Saturday, November 8, 2014

တရားအမည္ ေပးၾကပါစို႔

✔ တရားအမည္ ေပးၾကပါစို႔✔အခ်ိန္အားျဖင့္ တစ္နာရီအတြင္း ၿပီးေအာင္ေဟာရမယ့္ တရားဆိုေတာ့ လိုရင္းမိေအာင္ ပါဠိေတာ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာကို စီတန္းၿပီးေတာ့ ပရိသတ္မ်ား မွတ္မိလြယ္ေအာင္ေဟာပါ့မယ္။ ဒီတရားကို 'ဘဝတန္ဖိုး'လို႔ဘုန္းႀကီး အမည္ေပးပါတယ္။ဘဝတစ္ခုမွာ ဘယ္ဥစၥာဟာ တန္ဖိုးလဲ၊ ဘယ္ဥစၥာဟာ အႏွစ္သာရလဲ၊ လူ႔ဘဝတစ္ခု ရပင္ရျငားေသာ္လည္းပဲ တကယ့္တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔ဘဝတစ္ခုကို ငါတို႔ရရဲ႕လား။ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔ဘဝရေအာင္ ငါတို႔ ဘာကိုႀကိဳးစားရမလဲ။ ဘာကို ရေအာင္ ယူရမလဲ။ လူ႔ဘဝဆိုတာ ဘာတဲ့လဲဆိုတဲ့ သေဘာတရားမ်ား-`အသာေရ သာရမတိေနာ၊ သာေရစာသာရဒႆိေနာ။ေတ သာရံ နာဓိဂစၧႏၲိ၊ မိစၧာသကၤပၸ ေဂါစရာ။´(ခုဒၵကနိကာယ္၊ ဓမၼပဒ-ပါ၊ ဂါတာ-၁၁)မိစၧာသကၤပၸ ေဂါစရာ၊ မွားယြင္းတဲ့ အႀကံအစည္လွ်င္ က်က္စားရာ အာ႐ံုရွိ၍ ေနၾကကုန္ေသာ ။ ေယ နရာ၊ အၾကင္ လူေရာ နတ္ပါ သတၱဝါတို႔သည္။ အသာေရ စ၊ အႏွစ္အဆိုင္ အခိုင္အမာ မရွိတဲ့ တရား၌လဲပဲ။ သာရမတိ ေနာ၊ အႏွစ္သာရရွိတယ္လို႔ မွတ္ထင္ၾကကုန္၏။သာေရ စ၊ အႏွစ္သာရရွိတဲ့ တရား၌ကား။ အသာရဒႆိ ေနာ၊ အႏွစ္သာရ မရွိဘူးရယ္လို႔ မွတ္ထင္ၾကကုန္၏။ေတ၊ ထိုအႏွစ္ကို အကာထင္၊ အကာကို အႏွစ္လို႔ ေျပာင္းျပန္ျမင္ၾကတဲ့ ပုဂိၢဳလ္အေပါင္းတို႔သည္။ မိစၧာသကၤပၸ ေဂါစရာ၊ မွားယြင္းတဲ့ အႀကံအစည္လွ်င္ က်က္စားရာ အာ႐ံုရွိၾကကုန္သည္ ျဖစ္၍။ သာရံ၊ တကယ့္အႏွစ္စစ္ အႏွစ္မွန္ဆိုတဲ့တရားကို။ နာဓိဂစၧႏၲိ၊ လက္ဆုတ္လက္ကိုင္ပိုင္ပိုင္မိမိ မရရွိႏိုင္ၾကေလ ကုန္သတည္း။သာဓု သာဓု သာဓုပါဘုရား✔ အေတြးအေခၚ(တကၠေဗဒ)နဲ႕အယူအဆ (ဒႆနိကေဗဒ) မမွားၾကေစနဲ႔✔မိစၧာသကၤပၸ –အႀကံမွားတာ၊ အေတြးမွားတာ၊ အေတြးမွားအႀကံမွားတာကို မိစၧာသကၤပၸလို႔ေခၚပါတယ္။အေတြး အႀကံမွားသြားယင္အယူအဆပါမွားသြားတတ္တယ္။ မွားယြင္းသြားတဲ့အယူအဆမ်ားကို မိစၧာဒႆန လို႔ေခၚတယ္။ဒါေၾကာင့္ အေတြးအႀကံမွားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ားဟာ အယူအဆပါ မွားတတ္တယ္။ အယူဝါဒပါ မွားသြားတတ္တယ္။စာလိုေျပာရင္ မိစၧာသကၤပၸေၾကာင့္ မိစၧာဒႆနျဖစ္တတ္တယ္လို႔ သေဘာက်ၿပီးေတာ့ ထားပါ။ဒီကေန႔ေခတ္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ပရိသတ္က သကၤပၸလို႔ေခၚတဲ့အႀကံအစည္ အေတြးအေခၚကို တကၠေဗဒလို႔ ကမၻာက သတ္မွတ္တယ္။ ႀကံစည္လို႔ ရလာတဲ့ အယူအဆ တစ္ရပ္ကုိ ဘယ္လိုေျပာၾကျပန္သလဲ ဆိုရင္ ဒႆနိကေဗဒ လို႔ ေျပာၾကျပန္တယ္။အဲဒီတကၠနဲ႔ဒႆန ႏွစ္ခုဟာ ဘာကိုအေျခခံၿပီးျဖစ္သလဲဆိုလို႔ရွိရင္ ပရမတၴတရားမ်ား မပါဝင္ဘဲနဲ႕ ပညတ္အေပၚမွာ တင္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားရာက ျဖစ္လာတာလို႔ သေဘာက်ပါ။ ပရမတၱ သဘာဝေတြ မပါမူ၍ ပညတ္အေပၚ တင္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစား၊ စဥ္းစားေတာ့ တကၠ၊ စဥ္းစားယင္း စဥ္းစားယင္း ေပၚလာတဲ့ အယူအဆက ဒႆန။အဲဒါေတြကို ကမၻာေပၚမွာ ပညာရပ္ေတြအျဖစ္နဲ႕ သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ကမၻာ့ပညာရွင္ေတြက ေဖာ္ထုတ္၊ ေနာက္ လိုက္ၿပီးေတာ့ သင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက သင္၊ ဒီလိုျဖစ္ၾကတယ္။အဲဒီလို ျဖစ္ၾကရာမွာ မိစၧာသကၤပၸ-အေတြးအႀကံ မ်ား မွားခဲ့ၿပီဆိုရင္ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ဘဝဟာႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာၾကာေပမယ့္ လူ႔ဘဝမွာ ဘာအႏွစ္မွ မရွိတဲ့ အကာအဖ်င္း ဘဝနဲ႔ အသက္ရွင္ရတာလို႔ဒီလိုနားလည္ရမယ္။✔ မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီးရဲ႕ အေတြးအေခၚ အယူအဆ✔ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ လက္ထက္ေတာ္အခါက မာဂ႑ီေခၚတဲ့ မိစၧာဒိ႒ိ ပရိဗိုဇ္ႀကီး ဘုရားထံေမွာက္ေရာက္လာၿပီးေတာ့ ဘုရားနဲ႕စကားေျပာတယ္ ဘာေျပာတုန္းဆိုရင္-``အရွင္ဘုရား အရွင္ဘုရားတို႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ နိဗၺာန္ နိဗၺာန္ဆိုတာ တပည့္ေတာ္ ရၿပီ´´တဲ့။မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီးက - ``အရွင္ဘုရားတို႔ ေျပာဆိုေနတဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတာကိုတပည့္ေတာ္ရၿပီ´´လို႔ေျပာေတာ့၊ ျမတ္စြာဘုရားက-``ဟဲ့ မာဂ႑ီ၊ မင္းရတဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘယ္လို နိဗၺာန္မ်ဳိးလဲေျပာပါအံုး´´ဆိုေတာ့ မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီးက ေျပာတယ္--``မွန္ပါ့ဘုရား၊တပည့္ေတာ္မွာ စားစရာလဲ ဘာမွမပူရဘူး။ ဝတ္စရာလဲ ဘာမွမပူရဘူး။ ေနစရာလဲ ဘာမွ မပူရဘူး။ စားဝတ္ ေနေရးအားလံုးျပည့္စံုတယ္။ တပည့္ေတာ္အတြက္ ဘာမွ မပူရဘူးဘုရား။ တပည့္ေတာ္အတြက္ အဲဒါ နိဗၺာန္ တစ္မ်ဳိးပါ´´။ေနာက္တစ္ခ်က္က စားေရး ဝတ္ေရး ေနေရး ဘယ္လိုပဲ ျပည့္စံု ျပည့္စံု မက်န္းမာလို႔ေရာဂါေတြ စြဲကပ္ေနရင္ ကိုယ့္ကာမဂုဏ္စည္းစိမ္ဟာ ကိုယ့္အတြက္ အလကားပဲ။ စီးပြားဥစၥာေတြ ေပါခ်င္းတိုင္း ေပါေနပါေစ။ မိမိရဲ႕ ေပါမ်ားေနတဲ့ စီးပြားဥစၥာေတြအတြက္ မိမိခံစားႏိုင္ခြင့္ မရရွိေလာက္ေအာင္ေရာဂါႏွိပ္စက္ေနလို႔ အိပ္ရာထဲ လဲေနရတဲ့ တသက္လံုး ေရာဂါသယ္ လူမမာသူေဌးဆိုရင္ သူ႔စီးပြား ဥစၥာေတြဟာ သူ႔အတြက္ ဘာစည္းစိမ္းမွ မရွိဘူး။✔ အနာကင္းျခင္း က်န္းမာျခင္းဟာ လာဘ္ႀကီးတစ္ခု✔ဒီေတာ့ ဘယ္လိုလာျပန္သလဲ။ ဒီကေန႔ေခတ္ အရပ္ထဲေျပာေနတာက-'အာေရာဂ်ံ ပရမံ လာဘံ' တဲ့။ဘုန္းႀကီးတို႔ စာေပမွာ ရွိေနတာက 'အာေရာဂ် ပရမာ လာဘာ' (ခုဒၵကနိကာယ္၊ ဓမၼပဒ-ပါ၊ ဂါတာ-၂ဝ၄) ၊ ဒီလိုပဲ စာထဲမွာ ရွိတယ္။ အမွန္က ဒီအတိုင္းပဲ ရွိတယ္။လာဘာ၊ လာဘ္တကာ့ လာဘ္တို႔တြင္။ အာေရာဂ် ပရာမာ၊ အနာကင္းမႈက သာလြန္တယ္။စာေပက ဒီလို ေျပာပါတယ္။ လာဘ္တကာ့ လာဘ္တို႔တြင္ အနာကင္းမႈဆိုတဲ့လာဘ္က သာလြန္တယ္။ စာထဲမွာအရွိက 'အာေရာက်ပရမာလာဘာ'။ အရပ္ထဲမွာေတာ့ ဘယ္သူကထြင္လိုက္တယ္မသိပါဘူး 'အာေရာဂ်ံ ပရမံ လာဘံ'လို႔ ျဖစ္သြားတယ္။အနာကင္းျခင္းဟာ လာဘ္ႀကီးတစ္ခု၊ က်န္းမာျခင္းဟာ လာဘ္ႀကီးတစ္ခု၊ ဟုတ္တာေပါ့။ က်န္းမာမွ စားခ်င္တာ စားႏိုင္တယ္၊ ဝတ္ခ်င္တာ ဝတ္ႏိုင္တယ္။ ေနခ်င္သလို ေနႏိုင္တယ္။ သြားခ်င္သလို သြားႏိုင္တယ္။ကာမဂုဏ္နဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ မက်န္းမာရင္ သူ႔အတြက္ ကာမဂုဏ္ဟာ အလကားပဲ၊ ဒုဂၢိဘံုသား ၿပိတၱာဘဝ ေရာက္သြားတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာျခင္းသည္ေလာကမွာျဖင့္ ခ်မ္းသာျခင္းတစ္မ်ဳိးမို႔လို႔ အဲဒါဟာ ေလာကနိဗၺာန္ တစ္မ်ဳိးပဲ။ မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီးဟာ အဲဒီလို သေဘာက်ထားတယ္၊ သူ႔ဗိုက္ႀကီး ပုတ္ ပုတ္ ျပၿပီးေတာ့-``ရွင္ေတာ္ ေဂါတမ၊ ေဟာဒီမွာ ၾကည့္စမ္း၊ တပည့္ေတာ္ဟာ အနာလဲ ကင္းတယ္၊ က်န္းလဲ က်န္းမာတယ္, ဘာေရာဂါမွ မရွိဘူး, ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ စားခ်င္တိုင္းလဲစားႏိုင္တယ္, ဝတ္ခ်င္တိုင္းလဲဝတ္ႏိုင္တယ္, ေနခ်င္သလို ေနႏိုင္တယ္´´။စားဝတ္ေနေရး ျပည့္စံုေနလို႔ ခ်မ္းသာတာတစ္မ်ဳိး, က်န္းမာေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတာတစ္မ်ဳိး။ ဒီေလာကမွာ စား, ေန, ဝတ္ျပည့္စံုတာရယ္, က်န္းမာတာရယ္, အဲဒါကလြဲရင္ ဘာမ်ား တစ္ျခားခ်မ္းသာတာရွိေသးသလဲ။✔ ဒိ႒ဓမၼ နိဗၺာနဝါဒီ သမားတို႔က ဘာေျပာၾကသလဲ✔ဒီကေန႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ အမ်ဳိးသားေတြ အမ်ဳိးသမီးေတြ ကမၻာသူ ကမၻာသားေတြ အကုန္လံုး ေန႔စဥ္ ေန႔တိုင္း မိုးလင္းတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ေနဝင္မိုးခ်ဳပ္အထိ အေျပး အလႊားရွာေနၾကတာဟာ ဘာလဲ၊ စားဖို႔ ရွာတာ, ဝတ္ဖို႔ ရွာတာ, ေနဖို႔ ရွာတာ, အဲဒီသံုးခုအတြက္ရွာေဖြေနၾကရတာ။ စား ေန ဝတ္ ျပည့္စံုၿပီဆိုေတာ့ က်န္းမာဖို႔ အတြက္လဲပဲ ႀကိဳးစား ၾကရေသးတယ္။အဲဒါေတြ ျပည့္စံုလာၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ သိပ္ကိုဟန္က်တာပဲ၊ စားစရာကလဲ ျပည့္စံု, ဝတ္စရာကလဲ ျပည့္စံု, ေနစရာကလဲ ျပည့္စံု, က်န္းမာေရးကလဲ ေကာင္းလို႔၊ အဘက္ဘက္က အဆင္မ်ားေျပလို႔ရွိရင္ ဘာေျပာၾကသလဲ 'ေလာကနိဗၺာန္' ပဲ၊ ဒီလိုေျပာၾကတယ္။အဲဒါကို ျဗဟၼဇာလသုတၱန္မွာ မိစၧာဒိ႒ိ (၆၂)ပါး ေဟာတဲ့ေနရာမွာ- 'ဒိ႒ ဓမၼ နိဗၺာနဝါဒ'ဆိုတာတစ္ခုရွိပါ တယ္။ေဟာဒီ ပစၥကၡဘဝမွာ စား ေန ဝတ္နဲ႕က်န္းမာျခင္း ျပည့္စံုလို႔ရွိရင္ အဲဒါဟာ ေလာကနိဗၺာန္ပဲ။ ဒီကေန႔ ေခတ္က ကမၻာအရပ္ရပ္က လူအမ်ားစု ခ်ီတက္ေနၾကတာက ဘာလဲ။ အဲဒီေလာကနိဗၺာန္ဆီကို ခ်ီတက္ေနၾကတာ။စားဖို႔ျပည့္စံုရင္ ေလာကနိဗၺာန္၊ ဝတ္စရာ ေနစရာျပည့္စံုရင္၊ က်န္းမာေရး ျပည့္စံုရင္၊ မေၾကာင့္မၾက မေတာင့္ မတ စားရ ေသာက္ရရင္ ေလာကနိဗၺာန္ပဲ ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီ ေလာကနိဗၺာန္အတြက္ ခ်ီတက္ေနၾကတဲ့ ဒီကေန႔ေခတ္လူသားေတြဟာ မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီး ေျပာတာနဲ႕ေတာ့ တစ္ထပ္တည္းပဲ။✔ အေတြးအေခၚမွားရင္ အယူအဆပါ မွားတတ္တယ္✔မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီးကလဲပဲ စား၊ ေန၊ ဝတ္လဲ ျပည့္စံုတယ္၊ က်န္းလဲ က်န္းမာတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ကို-``ရွင္ေတာ္ ေဂါတမ တပည့္ေတာ္ဟာ ေလာကနိဗၺာန္ကို ရၿပီ, နိဗၺာန္ဟာ ေဟာဒီမွာ ရွိတယ္´´ဆိုၿပီးေတာ့ သူ႔ဗိုက္ၾကီးကိုပုတ္ျပရင္း ေျပာတယ္။ ဒါဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့-မိစၧာသကၤပၸ ေဂါစရာ၊ မွားယြင္းတဲ့ အႀကံအစည္လွ်င္ က်က္စားရာ အာ႐ံု ရွိၾကကုန္သည္ျဖစ္၍။ ေယ နရာ၊ အၾကင္လူေရာ နတ္ပါ သတၱဝါအေပါင္းတို႔သည္။ အသာေရ စ၊ အႏွစ္သာရ မရွိတဲ့ တရား၌ကား။ သာရမတိေနာ၊ အႏွစ္သာရရွိတယ္လို႔ ယူဆၾကေလကုန္၏။ဘာေၾကာင့္ ဒီ အယူအဆ ေပၚလာတာလဲဆိုရင္မိစၧာသကၤပၸေၾကာင့္တဲ့။ ဒိ႒ဓမၼနိဗၺာန္ဝါဒ, ေလာကနိဗၺာန္ဝါဒ ကို ယူလာၾကတာဟာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ မိစၧာသကၤပၸေၾကာင့္လို႔ မွတ္ရမယ္။ အေတြးအႀကံမွားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီေလာကနိဗၺာန္ဝါဒႀကီး ေပၚလာတာ။ ေလာကနိဗၺာန္ဝါဒႀကီးသည္ပင္လ်င္ အယူအဆတစ္ခုဆိုေတာ့ အဲဒါဟာ ဒႆနျဖစ္သြားတယ္။အဲဒီလို မိစၧာသကၤပၸနဲ႕ မိစၧာဒႆန ယူစြဲမိရင္ အဲဒီလူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ တကယ့္အႏွစ္သာရကို မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ဒီလိုေျပာပါတယ္။အသက္ရွည္တာ က်န္းမာတာ ပဓာနလား၊ စားေရး ဝတ္ေရး ေနေရး ျပည့္စံုမႈက ပဓာနလား၊ ဘယ္ဥစၥာက ပဓာနလဲဆိုတာ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ စာေပက ဘာေျပာသလဲဆိုရင္-✔ ဗုဒၶ ခြဲျခားျပတဲ့ အႏွစ္နဲ႔ အကာ✔'ပဥၥႏၷံ ေဝရာနံ သာဓာရဏဘာေဝန နိႆရႆ ဣမႆ ဓနႆ ဒါနံနာမ သာေရာ' (ဇာတကအ႒ကထာ(၄) ႏွာ-၇)ပဥၥႏၷံ ေဝရာနံ၊ ရန္သူမ်ဳိး ငါးပါးတို႔ႏွင့္။ သာဓာရဏဘာေဝန၊ အၿမဲမျပတ္ ဆက္ဆံ၍ ေနရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္။ နိႆရႆ၊ အႏွစ္သာ ရရွာမရတဲ့။ ဣမႆ ဓနႆ၊ ဤစီးပြားဥစၥာရဲ႕။ သာေရာနာမ၊ အႏွစ္သာရတရား မည္သည္ကား။ ဒါနံ၊ ဒါနတရားပါေပတည္း။ျမတ္စြာဘုရားက သမၼာသကၤပၸနဲ႕ သမၼာဒႆနကို အေျခတည္ၿပီးေတာ့အႏွစ္နဲ႔အကာကို ခြဲျခားျပလိုက္တယ္။ မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီး ေျပာသလို စား ေန ဝတ္ ျပည့္စံုတာရယ္၊ ေလာကနိဗၺာန္သမားေတြ ေျပာသလို စား ဝတ္ ေနေရး ျပည့္စံုတာရယ္, က်န္းမာတာရယ္, အဲဒါေတြဟာ ေလာကနိဗၺာန္ မဟုတ္ဘူး။ တကယ့္အႏွစ္သာရ မဟုတ္ေသးဘူးတဲ့။မင္းတို႔ေျပာေနတဲ့ ေလာကနိဗၺာန္ဟာ အကာပဲ ရွိေသးတယ္။ တကယ့္ အႏွစ္မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒိ႒ဓမၼနိဗၺာန