Hla Hla Win"ေမးခြန္း( ၁၄ )"…………………………အဘိဓမၼာ ဒုတိယဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ သင္တန္းသူတစ္ဦးက နိဗၺာန္ဆိုင္ရာ ေမးခြန္းပဲ ေမးထားပါတယ္ဘုရား။"အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္သို႔ ဝင္စံေတာ္မူၿပီးၾကကုန္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားအဆူဆူ၊ ရဟႏၲာပုဂိၢဳလ္ျမတ္မ်ား၏ ဓာတ္သဘာဝမ်ားသည္ယခုထက္တိုင္ က်န္ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာကို သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။"ေျဖဆိုျခင္း"……………………က်န္ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အႏုပါဒိေသသ နဲ႔ ဥပါဒိေသသ ကို ရွင္းၾကည့္ရေအာင္။"ဥပါဒိ" ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာတံုးဆိုေတာ့ ကံတို႔၊ ကိေလသာတို႔က အက်ဳိးအျဖစ္ ရယူထားတဲ့အရာ။ကံေတြ၊ ကိေလသာေတြက ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အက်ဳိးတရားေတြကို "ဥပါဒိ" လို႔ ေျပာတာ။ဆိုပါစို႔။ဘုရားအေလာင္း မဟာေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ အရဟတၱမဂ္၊ အရဟတၱဖုိလ္ဉာဏ္ကိုရၿပီး ဘုရားျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕သႏၲာန္မွာ အစမထင္ သံသရာကေန ကိန္းလာတဲ့ ကိေလသာေတြ လံုးဝဖယ္ရွားၿပီး ျဖစ္သြားတယ္။သို႔ေသာ္ ဘာက်န္ေနေသးတံုးဆိုလို႔ရွိရင္ ထိုကိေလသာေတြကေနထုတ္လုပ္ထားတဲ့ခႏၶာ က်န္ေနတယ္။အဲဒါကို "ဥပါဒိေသသ" လို႔ ေခၚတယ္။"ဥပါဒိ" ဆိုတာ ကံ၊ ကိေလသာ အေၾကာင္းတရားေတြကေန ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အက်ဳိး၊"ေသသ" ဆိုတာ က်န္ေနတယ္၊ remain ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။အဲဒီ remain ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ရထားတဲ့နိဗၺာန္ကို"ကိေလသ နိေရာဓ"ကိေလသာ ၿငိမ္းသြားတာပဲရွိတယ္။ ကိေလသာရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ခႏၶာ မၿငိမ္းေသးဘူးလို႔ ေျပာတာ။ဆိုပါစို႔။ ထမင္းခ်က္ၿပီးတဲ့အခါ မီးကိုၿငိွမ္းလိုက္တယ္။ မီးေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ထမင္းရွိေနတယ္၊အက်ဳိးဆက္ ရွိေနေသးတယ္။ သို႔မဟုတ္ အပူေငြ႕ ရွိေနေသးတယ္လို႔ေျပာလို႔ရသလိုပဲေပါ့။ သူ႔ရဲ႕အက်ဳိးဆက္ရွိေနေသးတယ္လို႔ဒီလိုေျပာတာ။"သဥပါဒိေသသ" နိဗၺာန္ဆိုတာ ကိေလသ နိေရာဓ၊ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းသြားတဲ့ နိဗၺာန္။အဲဒီကေန ျမတ္စြာဘုရား (၄၅)ဝါ ကာလပတ္လံုး တရားဓမၼေတြ လွည့္လည္ေဟာတာ။ ေနာက္ဆံုး သက္ေတာ္(၈ဝ) ရွိတဲ့အခါ ကုသိနာရံုအင္ၾကင္းၿမိဳင္မွာ ေျမာက္ဘက္ကို ဦးေခါင္းထားၿပီးေတာ့ အေနာက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူလိုက္တယ္။ ေနဝင္တဲ့ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူတယ္။ေျမာက္ဘက္ကို ဦးေခါင္းထားလိုက္ကတည္းက မ်က္ႏွာက အေနာက္ဘက္ ေရာက္သြားၿပီ။ လက္ယာဘက္ ေစာင္းအိပ္တာကိုး။ လက္ယာဘက္ႏွင့္ ေလ်ာင္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေနဝင္တဲ့ဘက္ကို ၾကည့္ၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူတုန္းက အေရွ႕ဘက္ကို ၾကည့္ၿပီးပြင့္တာ။ ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ရွိတံုးဆိုေတာ့ အေရွ႕ဘက္က ေနထြက္တာ။ ကမ႓ာႀကီးကိုအလင္းေရာင္ေပးဖို႔ ေနဟာ အေရွ႕က ထြက္ေပၚလာတာ။ အေနာက္ဆိုတာက ေနဝင္ၿပီး အလင္းေရာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတဲ့ ေနရာပဲ။ အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ သူ ပရိနိဗၺာန္စံသြားလွ်င္ တရားဓမၼအလင္းႀကီး ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မယ္။ ေနမင္းႀကီးဟာ ဝင္ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုျပသြားတယ္လို႔ ေတြးၾကည့္ရတာေပါ့ေနာ္။ ျမတ္စြာဘုရားမွာကိေလသာေတြ လံုးဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး ခႏၶာက Remain ျဖစ္ေနတယ္။ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာႏွစ္ခုဟာ အေၾကာင္းၿငိမ္းသြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ မဆက္ေတာ့ဘူး။အေၾကာင္းဆိုတာ ဥပမာ မီးေတာက္ေလးကို ၾကည့္ေပါ့။ ဆီမီးေတာက္ေလးကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆီကလည္း ရွိေနေသးတယ္။ မီးစာကလည္း ရွိေနေသးတယ္။ ဒီ (၂)ခု ရွိေနေသးလွ်င္ ဆက္ၿပီးေလာင္ေနမွာပဲ။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ဆီလည္း ခမ္းသြားတယ္။ မီးစာလည္း ကုန္သြားတယ္။ ကုန္သြားရင္ မီးေတာက္ေလး ၿငိမ္းသြားမယ္၊ အဲဒီမီးေတာက္ကေလး ၿငိမ္းသြားတာကိုစဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ဘယ္ေရာက္သြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရမလဲ။ ဘယ္ေရာက္သြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ အေၾကာင္းေတြ ကုန္သြားလို႔ မီးေတာက္ဆိုတဲ့ အက်ဳိးတရားေလးဟာကုန္ဆံုးသြားတယ္။ ဒီလိုပဲ ေျပာလို႔ရမွာေပါ့။"အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္" ဆိုတာ အဲဒါမ်ဳိး ေျပာတာ။ ေလာင္စာေတြ ဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး။ အေၾကာင္းတရားေတြအားလံုး ရပ္သြားလို႔ အက်ဳိးဆက္ ပ်က္သြားတာဟာ "အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္"၊အဲဒီနိဗၺာန္မွာ က်န္စရာဆိုလို႔ ဘာရွိဦးမလဲ။ ဘာမွမရွိဘူး။ဘာမွမရွိတာကို