ေစတီတုိ့တြင္ ေတြ့ရေသာ ျခေသၤ့ရုပ္၏ အဓိပါယ္အမွန္
==============================
ဘုရားေစတီတို႕တြင္ ျခေသၤ့ရုပ္ထုၾကီးမ်ားကို အေစာင့္ဟူ၍လ
ည္းေကာင္း အဓိပၸာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ၾကေ
း ျမန္မာေတြ ထားခဲ့တဲ့ အယူအဆအမွန္မွာကား
ျခေသ့ၤဟာ သူ႔ကုိျမွားနဲ႔ ပစ္ရင္ ျမွားေနာက္သုိ႔ မလိုက္ဘဲ
ပစ္တဲ့သူကုိပဲ လုိက္ပါတယ္… ေခြးဆုိလွ်င္ ခဲနဲ႔ပစ္ပါက ခဲေနာက္
ကုိ လုိက္ပါတယ္… ျခေသ့ၤနဲ႔ မတူပါ… ဒါေၾကာင့္ ေကသရာဇ
ာ ျခေသ့ၤတို႕ဟာ မိုက္မဲစြာမျပဳတတ္ဘဲ လားရာကိုဆင္ျခင္ျ
ပီးမွ အဓိက အေၾကာင္းကုိ လုိက္တယ္လုိ႔ ပမာျပဳပါတယ္…
ဒီလုိပဲ ဗုဒၶတရားတြင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားသည္ အက်ိဳးတရ
ားျဖစ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာေတြ ျဖစ္မလာေအာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအ
ာင္ ပစၥဳပၸန္ မွာရွိတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ျဖစ္တဲ့ တဏွာ
၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘ၀ တုိ႔မျဖစ္ေအာင္ အၿပီးသတ္ပါတယ္
… အေၾကာင္းတရားမ်ား မရွိပါက အက်ဳိးတရား ခႏၶာ (ဒု
ကၡသစၥာ)သည္ ထပ္ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။ အက်ဳိးတရားတုိ႔သည္ ပုံ
မွန္အတုိင္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ သူတုိ႔ကုိ တုိက္ရုိက္ခ်ည္း မျဖစ္ေအ
ာင္ လုပ္ရုိးမရွိပါ… လုပ္လုိ႔လည္းမရပါ…
ခႏၶာဟူေသာ ဒုကၡသစၥာဆိုတဲ႔ အက်ဳိးရွိေန၍ ေ၀ဒနာ ဆိုသည္မွ
ာ ထုိအက်ဳိးတရားနွင့္ တခါတည္း ပါလာ၍ ခံစားရမွာပါပဲ…
ထုိေ၀ဒနာ အက်ဳိးေတြကုိ တုိက္ရုိက္ခ်ည္း ဖယ္ေန၍လည္း အၿပီး ေ
ပ်ာက္သြားမည္ မဟုတ္ပါ… မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မဆုိ ေ၀ဒနာ၊ ဇာ
ရာ၊ မရဏ ဟူေသာ အက်ဳိးတုိ႔ မလြဲမေသြ ခံစားရမွာပါပဲ…
ထုိအက်ဳိးတရားမ်ားသည္ အေၾကာင္း ရွိေနသမွ် ျဖစ္ေနဦးမွာ
ပါပဲ…
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ ဖယ္ခြာမွသာ
လွ်င္ ထုိအက်ဳိးတရားမ်ား ထပ္ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္
ဘုရားရွင္တုိ႔မည္သည္ အေၾကာင္းကုိသာ က်င့္ပါတယ္။ အက်ဳိးကုိ မ
က်င့္ဘူးလုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္… ဒီသေဘာကုိပဲ ျခေသ့ၤနဲ႔ ပမာျပဳထ
ားတာပါ။ ဒီသေဘာေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးသာ ေစတီပုထုိးမ်ာ
းေရွ႕မွာ ျခေသ့ၤရုပ္ႀကီးမ်ား ထားတာပါ…
အရွင္ ေကာသလ
No comments:
Post a Comment