ဝါဒသမားတို႔၊ေလာကနိဗၺာန္သမားတို႔, မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီးတို႔ ေျပာေနတဲ့ ေလာကနိဗၺာန္ဟာ အကာပဲ ရွိေသးတယ္။ အႏွစ္မဟုတ္ဘူး။ဘာေၾကာင့္လဲ။ စား ေန ဝတ္လို႔ေခၚတဲ့ ဒီစီးပြား ဥစၥာေတြဟာ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါး အၿမဲတန္း ဝိုင္းေန တယ္ ဆိုတာကို မသိလို႔ ေလာကနိဗၺာန္ ထင္ေနၾကတာ။✔ ေလာကနိဗၺာန္မွာ ရန္သူေတြ ဝိုင္းဝိုင္းလည္ေနတယ္✔စားေရး ဝတ္ေရး ေနေရးအတြက္ စီးပြားဥစၥာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေပါမ်ား ျပည့္စံုေနပါတယ္လို႔ ေျပာေျပာ အဲဒီ စီးပြားဥစၥာေတြမွာ မီးနဲ႕အၿမဲတန္း ဆက္ဆံေနတယ္ဆိုတာသိထားပါမွ၊ ေရနဲ႕လဲဆက္ဆံတယ္၊ မင္းနဲ႕လဲဆက္ဆံတယ္၊ ခိုးသား ဓားျပနဲ႔လဲ ဆက္ဆံတယ္၊ သားဆိုးသမီးဆိုးနဲ႔လဲ ဆက္ဆံတယ္၊ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးနဲ႔လဲ အၿမဲမျပတ္ ဆက္ဆံေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တကယ့္ခ်မ္းသာအစစ္ မဟုတ္ဘူး။ ေလာကနိဗၺာန္ အစစ္ မဟုတ္ဘူး။ဒီစီးပြားဥစၥာ ရဘို႔ရန္အတြက္ စား ေန ဝတ္ ျပည့္စံုဖို႔ရန္အတြက္၊ ဒီကေန႔ ေခတ္ လူေတြေျပာေနတဲ့ ေလာကနိဗၺာန္အတြက္ ႀကိဳးစားေနၾကရတာကိုပဲ ၾကည့္စမ္းပါအံုး။ ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးစားေနၾကရသလဲ.. .ေခြၽးတလံုးလံုးနဲ႕ အသက္နဲ႔ လုၿပီးေတာ့ ဒီစီးပြားဥစၥာေတြကို ရွာေဖြေနၾကရတာဟာဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ေလာကနိဗၺာန္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ဒါေၾကာင့္ ေလာကနိဗၺာန္ဆိုတာဟာ ဒုကၡန႔ဲ ရင္းထားရတာက တေၾကာင္း၊ ရၿပီးသား ေလာကနိဗၺာန္ဆိုတဲ့ စီးပြားဥစၥာေတြဟာ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးတို႔နဲ႕ ဆက္ဆံ ေနတာက တေၾကာင္း၊ အဲဒီအေၾကာင္း (၂)ရပ္တို႔ေၾကာင့္ ေလာကနိဗၺာန္ အစစ္မဟုတ္ဘူး။ အကာကို အႏွစ္ထင္ၿပီးေတာ့ တြယ္တာ မက္ေမာေနၾကတာ၊ အႏွစ္တရားက ဘာတံုးဆိုရင္ စီးပြားဥစၥာထဲက ထုတ္ၿပီးေတာ့ လွဴထားတဲ့ ဒါနေကာင္းမႈ သည္သာလ်င္ တကယ့္အႏွစ္သာရ။✔ စီးပြားဥစၥာရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ ဘာလဲ✔ဒါေၾကာင့္ စီးပြားဥစၥာေတြ ျပည့္စံုၿပီးေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာၾကာပင္ၾကာျငားေသာ္လဲပဲ ဒါနေကာင္းမႈမရွိဘဲနဲ ဒီစီးပြားဥစၥာေတြကို ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာၾကာေအာင္ ခံစားသြားတာဟာ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ဘဝမွာျဖင့္ အကာသက္သက္ပဲ။လူ႔ဘဝမွာ တစ္ရက္ တစ္မနက္ေလာက္ပဲ ေနရ ေနရ၊ ဒါနေကာင္းမႈနဲ႕ျပည့္စံုၿပီးေတာ့ေနရရင္ အႏွစ္သာရကို ရရွိၿပီးေတာ့ ေနရတာမို႔လို႔ ဘဝရဲ႕တန္ဖိုးသည္ဒါနေကာင္းမႈ၊ ဘဝရဲ႕အႏွစ္သာရသည္ ဒါနေကာင္းမႈဆိုတာ သေဘာက်။ဒါျဖင့္ရင္ စီးပြားဥစၥာထဲက ထုတ္ယူရတဲ့ ဒါနေကာင္းမႈဆိုတဲ့ အႏွစ္ကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္မ်ားရပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္ဘဝမွာ တကယ္တန္ဖိုးရွိတဲ့ အႏွစ္သာရ ဘာမ်ား ရယူစရာ ရွိပါေသးသလဲဆိုလို႔ရွိရင္။✔ ဘဝရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ ဘာလဲ✔`ဗဟုေရာဂါနံ သာဓာရဏဘာေဝန နိႆရႆ ဣမႆ ဇီဝိတႆ သီလံ နာမ သာေရာ´။ (ဇာတကအ႒ကထာ -၄)(ႏွာ-၇)ဗဟုေရာဂါနံ၊ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အနာေရာဂါတို႔ႏွင့္။ သာဓာရစ ဘာေဝန၊ အၿမဲမျပတ္ ဆက္ဆံ၍ ေနၾကရေလေသာေၾကာင့္။ နိႆရႆ၊ အႏွစ္သာရ ရွာမရေသာ။ ဣမႆ ဇီဝိတႆ၊ ဤအသက္ရွည္ၾကရတဲ့ဘဝတစ္ခုရဲ႕။ သာေရာနာမ၊ အႏွစ္သာရမည္သည္ကား။သီလံနာမ၊ ကိုယ္က်င့္တရားပါေပတည္း။ဘယ္သူက ဘယ္ေလာက္ပဲ အသက္ရွည္တယ္လို႔ေျပာေျပာ၊ မည္သူက မည္မွ်က်န္းမာပါတယ္ပဲ ေျပာေျပာ၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ကိုလဲ ေျပာၾကပါတယ္-``အရွင္ဘုရားတို႔မ်ား ေန႔တိုင္း တရားေဟာေနရတာ- ေန႔လဲေဟာ၊ ညလဲေဟာ၊ က်န္းမာေရး တယ္ေကာင္းတယ္´´တဲ့။က်န္းမာေရး ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ခ်ီးမႊမ္းသံ ၾကားရတာနဲ႕ ဘုန္းႀကီးတို႔ စိတ္ထဲမွာ ဆင္ျခင္ၿပီးသားပါ။ ဘာဆင္ျခင္ ထားလိုက္သလဲဆိုေတာ့ ပါဠိေတာ္ တစ္ခုရွိတယ္။`ေရာေဂါ ေရာေဂါတိ ဘေႏၲ ဝုစၥတိ၊ ကတေမာႏုေခါ၊ ဘေႏၲေရာေဂါ ဝုစၥတိ။´ဘေႏၲ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မႈေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ ေရာေဂါေရာေဂါတိ၊ေရာေဂါ ေရာေဂါ ဟူ၍။ ဝုစၥတိ၊ ေလာကမွာ ေျပာေနၾကပါတယ္ ဘုရား။ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ဘုရားကို ေမးေလွ်ာက္တယ္။ ေလာကမွာ ေရာဂါ ေရာဂါလို႔ ေျပာၾကပါတယ္ ျမတ္စြာဘုရား။ကတေမာ၊ အဘယ္တရားကို ။ ေရာဂါတိ၊ ေရာဂါဟူ၍။ ဝုစၥတိ၊ ဆိုအပ္ပါ သလဲ ဘုရား။ဘယ္တရားကို ေရာဂါလို႔ ဆိုရမွာပါလဲ.. အေမး ေရာက္လာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အေျဖထုတ္လိုက္တာက-✔ ဗုဒၶအေျဖေပးခဲ့တဲ့ ေရာဂါဆိုတာ✔`ေရာေဂါတိ ေခါ ဘိကၡဳ ႐ူပါန ေမတံ အဓိဝစနံ။´ဘိကၡဳ၊ ခ်စ္သားရဟန္း။ ေရာေဂါတိ ဧတံ အဓိဝစနံ၊ ေရာဂါဆိုတဲ့ ဒီစကားဟာ။ ႐ႈပါနံ၊ ႐ုပ္တရားတို႔ရဲ႕။ အဓိဝစနံ၊အမည္ျဖစ္တယ္။ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕အေျဖက- ေရာဂါဆိုတာ ႐ုပ္တရားကို ေခၚတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ပရိသတ္ မွတ္သားထားလိုက္ၾက။ ေရာဂါဆိုတာ ႐ုပ္တရား။ ေရာဂါဟာ ေဝဒနာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေရာဂါရဲ႕ ႏွိပ္စက္တဲ့ဒဏ္ကို ခံစားတဲ့ သေဘာေလးကမွ ေဝဒနာ။ေရာဂါဆိုတာဟာ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ရင္ ပူတာဟာ ေရာဂါ၊ ေအးတာဟာ ေရာဂါ၊ အပူ အေအးႏွိပ္စက္လို႔ ေရာဂါျဖစ္ၾကတာ၊ ေတာင့္တင္းတယ္ဆိုတဲ့ ပထဝီဓာတ္ ႏွိပ္စက္ရင္ ေရာဂါ၊ ယိုစီးက်လာတယ္ဆိုတဲ့ အာေပါ ဓာတ္ေတြ၊ ဖြဲ႕စည္းတယ္ဆိုတဲ့ အာေပါဓာတ္ေတြ ႏွိပ္စက္ရင္ ေရာဂါ၊ေန႔ခင္းေန႔လယ္ အပူခ်ိန္ျမင့္လြန္းလို႔ ပူလိုက္တဲ့ ျဖစ္ျခင္း၊ ညေနေစာင္းေတာ့ မိုးက တၿဗံဳးၿဗံးုနဲ႕ရြာခ်လိုက္ တယ္။ အဲဒီအပူနဲ႔ အေအးကို တဆက္ထဲခံစားၾကည့္ပါလား။ ေန႔လယ္(၁၂)နာရီေလာက္ကေန ကိုယ့္ကိုကို ေနပူလွမ္းၿပီး ညေန(၅)နာရီ(၆)နာရီေလာက္က်ေတာ့ ေရဖ်န္းၾကည့္ ဘယ္လိုမ်ား ေနလိုက္မလဲဆိုတာ၊ ဒီလူဟာ ခ်က္ခ်င္း ေရာဂါ မရရင္ ဘာပဲေျပာေျပာ ဟုတ္လား။အဲဒီေတာ့ – အေျဖကို မွတ္သားထားလိုက္၊ ေရာဂါဆိုတာ ႐ုပ္ကိုေခၚတယ္။ ပူတာ ေအးတာ ႐ုပ္၊ တြန္းကန္ လႈပ္ရွားတာ ႐ုပ္၊ ေထာက္ကန္တဲ့ သေဘာဆိုတာ ႐ုပ္၊ ေတာင့္တင္းတဲ့ သေဘာဆိုတာ ႐ုပ္၊ ဖြဲ႕စည္းတဲ့ သေဘာဆိုတာ ႐ုပ္၊ ယိုစီးတဲ့သေဘာဆိုတာ႐ုပ္။✔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမွာ ေရာဂါေတြ အျပည့္ရွိေနတယ္✔ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ အဲ့ဒီ႐ုပ္ေတြ လွည့္ၿပီးေတာ့ ႏွိပ္စက္ေနလို႔ ေရာဂါျဖစ္တာ။ ဒီ႐ုပ္ေတြ မွ်တေနတဲ့ အခ်ိန္ က်န္းမာတယ္လို႔ ေခၚတာပဲ။ ဒီ႐ုပ္ေတြ ေဖာက္ျပန္လို႔ တစ္ခုခု လြန္ကဲတဲ့အခ်ိန္ေရာဂါျဖစ္တယ္လို႔ေခၚတာပဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္ေတာ့ဘုန္းႀကီးတို႔ ေျပာခ်င္တာက ႐ုပ္တရားရတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ငါတို႔ ေရာဂါေတြ ရၿပီးၿပီးလို႔ သေဘာက်ထားမွ။ဘုန္းႀကီးတို႔ကေတာ့ ဒီပါဠိေတာ္ရကတည္းက မျပတ္ဘူး၊ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေနတယ္၊ ေအာ္-ေရာဂါဆိုတာ႐ုပ္ တရား၊ ငါဟာ ေဟာဒီ႐ုပ္တရားဆိုတဲ့ ခႏၶာႀကီးကို ရထားတယ္။ ေဝဒနာ သညာ သခၤါရ ဝိညာဥ္ဆိုတဲ့ နာမ္ခႏၶာ (၄) ပါးကိုထားပါ။ ႐ႈပကၡႏၶာကို ငါရတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ငါ့မွာေရာဂါရွိေနၿပီ ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ထားမွ ဒီလိုမွ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ခ်မထားရင္ ငါက်န္းမာတယ္ဟဲ့ဆိုၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ေဟာထားတဲ့ အဘိဏွာသုတၱန္မွာဘာေျပာသလဲ။✔ အာေရာဂ်မာန္ ဇီဝိတမာန္ေထာင္လႊားရင္✔`အာေရာေဂ် အာေရာဂ်မေဒါ။´(အဂၤုတၱရပါဠိ (ဒု)အဘိဏွာပေစၥေဝကိၡတဗၺဌာနသုန္၊ႏွာ-၆၃-၄။)အာေရာေဂ်၊ အနာကင္းတဲ့ သေဘာ၌။ အာေရာဂ်မေဒါ၊ ငါအနာကင္း တယ္ဆိုတဲ့ မာန္သည္။ ေဟာတိ၊ ျဖစ္တယ္။အနာကင္းတဲ့ပုဂိၢဳလ္ေတြက ဘာတဲ့လဲ၊ ငါက်န္းမာသာပဲဆိုတဲ့ မာန္ကေလးနဲ႔၊ က်န္းမာရင္ ဘာျဖစ္လာျပန္သလဲ၊ အသက္ရွည္တယ္, ငါ အသက္ရွည္သားပဲဆိုတဲ့ မာန္ကေလးနဲ႕၊ က်န္းမာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕မာန္ကို အာေရာဂ်မာန္ လို႔ ေခၚတယ္။ အသက္ရွည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕မာန္ကို ဇီဝိတမာန္လို႔ ေခၚတယ္။ ဒီမာန္ႏွစ္ခု ဝင္ေရာက္လာရင္-`ေယန မေဒန မတၱာ´။(အဂၤုတၱရပါဠိ (ဒု)အဘိဏွာပေစၥေဝကိၡတဗၺဌာနသုန္၊ႏွာ-၆၃-၄။)ေယန မေဒန၊ ယင္းမာန္တရားျဖင့္။ မတၱာ၊ မူးယစ္၍ ေနၾကကုန္ေသာ။ သတၱာ၊ သတၱဝါတို႔သည္။ ကာေယန ဝါ၊ ကိုယ္ျဖင့္လည္းေကာင္း။ ဝါစာယ ဝါ၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း။ မနသာ ဝါ၊ စိတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း။ ဒုစၥရိတံ၊ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ေတြကို။ စရႏိၲ၊ က်င့္တတ္ၾကေလကုန္၏။အသက္ရွည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ငါ အသက္ရွည္သားပဲဆိုတဲ့ မာန္ကေလးတက္ၿပီးေတာ့ ဒုစ႐ိုက္နယ္ထဲ ေရာက္ေရာက္သြားတတ္တယ္၊ က်န္းမာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ငါ က်န္းမာသားပဲဆိုတဲ့ မာန္ကေလးတက္ၿပီးေတာ့ ကုသိုလ္ေတြေမ့ၿပီး ဒုစ႐ိုက္နယ္ထဲကို ေရာက္ေရာက္သြားတတ္တယ္။ဒါေၾကာင့္ အၿမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ေနရမွာ။ ႐ုပ္တရားကို ငါရတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ငါ့သဏၭာန္မွာ ေရာဂါရွိေနၿပီလို႔ မျပတ္ဆင္ျခင္ပါ။ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူက ဘယ္ေလာက္ က်န္းမာတယ္ ေျပာေျပာ ႐ုပ္တရားရွိေနတဲ့ လူတိုင္း မက်န္းမာဘူး၊ ႐ုပ္တရားရရွိထားတဲ့ လူအားလံုးဟာ မက်န္းမာဘူး။ ေရာဂါေတြနဲ႕ခ်ည္းပဲဆိုတာ မွတ္ထားေပေတာ့။✔ ဆင္ျခင္တံုတရား လက္ကိုင္ထားၾကပါ✔ဒီေတာ့ မာဂ႑ီပရိဗိုဇ္ႀကီးက သူစားလို႔ ေကာင္းေနလို႔ ေကာင္းတာကို အေၾကာင္းခံၿပီး ဝမ္းဗိုက္ႀကီးနဲ႕ရင္ဘတ္ႀကီး ပုတ္ပုတ္ျပၿပီးေတာ့ အကြၽႏု္ပ္ က်န္းမာေနတာဟာ ေလာကနိဗၺာန္လို႔ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ၊ တကယ့္နိဗၺာန္အစစ္ကို သူ နားမလည္လို႔၊ က်န္းမာျခင္းသည္ပင္လ်င္ ဘဝရဲ႕ အႏွစ္သာရလို႔ သူထင္မိလို႔ ေျပာတာ။ဒီက်န္းမာျခင္းဟာ ဘာေတြနဲ႕ဆက္ဆံေနရသလဲ၊ အနာေရာဂါနဲ႕အၿမဲတန္း ဆက္ဆံေနတယ္။ အသက္ရွည္ျခင္းဟာဘာနဲ႕ဆက္ဆံေနသလဲ၊ အနာေရာဂါနဲ႕ဆက္ဆံၿပီးေတာ့ ေနတယ္ဆိုတာ မွတ္သားထား၊ စီးပြားဥစၥာေတြဟာ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးနဲ႕ ဆက္ဆံေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အကာသက္သက္ပဲ။အသက္ရွည္ျခင္း က်န္းမာျခင္းဟာ အနာေရာဂါနဲ႔ ဆက္ဆံေနတယ္၊ ငါက်န္းမာတယ္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မတြက္ပါနဲ႔၊ ငါ့မွာ႐ုပ္တရားရွိရင္ ေရာဂါရွိၿပီလို႔တြက္သာထားလိုက္ေတာ့ ဒါေၾကာင့္ ...ဗဟုေရာဂါနံ၊ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး အနာေရာဂါတို႔ႏွင့္။ သာဓာရဏဘာေဝန၊ အၿမဲမျပတ္ဆက္ဆံ၍ေနၾကရေလေသာေၾကာင့္။ နိႆာႆ၊ အႏွစ္သာရ ရွာမရေသာ။ ဇီဝိတႆ။ အသက္ရွင္ရတဲ့ ဘဝတစ္ခုရဲ႕။ သာေရာနာမ၊ အႏွစ္သာရမည္သည္ကား။ သီလံ၊ ကိုယ္က်င့္သီလ တရားသာေပတည္း။ဆက္ရန္----သီတဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဒါက္တာ အ႐ွင္ဉာဏိႆရ — 

No comments:

Post a Comment