Saturday, November 22, 2014

ဗုဒၶဘာသာ

Dhamma Garden Centre
ဗုဒၶဘာသာ
ကမၻာေပၚမွာ ကုိးကြယ္ရာဘာသာေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာရွိေပမဲ့ ႀကီးက်ယ္တဲ့ဘာသာႀကီး လူသိ မ်
ားတဲ့ ဘာသာႀကီးအေနအားျဖင့္ ေလးမ်ဳိးသာရွိေၾကာင္း တညီတညြတ္တည္း လက္ခံထားၾက
ပါတယ္။ ဒီဘာသာႀကီးေလးမ်ဳိးမွာ ဘာသာကိုတည္ေထာင္သူနဲ႔ ဘာသာေရးအဆုံးအမတရားေတာ္
ေတြကုိ
(၁) စူးစမ္းေ၀ဘန္သုံးသပ္ၿပီးမွ လက္ခံယုံၾကည္ရေသာဘာသာနဲ႔
(၂) စူးစမ္းေ၀ဘန္ပုိင္ခြင့္မရွိဘဲ လက္ခံယုံၾကည္ရေသာဘာသာလုိ႔ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာက နံပါတ္ (၁) အမ်ဳိးအစားထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။
ဒီဘာသာႀကီးေတြကုိ ေနာက္တစ္မ်ဳိးေျပာၾကည့္ရေအာင္။
ဒီဘာသာႀကီးေလးမ်ဳိးမွာ
(၁) ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မွီခုိအားကုိးရေသာဘာသာနဲ႔
(၂) သူမ်ားကုိ မွီခုိအားကုိးရေသာဘာသာလုိ႔ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာက နံပါတ္ (၁) အမ်ဳိးအစားပါ။
ဗုဒၶဘာသာမွာ ဗုဒၶဘာသာကုိ တည္ေထာင္သူ ဘုရားရွင္ကုိေရာ၊ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့
တဲ့ တရားေတာ္ေတြကိုပါ စူးစမ္းေလ့လာခြင့္ (The Right to survey) နဲ႔ သံသယရွိခြင့္
(The Right to Doubt) အျပည့္ရွိပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပတရားေတာ္ရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြထဲ
မွာ ဧဟိပႆိက ဆုိတဲ့စကားလုံးေလးပါပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က “လာပါ၊ ၾကည့္ပါ” တဲ့။
ဆုိေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လာၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္၊ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္လုိ
႔ ဖိတ္ေခၚတဲ့သေဘာပါ။ “လာပါ၊ ယုံၾကည္လက္ခံပါ” လုိ႔ ဗုဒၶစာေပမွာ မပါတဲ့အတ
ြက္ ဘာမသိ ညာမသိ အကန္းယုံ ယုံၾကည္မႈမ်ဳိးကုိ ဗုဒၶဘာသာက လက္မခံဘူးဆုိတဲ့
သေဘာပါ၊ အေၾကာင္းအက်ဳိးမဲ့ ယုံၾကည္မႈမ်ဳိးကုိ ဗုဒၶဘာသာက လက္မခံဘူးလုိ႔ ဆုိ
လုိတာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဆုိသူေတြေရာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္သူေတြပါ ဗုဒၶဘာသာကုိ
စူးစမ္းပါ၊ ေလ့လာပါ၊ က်င့္ပါ၊ ႀကံပါ၊ သေဘာက်မွ လက္ခံရမွာပါ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔
ညႊန္းေနက် သုတ္တစ္သုတ္ျဖစ္တဲ့ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေကသမုတၱိသုတ္ကုိ ဖတ္ခုိ
င္းပါရေစ။
ေကသမုတၱိသုတ္ဆုိတာက အယူ၀ါဒေရးရာနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဗုဒၶဘ
ာသာ၀င္ေတြကုိ အေရာင္ေတာက္ေစတဲ့ သုတ္တစ္သုတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ခုေခတ္ေအာ္ေအာ္ေနတဲ့
Freedom of Religion - ဘာသာေရးယုံၾကည္ခ်က္ လြတ္လပ္မႈကုိ လြန္ခဲ့ေသာ ဟုိး
ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက ဘုရားရွင္က အျပည့္အ၀ ေပးထားခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ ေကသမု
တၱိသုတ္ကုိ ေလ့လာျခင္းျဖင့္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ေကသမုတၱိသုတ္လာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မ
ႈအေပၚ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သေဘာထားအျမင္မ်ားဟာ ဘာသာေရးသုေတသီတုိ႔ လက္ဖ်ားခါရေလာက္ေအာင္
ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီ ေကသမုတၱိသုတ္ဘာသာျပန္ကုိ ဆက္လက္ ဖတ္ရႈၾက
ည့္ၾကပါစုိ႔
ေကသမုတၱိသုတ္
အခါတစ္ပါး၌ ေကာသလျပည္ ေကသမုတၱိၿမဳိ႕ငယ္ တစ္ခုသုိ႔ ေရာက္႐ွိလာခဲ့သည္။ ဤ
ၿမဳိ႔ေန လူအေပါင္းကုိ ကာလာမအမ်ဳိးအႏြယ္မ်ားဟု ေခၚတြင္ၾကေလသည္။ ၄င္းတုိ႔ၿမိဳ႔
သုိ႔ ဗုဒၶေရာက္႐ွိ လာေၾကာင္း ၾကားေသာအခါ ကာလာမအမ်ဳိးသားတုိ႔သည္ ဗုဒၶထံသုိ႔
ဆည္းကပ္၍ ဤသုိ႔ ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။
အ႐ွင္ဘုရား၊ ေကသမုတၱိသုိ႔ ရဟန္းပုဏၰားအခ်ဳိ႔တုိ႔ ေရာက္႐ွိလာၾကပါသည္။ သူ
တုိ႔သည္ သူတုိ႔၏ အယူ၀ါဒမ်ားကိုသာ ႐ွင္းလင္းျပၾက၍ ထင္႐ွားေစကုန္ၾကပါသ
ည္။ သူတပါး၏ အယူ၀ါဒ မ်ားကုိ မထီေလးစား ျပဳၾကပါသည္။ ႐ႈတ္ခ်ၾကပါသည္။ ပစ္
ပယ္ၾကပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္ အျခားက ရေသ့ပုဏၰားတုိ႔ ေရာက္လာၾကျပန္ပါသည္။ သူတုိ႔ကလည္း သူ
တုိ႔၏ အယူ၀ါဒမ်ားကုိသာ ႐ွင္းလင္းျပၾက၍ ထင္႐ွားေစကုန္ၾကပါသည္။ အျခားသူမ်
ား၏ အယူ၀ါဒမ်ားကုိ မထီေလးစားျပဳၾကပါသည္။ ႐ႈတ္ခ်ၾကပါသည္။ ပစ္ပယ္ၾကပ
ါသည္။
ဘုရားတပည့္ေတာ္တုိ႔မွာ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္ဖြယ္ေသာ ဤရေသ့ပုဏၰားမ်ားတြင္ မည္သူက
အမွန္စကားေျပာ၍ မည္သူက မမွန္တရားေဟာသြားၾကသည္ကုိ မေ၀ခြဲႏုိင္ေအာင္ အစဥ္စိတ္႐
ႈတ္ ေပြကာ သံသယျဖင့္ ေတြေ၀လ်က္ ႐ွိၾကရပါသည္ဘုရား။
ဟုတ္ေပသည္ ကာလာမအမ်ဳိးသားတုိ႔၊ ယုံမွားဖြယ္ရာကိစၥတြင္ သံသယျဖစ္ေပၚလာေသာ ေၾ
ကာင့္ သင္တုိ႔သည္ ယုံမွားသံသယ႐ွိသင့္ၾကေပသည္။ စိတ္႐ႈတ္ေပြျခင္း ျဖစ္သင့္ၾ
ကေပသသည္။
ယခု ႐ႈၾကေပေလာ့ ကာလာမအမ်ဳိးသားတုိ႔။
သတင္းစကားကုိ ၾကား႐ုံမွ်ျဖင့္ နားမေယာင္ႏွင့္။
အစဥ္အလာျဖစ္ေပသည္ဟူ၍လည္း လက္မခံႏွင့္။
လူေျပာ သူေျပာ တစ္ဆင့္စကားကုိလည္း မယုံေလႏွင့္။
ဘာသာေရးက်မ္းႀကီးမ်ားကုိ ကုိးကားေျပာ၍လည္း မွန္လွၿပီ မထင္ေလႏွင့္။
တကၠနည္းႏွင့္ ဆင္ျခင္ႀကံဆ ယူ႐ုံမွ်ကုိလည္း နားမေယာင္ေလႏွင့္။
ပုံပန္းအျမင္ သဏၭာန္ၾကည့္၍လည္း မဆုံးျဖတ္ႏွင့္။
ေရာ္ရမ္းမွန္းဆ ယူရေသာသေဘာ ထင္ျမင္ခ်က္ကုိလည္း အမွန္ဟု မမွတ္ယူႏွင့္။
ျဖစ္ႏုိင္ေကာင္း၏ဟု ထင္ျမင္ရ႐ုံျဖင့္လည္း မယုံၾကည္ပါေလႏွင့္။
အသင္တုိ႔ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ရာ ဆရာသမားျဖစ္ေပသည္ဟူေသာ သေဘာေၾကာင့္လည္း မွ
န္လွၿပီဟု တထစ္ခ် မမွတ္ၾကကုန္ရာ။
အုိ ကာလာမႏြယ္ဖြား အမ်ဳိးသားတုိ႔။
အခ်ဳိ႔ေသာအေၾကာင္းတရားသည္ အကုသုိလ္ျဖစ္သည္၊ မမွန္ကန္၊ မေကာင္းက်ဳိးကုိ ျဖစ္ေစ
သည္ဟု သင္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် သိ႐ွိ၏။ ထုိအေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ စြန္႔ပယ္
ၾကကုန္ေလာ့။
အခ်ဳိ႔အေၾကာင္းတရားမ်ားမွာမူ ကုသိုလ္ျဖစ္သည္၊ မွန္ကန္သည္၊ ေကာင္းက်ဳိးကုိ ျဖစ္ေစသ
ည္ဟု အသင္တုိ႔ကိုယ္တုိင္ ကုိယ္က်သိ၏။ ထုိအေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ ႏွစ္သက္စြာလ
က္ခံ၍ လုိက္နာ က်င့္ႀကံၾကေပေတာ့။
မွတ္ခ်က္၊ ဒုိ႔ဘာသာဆုိတဲ့ေခါင္းစဥ္ ဒီမွာ ေရးဘူးတယ္၊
စာအုပ္လည္း ထုတ္ေ၀ဘူးတယ္၊
စာအုပ္က ကုန္ေနၿပီ၊
စာအုပ္ကုိ ျပန္ထုတ္ေ၀ဘုိ႔ ျပန္ဖတ္ျဖစ္ေတာ့ တည္းျဖတ္ျပဳျပင္စရာေတြ
ေျမာက္မ်ားစြာ ေတြ႔ရတယ္။
အခု တည္းျဖတ္ျပဳျပင္ၿပီး ဒီမွာ ျပန္တင္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္၊
စာအုပ္ထုတ္ေ၀မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊
သည္းခံဖတ္ရႈေပဦးေတာ့။ ။

No comments:

Post a Comment