ႀကံဖန္ၿပီးေတာ့ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားဟာ နိဗၺာန္မွာ ရွိေနေသးတယ္ဆိုလွ်င္ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲေရးထားတဲ့အတိုင္းျဖစ္မယ္။ "တစ္ညမွာ သူအိပ္ေနတဲ့အခန္းတံခါး လာေခါက္တယ္။ ထြက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား ျဖစ္ေနတယ္" တဲ့။ (ရယ္သံမ်ား) တခ်ဳိ႕ရဲ႕ အယူအဆေတြက အဲဒီလို ရွိတယ္။ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္က ဒုကၡေတြ ခ်ဳပ္သြားပါၿပီလို႔ ေျပာတာ။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားက သုတၱန္ေတြမွာ ေဟာထားတဲ့"အပၸညတၱိေကာ" တဲ့၊ေခၚစရာမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာတာ။အဲဒါကို တခ်ဳိ႕က ေယာင္မွားၿပီး အဲဒါဟာ ဥေစၦဒဒိ႒ိ မျဖစ္ဘူးလားတဲ့။ဥေစၦဒတို႔၊ သႆ တတို႔ ဆိုတာ အတၱကို ကိုင္စြဲၿပီး ေျပာတဲ့စကားေတြ။"အတၱ" ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ အယူကို ယူၿပီးေတာ့ ေျပာတဲ့အခါ ဥေစၦဒ ႏွင့္ သႆ တ က ေျပာလို႔ရတယ္။ ဥေစၦဒ၊ သႆ တ ဆိုတာ "အတၱဒိ႒ိ" ကေန ေပါက္ဖြားလာတဲ့ အယူအဆေတြသာ ျဖစ္တယ္ေပါ့။ ဒါနဲ႔မဆိုင္ဘူး။အဂၤုတၳိဳရ္က သုတၱန္တစ္ခုမွာ ဥေစၦဒဒိ႒ိသမားဟာနိဗၺာန္နဲ႔ အလြန္နီးတယ္လို႔ေဟာထားတာရွိတယ္။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူလည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတယ္ဆိုတာကို ယူဆတာကိုး။ အဲဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္နဲ႔ နီးစပ္တယ္လို႔ ေျပာတာ။သို႔ေသာ္ သူက အေၾကာင္းမရွိဘဲနဲ႔သက္သက္ သူ႔အထင္နဲ႔တင္ ခ်ဳပ္ေနတာ ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အမွန္တရား မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းခ်ဳပ္မွခ်ဳပ္တဲ့ အခ်ဳပ္ကမွ တကယ္ အစစ္အမွန္။ဆိုလိုတာက အေၾကာင္းပ်က္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အေၾကာင္းပ်က္သြားလွ်င္ အက်ဳိးပ်က္သြားတယ္ေလ။ ဒါမွ မွန္တယ္။ဘယ္မွ ေမးမေနနဲ႔ေလ။ ဆီမီးခြက္ကေလး၊ ဖေယာင္းတိုင္ကေလး ထြန္းၾကည့္၊ ဖေယာင္းဆီေလးလည္း ရွိေနမယ္၊ မီးစာေလးလည္း ရွိေနမယ္ဆိုလွ်င္ မီးေတာက္ကေလး ရွိေနမွာပဲ။ ဖေယာင္းဆီလည္း ကုန္သြားၿပီ၊ မီးစာလည္း ကုန္သြားၿပီဆိုလွ်င္ မီးေတာက္ကေလး ၿငိမ္းသြားမွာပဲ။နိဗၺာန္ရဲ႕သေဘာကအဲဒါလိုပဲ။ သံသရာရဲ႕သေဘာက ဖေယာင္းဆီေတြ ထည့္ထည့္ေပးေနတာနဲ႔တူတယ္။ ေလာင္စာေတြ ထပ္ထည့္ေပးေနလွ်င္ ဆက္ေလာင္ေနတယ္ေပါ့။ အဲဒီ မီးေတာက္ကေလး ၿငိမ္းသြားသလိုပဲ နိဗၺာန္ဆိုတာ အဲဒီလို ၿငိမ္းသြားတာ။ေလာကလူေတြက ေလာဘနဲ႔ ေတြးတာကိုး။ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္ဆိုလွ်င္ ေၾကာက္စရာႀကီးလို႔ ေတြးထင္တာ။ ဘဝတဏွာက ရွိေနတာ။ ဆက္လက္ျဖစ္ေနတာကို လိုခ်င္တာဆိုေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ဟာ ေက်ာခ်မ္းစရာႀကီး ျဖစ္သြားတယ္။ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဒုကၡလို႔ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ခိုင္းတာေလ။ ဒုကၡဆိုတဲ့ နာမည္ဆိုးနဲ႔ ေပးထားတာ၊ နာမည္ဆိုးကို က်က်နန နားလည္သြားလို႔ရွိရင္ မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ မလိုခ်င္ရင္ "နိဗၺိႏၵတိ" ဆိုတာ ျဖစ္လာတယ္။ "နိဗၺိႏၵတိ" ဆိုတာ ဝိပႆ နာဉာဏ္ ျဖစ္တာကိုေျပာတာ။"ဝိမုစၥတိ" ဆိုတာ တဏွာမွ လြတ္သြားတာကို ေျပာတာ။ တဏွာကင္းသြားတာနဲ႔ ဝိမုစၥတိ လြတ္သြားတယ္။ အဲဒီလို အလြတ္မ်ဳိးလို႔ ဆိုလိုတယ္။ဘယ္က လြတ္သလဲဆိုေတာ့ တဏွာက လြတ္သြားတာ။တဏွာက ကင္းလြတ္သြားၿပီဆိုလွ်င္ ဘယ္ကလြတ္သလဲဆိုေတာ့ ဒုကၡက လြတ္တယ္။အဲဒါကိုပဲ နိဗၺာန္ လို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။အဲဒီေတာ့ ဘဝကို လိုခ်င္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး တဏွာရွိတယ္၊ အတြယ္အတာရွိတယ္။ပုဂိၢဳလ္ေတြရဲ႕႐ႈေထာင့္က ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ နိဗၺာန္ဟာ ေၾကာက္စရာႀကီးပဲလို႔ ျမင္ေနဦးမွာပဲ။ဒုကၡကို ဒုကၡလို႔ ေသခ်ာျမင္လာၿပီဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္က်ေတာ့ မရွိတာဟာ ေအးခ်မ္းတယ္လို႔ျမင္လိမ့္မယ္။ မရွိတဲ့ ေအးခ်မ္းျခင္းကို "သႏၲိသုခ" လို႔ေခၚတယ္။ရွိေနတဲ့ ဒုကၡက အမ်ားႀကီးကို။ မရွိေတာ့ဘူးဆိုလွ်င္ ေအးခ်မ္းတာဟာ "သႏၲိသုခ" ပဲ။အရွင္သာရိပုတၱရာမိန္႔ၾကားထားတဲ့စကားေလးတစ္ခုက"သုခမိဒံ အာဝုေတာ ယဒိဒံ နိဗၺာနံ"- ငါ့ရွင္တို႔၊ ေဟာဒီ နိဗၺာန္ဟာ သိပ္ခ်မ္းသာတယ္ လို႔ အဲဒီလိုေျပာတာ။အဲဒီေတာ့ ဥဒါယီ ဆိုတဲ့ ကိုယ္ေတာ္က ေထာက္တယ္။"အရွင္ဘုရား၊ နိဗၺာန္မွာ ခံစားတာ မရွိဘူးမဟုတ္လား၊ ဘာျဖစ္လို႔ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ေျပာရပါသလဲ" ဆိုေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက ျပန္ေျဖတယ္။"အဲဒီလို ခံစားမႈ မရွိတာကိုက ခ်မ္းသာတာ" တဲ့။ခံစားမႈ ရွိေနေသးလွ်င္ မခ်မ္းသာဘူးတဲ့။ဟုတ္တယ္။ ခံစားတယ္ဆိုတာ ေျပာင္းလဲေနတတ္တယ္။ ေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔ ႀကံဳေနရမွာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔နိဗၺာန္ရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဘာရွိေသးတယ္၊ ညာရွိေသးတယ္နဲ႔ ထပ္ေတြးေနစရာ မလိုပါဘူး။အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ(Ph. D)ဓမၼဗ်ဴဟာ သင္တန္းသားမ်ား၏ေမးခြန္းမ်ားကိုေျဖဆိုျခင္းမွ ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။………………………………………………………………………
No comments:
Post a Comment