Wednesday, November 26, 2014

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဦးကဝိ

ျမန္မာနုိင္ငံ ရဟႏၲာနွင့္ ရဟန္းထူးမ်ား
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဦးကဝိ
*************************************
ဦးကဝိအရွင္ျမတ္ၾကီး႐ရွိေတာ္မူအပ္ေသာ အရဟတၱဖလ အာသဝကၡယဉာဏ္ေတာ္သည္
ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္, ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ နွစ္ပါးနွင့္အတူ ပု-ဒိ-အာ ဟူေသာ ဝိဇၨာသုံးပါးလုံး
ရေတာ္မူသျဖင့္ ေတဝိဇၨရဟႏၲာ ဟုပင္ ဆိုရေပမည္ဟု ေတြ႔ရွိရပါသည္။
အင္းခမ္းေတာ့ငွက္က်, ငွက္က်ေတာ့လယ္တီ, လယ္တီေတာ့ထြန္ဆင္းဟူေသာ တေဘာင္ၾ
ကီး တစ္ခုသည္ ေရွးအခါကေပၚဖူး၏။ ငွက္ဆိုသည္မွာ ငွက္တြင္းဆရာေတာ္ဟု ဆိုလိုေၾက
ာင္း, လယ္တီမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ကို ဆိုလိုေၾကာင္း, ထြန္ဆင္းမွာ ျမင္းျခံစြန္းလြန္းဆရ
ာေတာ္ကို ဆိုလိုေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
ထြန္ဆင္း (သို႔မဟုတ္)စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဟု ေခၚတြင္ျခင္း
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
၄င္းထြန္ဆင္းဆရာေတာ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ စြန္းလြန္းဂူေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ ဘဲြ႔အမည္မွာ
ဦးကဝိျဖစ္၏။ တခ်ဳိ႕က ထြန္ဆင္း (သို႔မဟုတ္) ထြန္ေထာင္ ဆရာေတာ္ဟူ၍လည္း ေခၚေဝ
ၚသမုတ္ၾက၏။ ေနာင္အခါတြင္ ျမင္းျခံျမိဳ႕ စြန္းလြန္းဂူေက်ာင္းတိုက္တြင္ သီတင္းသုံးေတာ္
မူေသာေၾကာင့္ စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္ၾကီးဟူ၍ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလာခဲ႔ျခင္းပင္တည္း။
စြန္းလြန္းရြာတြင္ ေနထိုင္ေသာ အဖ ဦးသန္႔ အမိ ေဒၚတုတ္တို႔မွ ေအဒီ ၁၈၇၈ မတ္လ ၄
ရက္ (၁၂၃၉ ခုနွစ္ တေပါင္းလဆန္း ၂ ရက္) တနလၤာေန႔ နံနက္ ၃ ခ်က္တီးေက်ာ္တြင္ ေမြး
ဖြားသန္႔စင္ျပီး ေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳလုပ္သည့္အခါ ေမာင္ေက်ာ္ဒင္ဟု အမည္နာမ တြင္ေ
စ၏။
ေမြးခ်င္းေပါက္ေဖာ္ သုံးေယာက္ရွိသည့္အနက္ ေမာင္ေက်ာ္ဒင္မွာ ဒုတိယေျမာက္ သားရ
တနာျဖစ္၏။ အၾကီးဆုံး အစ္မၾကီးမွာ မသင္း ျဖစ္ျပီး ညီျဖစ္သူ အငယ္ဆုံးမွာ ေမာင္ေအာ
င္ခိုင္ ျဖစ္ေလသည္။
ေမာင္ေက်ာ္ဒင္ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက ျမင္းျခံျမိဳ႕ မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံ အပ္နွံ၍ စာေ
ပသင္ၾကားေစခဲ႔ေသာ္လည္း ဉာဏ္ထုံထိုင္းလွသျဖင့္ စာေကာင္းစြာ မတတ္ေျမာက္ခဲ႔ေပ။
