဘူး Reasonable မျဖစ္ဘူး။Logical မျဖစ္ဘူးေပါ့။အဲ့ဒီေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ ဆံုးမ ၾသ၀ါဒတရားေတြက တကယ့္ကို
နားလည္ျပီးေတာ့ ေလာက သဘာ၀နဲ႔လက္ေတြ႔နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ သံုးသပ္ျပီးမွၾကည့္မယ္ဆိုရင္
အမွတ္တမဲ့မေနဘဲ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္ တကယ့္ကို
Logical ျဖစ္တယ္။ကိုယ္ ဉာဏ္မမွီလို႔ မသိေသးတာပဲရိွမယ္ တကယ့္ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်
ာ္မႈေတြက အမ်ားၾကီးပဲ။ေၾကာင္းက်ဳိးမဆီေလ်ာ္တာကို
ဘုန္းၾကီးတို႔ျဖင့္ ဒီေန႔ထိေအာင္မေတြ႔ေသးဘူး။ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္တာခ်ည္းပဲ။
ကိုယ္မသိေသးတာပဲ ရိွမယ္။
ေအးေကာင္းျပီ ကံတရားဆိုတာ ရိွတယ္။ကံတရားဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္ ကိုယ္သႏၲာမွာျဖစ
္တာ။ေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္လည္း ေတြးျပီးေတာ့ တြန္းအားနဲ႔ေျပာတာ။
အဲ့ဒီ စိတ္ထဲရဲ႕ တြန္းအားေလးေတြ။အခုတရားလာနာမယ္ဆိုေတာ့ နာခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵျဖစ္
တယ္ ေစတနာတြန္းအားေၾကာင့္ ဒီေရာက္လာတယ္။ဒါလည္းတြန္းအား
ပါတာပဲေပါ့။ေစတနာကို stimulationတို႔ motivation တို႔ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့
volition လို႔ျပန္ေလ့ရိွၾကတယ္ေပါ့။တကယ္ကေတာ့ စိတ္ကိုတြန္းအားေပးတဲ့
သေဘာေလးေတြ။ စိတ္ထဲမွာ တြန္းအားေပးေတာ့ လုပ္ျဖစ္သြားတယ္ေပါ့။ပထမေစတနာျ
ဖစ္တယ္ ေစတနာျဖစ္လို႔ ကံေရာက္တာက မေနာကံ၊ တစ္ခါ ႏႈတ္ကေန ထုတ္ေျပာရင္ ၀စီ
ကံ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္ရင္ ကာယကံ။
တခ်ဳိ႕ဟာက ကာယကံေျမာက္လုပ္မွ အျပစ္ရိွတယ္။တခ်ဳိ႕ဟာက ထုတ္ေျပာမွ အျပစ္ရိွတယ္
။
တစ္ခ်ဳိ႕ဟာက စိတ္ထဲျဖစ္ရံုနဲ႔ အျပစ္ျဖစ္တယ္။အားလံုး ဗုဒၶဘာသာေတြ သိတဲ့အတိုင္း
မေနာကံ(၃)မ်ဳိး၊ ၀စီကံ(၄)မ်ဳိး၊ကာယကံ(၃)မ်ဳိးရိွတယ္။
အဲ့ဒါေတြက တစ္ခ်ဳိ႕ကစိတ္ကူးတာနဲ႔တင္ ကံျဖစ္သြားတယ္။တစ္ခ်ဳိ႕က
ႏႈတ္ကထုတ္ေျပာမွ ကံျဖစ္တယ္။ဥပမာအားျဖင့္ လိမ္မယ္ လိမ္မယ္ဆိုတာ စိတ္ကူးထားတ
ာပဲေလ။ စိတ္ကူးျပီးမွ လိမ္တာ။လိမ္တယ္ဆိုကတည္းကႏႈတ္က
ထုတ္ေျပာမွ မမွန္တာေျပာမွ မုသာ၀ါဒကံျဖစ္တာကိုး။အဲ့ဒါက် ႏႈတ္ကထုတ္ေျပာမွ ကံျဖစ္
တယ္။ပါဏာတိပါတ- ဆိုတာလည္း ကိုယ္ထိလက္ေရာက္သတ္ေတာ့မွ
ပါဏာတိပါတ အမႈျဖစ္တယ္။သူက တစ္ဆင့္စီ တစ္ဆင့္စီတက္တာ။အဲ့ဒီေတာ့
ကံတရားဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲ ကိုယ့္သႏၲာန္ထဲမွာျဖစ္သည့္အရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကံတ
ရားမရိွဘူးလို႔ျငင္းပယ္တာကေတာ့ ရိွေနတာၾကီးကို မျမင္ၾကတာေပါ့။ကိုယ္စိတ္ထဲမွာတြန္း
အားေတြမရိွဘူးလား။
အဲ့ဒီ ရိွတဲ့တြန္းအားကိုပဲ ကံ လို႔ေခၚတာပဲ။တျခားဟာကို ေခၚတာမဟုတ္ဘူး။
ဒီဘ၀ေတာင္မွ ဒီလိုတြန္းအားေတြရိွခဲ့တယ္ဆိုရင္ ဘ၀ရိွခဲ့တယ္လို႔ လက္ခံထားတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ဟာ တြန္းအားေတြရိွမွာေပါ့။ငယ္ငယ္တုန္းက တြန္းအားေတြ ရိွတယ္။ဆိုပါဆို႔ (၁၀)
ႏွစ္သားတုန္းက တြန္းအားေတြရိွတယ္။အသက္(၂၀)အရြယ္မွာျပန္ၾကည့္ရင္
(၁၀)တုန္းက တြန္းအားေတြဟာ ကံေတြပဲေပါ။အဲ့ဒီလို အသက္အရြယ္အရတြန္းအားေတြ
ေပါ့။ ဒီဘ၀မတိုင္ခင္ကလည္း ဒါမ်ဳိးေတြျဖစ္ခဲ့တယ္ ဒါေတြဟာ
ကံတရားေတြပဲလို႔ ဆိုလိုတာ။
အပိုင္း-၃ဆက္ရန္>>>>>>>>
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
{တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း-၁ မွတရားေတာ္မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္}
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ဓမၼအသိေတြၾကြယ္၀ျပီး ဘ၀ေတြထြန္းေျပာင္ၾကပါေစဗ်ာ။
ဤဓမၼဒါနေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ကိုေထာက္ပံ့နိဳင္ျပီး နိဗၺာန္၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစသာ
း။
_/\\_ _/\\_ _/\\_
Monday, December 8, 2014
“ တမလြန္ဘဝႏွင္႔ ကံအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း - ၂ ”
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment