(က) အနာမႏၲစာရ-
ပင့္ဖိတ္ထားေသာ ဆြမ္းရွိပါလ်က္ ၊
ထင္ရွားရွိေသာ ရဟန္းကို မပန္ၾကားဘဲ ၊
အရပ္တပါးသို႔ သြားေသာ္လည္း အာပတ္မသင့္ျခင္းအက်ိဳးကို ရဟန္းေတာ္မ်ား ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ မပန္မၾကား၊ လိုရာသြား၊ ျပစ္မ်ား မသင့္ျပီ။
ကထိန္သကၤန္းလွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ၊ဘ၀တိုင္း၌ အရပ္ေဒသ တပါးသို႔ သြားလိုေသာအခါ
သူတပါးတို႔ တားဆီးျခင္းမျပဳႏိုင္။
လြတ္လပ္စြာ သြားႏိုင္္ျခင္းအက်ိဳးကို ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ တားဆီးကင္းကြာ၊ လြတ္လပ္စြာ၊လိုရာသြားႏိုင္သည္။
(ခ) အသမာဒါနစာရ
-တိစီ၀ရိတ္ အဓိ႒ာန္တင္ထားေသာ
သကၤန္းသံုးထည္တို႔တြင္ တထည္ထည္ကို ထားလိုရာအရပ္၌ထားကာ သြားေသာ္လည္းအာပတ္မသင့္ျခင္း
အက်ိဳးကို ရဟန္းေတာ္မ်ား ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ သံုးထည္ထဲမွာ၊ ထားလိုရာ၊ ထားကာ သြားႏိုင္သည္။
ကထိန္သကၤန္းလွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ၊ဘ၀တိုင္းတို႔၌ အရပ္တပါးသို႔ သြားလာျခင္းကိစၥ၊
အလုပ္အကိုင္ကိစၥတို႔ကို ျပဳလုပ္ေသာအခါ
တာ၀န္ကိစၥမ်ား မေလးပါဘဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး
လြယ္လြယ္ကူကူႏွင့္ျပီးေျမာက္ျ ခင္းအက်ိဳးကိုရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ တာ၀န္ကိစၥ၊ မေလးရ၊
ေပါ့လွေလေတာ့သည္။
(ဂ) ဂဏေဘာဇန-
၄-ပါး ၄-ပါးထက္ပိုလြန္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို “ထမင္းစား လာခဲ့ပါ၊
ဟင္းစား လာခဲ့ပါ၊ မုန္႔စား လာခဲ့ပါ” စသည္ျဖင့္ မအပ္ေသာ ဖိတ္ျခင္းျဖင့္ ဖိတ္အပ္ေသာ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ားကို စားလိုက လိုက္၍ စားေသာ္လည္း အာပတ္မသင့္ျခင္းအက်ိဳးကို
ရဟန္းေတာ္မ်ား ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ေလးပါးတူပင္၊ ဂိုဏ္းေဘာဇဥ္၊
စားခ်င္ စားႏိုင္သည္။
ကထိန္သကၤန္း လွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ဘ၀တိုင္း၌ စားလိုရာ အာဟာရအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို
စားခ်င္တိုင္း စားပါေသာ္လည္း ဗိုက္နာျခင္း၊
၀မ္းေလွ်ာျခင္း၊ အဆိပ္ျဖစ္ျခင္း စေသာ
ေဘးျဖစ္ျခင္းမည္သည္ မရွိ၊ စားသမွ်
ေၾကညက္ျခင္းအက်ိဳးကို ရရွိၾကေလသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ စားလိုရာမ်ား၊ စားေသာ္ျငား၊ ေဘးကားမျဖစ္ျပီ။
(ဃ) ယာ၀ဒတၱစီ၀ရ-
မ်ားစြာေသာ သကၤန္းတို႔ကို
အဓိ႒ာန္မတင္၊ ၀ိကပၸနာမျပဳပါဘဲ သီတင္းကြၽတ္ လျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန႔မွစ၍တေပါင္းလ
ျပည့္ေန႔တိုင္ေအာင္ ငါးလအထိ သိမ္းဆည္းထားပါေသာ္လည္း
အာပတ္မသင့္ျခင္း အက်ိဳးကို ရဟန္းေတာ္မ်ား ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ သကၤန္းမ်ားစြာ၊ ငါးလမွာ၊ သိမ္းကာထားႏိုင္သည္။
ကထိန္သကၤန္း လွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း၊ ဘ၀တိုင္း၌ စိန္၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ပတၱျမား စသည္
မ်ားစြာေသာ ရတနာတို႔ကို သိမ္းဆည္း
ထားပါေသာ္လည္း ရန္သူမ်ိဳး(၅)ပါး
ေဘးရန္မ်ား မရွိပါဘဲ ေကာင္းမြန္စြာ
သိမ္းဆည္းထားႏိုင္ျခင္းအက်ိဳးကိ ု ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ပစၥည္းအမ်ား၊ သိမ္းပိုက္ထား၊
ေဘးကား မရွိျပီ။
(င) ေယာစတတၳ စီ၀ရုပၸါဒ-
ကထိန္ခင္းျပီးသည္မွ
ေနာက္၌ ကထိန္ခင္းေသာ ေက်ာင္းတိုက္သုိ႔ တပါးေသာ ေက်ာင္းတိုက္က သံဃာေတာ္မ်ား
လာေရာက္ေနထိုင္ၾကရာတြင္ သံဃာအားလံုးအတြက္
သကၤန္းလွဴဒါန္း ပါေသာ္လည္း မူလ
ကထိန္ခင္းထားေသာ ေက်ာင္းတိုက္က
သံဃာေတာ္မ်ားကသာ ပိုင္ဆိုင္ရရွိျခင္း
အက်ိဳးကိုလည္း ရရွိေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ သံဃာလွဴျငား၊ သကၤန္းမ်ား၊
သူ႔အားသာ ျဖစ္သည္။
ကထိန္သကၤန္းလွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ဘ၀တိုင္း၌ ကိုယ့္ပစၥည္းမ်ားကို ကိုယ္မေပးလိုကဘယ္လို တန္ခိုးအာဏာ ႀကီးမားသူကမွအႏိုင္အထက္ျပဳ၍ မယူႏိုင္။
ကိုယ္ကေပးမွသာ ယူလို႔ရျခင္းအက်ိးကို ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ကုိယ့္ပစၥည္းမ်ား၊ သူတပါး၊
ယူသြားကင္းပသည္။
--
ပင့္ဖိတ္ထားေသာ ဆြမ္းရွိပါလ်က္ ၊
ထင္ရွားရွိေသာ ရဟန္းကို မပန္ၾကားဘဲ ၊
အရပ္တပါးသို႔ သြားေသာ္လည္း အာပတ္မသင့္ျခင္းအက်ိဳးကို ရဟန္းေတာ္မ်ား ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ မပန္မၾကား၊ လိုရာသြား၊ ျပစ္မ်ား မသင့္ျပီ။
ကထိန္သကၤန္းလွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ၊ဘ၀တိုင္း၌ အရပ္ေဒသ တပါးသို႔ သြားလိုေသာအခါ
သူတပါးတို႔ တားဆီးျခင္းမျပဳႏိုင္။
လြတ္လပ္စြာ သြားႏိုင္္ျခင္းအက်ိဳးကို ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ တားဆီးကင္းကြာ၊ လြတ္လပ္စြာ၊လိုရာသြားႏိုင္သည္။
(ခ) အသမာဒါနစာရ
-တိစီ၀ရိတ္ အဓိ႒ာန္တင္ထားေသာ
သကၤန္းသံုးထည္တို႔တြင္ တထည္ထည္ကို ထားလိုရာအရပ္၌ထားကာ သြားေသာ္လည္းအာပတ္မသင့္ျခင္း
အက်ိဳးကို ရဟန္းေတာ္မ်ား ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ သံုးထည္ထဲမွာ၊ ထားလိုရာ၊ ထားကာ သြားႏိုင္သည္။
ကထိန္သကၤန္းလွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ၊ဘ၀တိုင္းတို႔၌ အရပ္တပါးသို႔ သြားလာျခင္းကိစၥ၊
အလုပ္အကိုင္ကိစၥတို႔ကို ျပဳလုပ္ေသာအခါ
တာ၀န္ကိစၥမ်ား မေလးပါဘဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး
လြယ္လြယ္ကူကူႏွင့္ျပီးေျမာက္ျ
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ တာ၀န္ကိစၥ၊ မေလးရ၊
ေပါ့လွေလေတာ့သည္။
(ဂ) ဂဏေဘာဇန-
၄-ပါး ၄-ပါးထက္ပိုလြန္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို “ထမင္းစား လာခဲ့ပါ၊
ဟင္းစား လာခဲ့ပါ၊ မုန္႔စား လာခဲ့ပါ” စသည္ျဖင့္ မအပ္ေသာ ဖိတ္ျခင္းျဖင့္ ဖိတ္အပ္ေသာ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ားကို စားလိုက လိုက္၍ စားေသာ္လည္း အာပတ္မသင့္ျခင္းအက်ိဳးကို
ရဟန္းေတာ္မ်ား ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ေလးပါးတူပင္၊ ဂိုဏ္းေဘာဇဥ္၊
စားခ်င္ စားႏိုင္သည္။
ကထိန္သကၤန္း လွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ဘ၀တိုင္း၌ စားလိုရာ အာဟာရအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို
စားခ်င္တိုင္း စားပါေသာ္လည္း ဗိုက္နာျခင္း၊
၀မ္းေလွ်ာျခင္း၊ အဆိပ္ျဖစ္ျခင္း စေသာ
ေဘးျဖစ္ျခင္းမည္သည္ မရွိ၊ စားသမွ်
ေၾကညက္ျခင္းအက်ိဳးကို ရရွိၾကေလသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ စားလိုရာမ်ား၊ စားေသာ္ျငား၊ ေဘးကားမျဖစ္ျပီ။
(ဃ) ယာ၀ဒတၱစီ၀ရ-
မ်ားစြာေသာ သကၤန္းတို႔ကို
အဓိ႒ာန္မတင္၊ ၀ိကပၸနာမျပဳပါဘဲ သီတင္းကြၽတ္ လျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန႔မွစ၍တေပါင္းလ
ျပည့္ေန႔တိုင္ေအာင္ ငါးလအထိ သိမ္းဆည္းထားပါေသာ္လည္း
အာပတ္မသင့္ျခင္း အက်ိဳးကို ရဟန္းေတာ္မ်ား ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ သကၤန္းမ်ားစြာ၊ ငါးလမွာ၊ သိမ္းကာထားႏိုင္သည္။
ကထိန္သကၤန္း လွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း၊ ဘ၀တိုင္း၌ စိန္၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ပတၱျမား စသည္
မ်ားစြာေသာ ရတနာတို႔ကို သိမ္းဆည္း
ထားပါေသာ္လည္း ရန္သူမ်ိဳး(၅)ပါး
ေဘးရန္မ်ား မရွိပါဘဲ ေကာင္းမြန္စြာ
သိမ္းဆည္းထားႏိုင္ျခင္းအက်ိဳးကိ
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ပစၥည္းအမ်ား၊ သိမ္းပိုက္ထား၊
ေဘးကား မရွိျပီ။
(င) ေယာစတတၳ စီ၀ရုပၸါဒ-
ကထိန္ခင္းျပီးသည္မွ
ေနာက္၌ ကထိန္ခင္းေသာ ေက်ာင္းတိုက္သုိ႔ တပါးေသာ ေက်ာင္းတိုက္က သံဃာေတာ္မ်ား
လာေရာက္ေနထိုင္ၾကရာတြင္ သံဃာအားလံုးအတြက္
သကၤန္းလွဴဒါန္း ပါေသာ္လည္း မူလ
ကထိန္ခင္းထားေသာ ေက်ာင္းတိုက္က
သံဃာေတာ္မ်ားကသာ ပိုင္ဆိုင္ရရွိျခင္း
အက်ိဳးကိုလည္း ရရွိေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ သံဃာလွဴျငား၊ သကၤန္းမ်ား၊
သူ႔အားသာ ျဖစ္သည္။
ကထိန္သကၤန္းလွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ၊
ဒကာမတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ဘ၀တိုင္း၌ ကိုယ့္ပစၥည္းမ်ားကို ကိုယ္မေပးလိုကဘယ္လို တန္ခိုးအာဏာ ႀကီးမားသူကမွအႏိုင္အထက္ျပဳ၍ မယူႏိုင္။
ကိုယ္ကေပးမွသာ ယူလို႔ရျခင္းအက်ိးကို ရရွိၾကေပသည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ကုိယ့္ပစၥည္းမ်ား၊ သူတပါး၊
ယူသြားကင္းပသည္။
--
No comments:
Post a Comment