အသက္ ၁၅ နွစ္အရြယ္သို႔ ေရာက္လတ္ေသာိ ဖခင္ ဦးသန္႔ႏွင့္အတူ ျမင္းျခံျမိဳ႕ အေရးပိုင္မ
င္းရံုးေတာ္၌ မင္းေစအျဖစ္ ဝင္ေရာက္အမႈထမ္းရေလ၏။
ေက်ာင္းမွထြက္ျပီးေနာက္ ဖခင္ၾကီးနွင့္အတူ အေရးပိုင္ရံုးတြင္ ယပ္ ေလၾကိဳး ဆဲြရေသာ မ
င္းေစအလုပ္လုပ္ခဲ႔ေၾကာင္း အသက္ ၃၀ အရြယ္တြင္ အလုပ္မွ ထြက္ေၾကာင္း ေတာင္ယာ
လုပ္စားေၾကာင္း သိရပါသည္
အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္လာေသာ ကိုေက်ာ္ဒင္သည္ တစ္ရြာတည္းေန မေရႊရီ ဆိုသူနွင့္ ရ
ည္ငံသင့္ျမတ္၍ သားသမီး ေလးေယာက္ထြန္းကားခဲ႔ေလသည္။
သို႔ရာတြင္ သားသမီးသုံးေယာက္မွာ လူသားမေျမာက္မီ ငယ္ရြယ္စဥ္က ေသဆုံးၾကသျဖင့္
သားျဖစ္သူ ေမာင္ရွိန္ေခၚ ေမာင္ကံညြန္႔တသ္ေယာက္သာက်န္ရွိခဲ႔၏။
ကိေက်ာ္ဒင္သည္ မင္းခစားအလုပ္ျဖင့္ တိုးတက္ရန္ လမ္းစမျမင္ေတာ့ေလရာ အသက္ ၃၀
အရြယ္သို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ အလုပ္မွႏႈတ္ထြက္ျပီး မိဘတို႔၏ လက္ငုတ္လက္ရင္းျဖစ္ေသ
ာ လယ္ယာလုပ္ငန္းျဖင့္သာလုပ္၏။
ဆီမီးတစ္ေထာင္ အဓိ႒ာန္ နွမ္းၾကဲ
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ကိုေက်ာ္ဒင္သည္ လုပ္ငန္းကို လုပ္ပိုင္ေနရာမွာ တစ္ခါေသာ္ ယာကြက္သစ္တစ္ကြက္ကို ထ
ပ္မံဝယ္ယူလိုက္ျပီး နွမ္းတင္းေလးဆယ္ ထြက္က ဆီမီးတစ္ေထာင္ ပူေဇာ္မည္ဟူေသာ အ
ဓိ႒ာန္ျဖင့္ ယာသစ္ထဲ၌ နွမ္းကိုၾကဲေလသည္။ ထိုနွစ္တြင္ မိုးေခါင္သျဖင့္ တျခားသူမ်ား၏
နွမ္းခင္းမ်ားပ်က္စီးကုန္ေသာ္လည္း ကိုေက်ာ္ဒင္၏ ယာကြက္ထဲမွ နွမ္းခင္းမ်ား မပ်က္စီးဘဲ
ႏွမ္းတင္းေရ ေလးဆယ္တိတိ တစ္လက္မစြန္းမ်ွ အပိုမရွိ ေကာင္းမြန္စြာရရွိေလသည္။
ထိုအခါ အဓိ႒ာန္ထားသည့္အတိုင္း ႏွမ္းကို ဆီၾကိတ္ျပီး ေအဒီ ၁၉၁၉ ခု ေအာက္တိုဘာလ
၈ ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔ (၁၂၈၁ ခုနွစ္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔)တြင္ ဘုရား ၉ ပိႆာ, တရား ၁ ပိႆာ
, သံဃာ ၄ ပါးကို တစ္ပါးလ်ွင္ ၂ ပိႆာစီလွဴဒါန္း၍ ဆီမီးေရစက္ခ် ပရိတ္တရားေတာ္နာျပီးလွ်
င္ ရြာ၏အေရွ႕ေတာင္ဘက္ရွိ ေစတီေတာ္တြင္ ဆီမီးတစ္ေထာင္ ထြန္းညွိပူေဇာ္ေလသည္။
ေအဒီ ၁၉၁၉ ခု (၁၂၈၁ ခုနွစ္)တြင္ ျမင္းျခံတစ္ျမိဳ႕လုံးသာမက ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ေတာရပ္ေဒသ
မ်ား၌ပင္ အနာေရာဂါအမ်ဳိးမ်ဳိး ထူေျပာကာ ေရာဂႏၲရကပ္ၾကီး ဆိုက္ေရာက္ေနသျဖင့္ လူမ်ာ
း အေသအေပ်ာက္မ်ားေန၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကိုေက်ာ္ဒင္တစ္ေယာက္မွာ မိမိတို႔မိသားစု စီး
ပြားဥစၥာ တိုးတက္လာျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိ၏အသက္သကၠရာဇ္ကို တြက္စစ္ၾကည့္ေသာ္
စေနၿဂိဳဟ္ထဲသို႔ ေရာက္ရွိေနျပီ ျဖစ္ေလရာ ကပ္ေရာဂါနွင့္ တြယ္ျငိျပီး ေသရာမွာကို ေၾကာ
က္သြားမိေလသည္။
ကိုေက်ာ္ဒင္သည္ ေသရမည့္အေရး ေၾကာက္လန္႔ေတြးရင္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား ရေစရန္
အလိုငွာ အလုပ္လုပ္ေနလ်ွင္ေသာ္လည္းေကာင္း, လမ္းေလ်ွာက္သြားေနလ်ွင္လည္းေကာင္း
, ထိုင္နားေနလ်ွင္ေသာ္လည္းေကာင္း, အိပ္၍ေနလ်ွင္ေသာ္လည္းေကာင္း နွာသီးဖ်ားမွ ဝင္
ေလထြက္ေလအာနာပါန အသိတရားမ်ားနွင့္တကြ ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ားကို ေန႔စဥ္နင့္အမွ်
က်င့္ၾကံအားထုတ္ပြားမ်ားေလသည္။
စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဦးကဝိ တရားထူး တရားျမတ္ရရာတြင္ အဓိက နည္းေပးလမ္းညႊန္ျပဳ
သူ တစ္ဦးမွာ ဦးစံတင္ဆိုသူျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ဦးစံတင္သည္ သမာဓိေမွာ္ေအာင္
သူဟု ေျပာသူက ေျပာၾကပါသည္။ တစ္ခါတရံ ကမၻာေစာင့္နတ္ၾကီးမ်ား ပူးကပ္ခံရသူဟုလ
ည္း ဆိုၾကပါသည္။
ဦးစံတင္၏ အနာဂတ္ေဟာခ်က္ကို မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔သူမ်ား ရွိခဲ႔ပါ၏။ ဖတ္ၾကည့္ပါ။
အမယ္ဗုဓ္ ခ်ည္ခင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲရႈပ္ရႈပ္, ရက္ကန္းစင္က်ရင္ ရွင္းသြားတာပဲ ကိုေက်ာ္
ဒင္ရဲ႕။ အမယ္ဗုဓ္ေခၚတဲ႔ ဒီဘုရားရွင္ လက္ထက္မွာ အဝိဇၨာခ်ည္ခင္ရႈပ္ၾကီးကို သတိပဌာန္
ရက္ကန္းစင္မွာ သတိလြန္း တစ္လုံးတည္းနဲ႔ပဲ ကိုေက်ာ္ဒင္ ခင္ဗ်ားရွင္းရလိမ့္မယ္ဗ်ာ။
အဲဒီအခါမွာ စြန္းလြန္းရြာ ေတာင္ဘက္မွာ တကယ့္ရက္ကန္းစင္လဲေပၚလိမ့္မယ္။ ရက္ကန္
းစင္ေပၚတဲ႔ ကြ်န္းဖိုကုန္းမွာ ခင္ဗ်ား သာသနာျပဳရလိမ့္မယ္။ သာသနာျပဳတဲ႔အခါ ကြ်န္းတိုင္
နွစ္လုံးပဲ ပါလိမ့္မယ္။ ဘုရားငုတ္တို ေရာင္ေတာ္လႊတ္ ဆိုတာက ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္ၾ
ကီး ငုတ္တိုေနတဲ႔ ျပန္ေပၚလာေတာ့မယ္လို႔ ဆိုလိုတာဘဲဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ ကိုေက်ာ္ဒင္ ခင္ဗ်ာ
းရဲ႕ တရားလက္ခတ္သံကို တစ္နိုင္ငံလုံး ၃၁ ဘုံလုံးက ၾကားရမွာဟု ဆက္တိုက္ မေမာနိုင္မ
ပန္းနိုင္ ေျပာလ်က္ရွိရာ, မြန္းစံတင္ ေတာ္စမ္းပါကြာ ေတာက္တီးေတာက္တဲ႔ေတြ ေျပာမေ
နစမ္းပါနဲ႔ဟု ဦးေက်ာ္ဒင္က မၾကားလိုဟန္ ေျပာလိုက္ေသာအခါ ခင္ဗ်ားေစာင့္ၾကည့္ေသး
တာေပါ့ဟု ေျပာလိုက္၏။
ရဟႏၲာနွင့္ ရဟန္းထူးမ်ား
ေမာင္ပန္းေမႊး၏စာအုပ္မွကူးယူ
ေဖာ္ျပပါသည္။စာ(၄၄၇-၄၄၉)
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
လိႈင္မ်ဳိးမင္း

No comments:

Post a Comment