******************************
***************
သုုေဒၶါဓနမင္းၾကီးႏွင့္ မယ္ေတာ္ မဟာမာယာေဒဝီတုုိ႔၏ သာ
းေတာ္ျဖစ္၏။ အက်င့္သီလ မေဖာက္မျပားေသာ မိေကာင္းဖခ
င္၏ သားျဖစ္၏။ အဥၨနမင္းၾကီး၏ သကၠရာဇ္ ၆၈ခုု ကဆုုန္လျ
ပည့္ ေသာၾကာေန႔တြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ရက္ခ်ဳပ္အျပ
ည့္အစံုု ရွိ၏။ ၁၆ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ သားေတ
ာ္တစ္ပါး ထြန္းကား၏။ ၂၉ ႏွစ္တြင္ ေတာထြက္မူ၍ ၆-ႏွစ္
မ်ွ ဒုုကၠရစရိယကုုိ က်င့္ေတာ္မူခဲ့၏။ ၃၅ႏွစ္အရြယ္တြင္ ျမတ္စြာ
ဘုုရားရွင္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူသည္။ ၄၅ႏွစ္ပတ္လုုံး တရား
ဓမၼမ်ား ေဟာေတာ္မူ၍ သဘာဝဓမၼအရ သက္ေတာ္ ၈၀ျပည့္ေ
သာအခါ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္တုုိ႔၏ဣေျႏၵျ
မ္သက္ ပ်ာယာမခတ္ဘဲ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၌ ပရိ
နိဗၺာန္စံေတာ္မူ ၏။ သက္ေတာ္၈၀ျပည့္၍ ခႏၶာခ်ဳပ္ျငိမ္းေတ
ာ္မူသည့္အခါ မည္သုုိ႔မ်ွ ညည္းညဴေတာ္မမူဘဲ ေကာင္းေသာ ပရိနိဗ
ၺာန္စံျခင္းျဖင့္ စံေတာ္မူသည္။ ျမင့္ျမတ္ယဥ္ေက်းေသာ တရ
ားကုုိေဟာ၍ ေျဖာင့္တန္းေသာ လြတ္ရာလမ္းကုုိ ျပေတာ္မူခဲ့
၏။
၁။ သနားၾကင္နာတတ္၏။ (မဟာကရုုဏာေတာ္) ၾကီးမား၏။
၂။ ပါဏာတိပါတ(သူတစ္ပါးအသတ္ကုုိ) ကုုိယ္တုုိင္လည္း သတ္ေတာ္မမူ
၊ တပည့္မ်ားကုုိလည္း မသတ္ဖုုိ႕ ဆုုံးမေတာ္မူ၏။
၃။ သူတစ္ပါးဥစၥာခုုိးယူျခင္းကုုိ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္းမခုုိးယူ၊ တ
ပည့္မ်ားကိုုလည္း မခုုိးယူဖုုိ႔ ဆုုံးမေတာ္မူ၏။
၄။ သူတစ္ပါးအိမ္ယာကုုိ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္း မက်ဴးလြန္ တပည့္မ်ား
ကိုုလည္း မက်ဴးလြန္ဖုုိ႔ ဆုုံးမေတာ္မူ၏။
၅။ လိမ္လည္ေျပာဆုုိမႈကုုိ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္း မေျပာဆုုိ၊ တပည့္မ်
ားကုုိလည္း မေျပာဆုုိဖုုိ႔ ဆုုံးမေတာ္မူ၏။
၆။ ေသရည္ေသရက္ကုုိ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္း မေသာက္သုုံး တပည့္မ်ားကုုိ
လည္း မေသာက္ဖုုိ႔ဆုုံးမေတာ္မူ၏။ ဤသည္ကား ဗုုဒၶဘာသာ၏ ေ
အာက္ဆုုံးအဆင့္ အက်င့္ျဖစ္၏။ ဗုုဒၶဘာသာ၌ ငါးပါးသီလတည္ေ
သာသူသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဗုုဒၶအရွင္၏ တရားေတာ္တည္းဟူေသာ
နန္းေတာ္မုုခ္ဝသုုိ႔ ေရာက္သူ(သုုိ႔) အတြင္းဘက္သုုိ႔ ဝင္သြားခဲ့
ေသာ္ ထုုိငါးပါးသီလထက္ ျမင့္ျမတ္ေသာ သီလတရား၊သမာဓိတ
ရား၊ ပညာတရား၊ စသည္တုုိ႔ကုုိ ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္သာ။
၁။ ဆင္းရဲျခင္းတရား(ဒုုကၡသစၥာ)တရား
ရဲျခင္း(ဒုုကၡသစၥာ)၏ အေၾကာင္းတရားသည္ သမုုဒယသစၥာ
ျဖစ္၏။ ၃။ ဒုုကၡမွလြတ္ေျမာက္ျခင္းတရားသည္ နိဗၺာန္(
နိေရာဓသစၥာ)ျဖစ္၏။ ၄။ ထုုိဒုုကၡမွလြတ္ေျမာက္ရာသုုိ႔ သ
ြားရာလမ္းသည္ (မဂၢသစၥာ) ျဖစ္၏။ ဤေလးပါးကား ဗုု
ဒၶဝါဒ၏ အုုတ္ျမစ္တည္း။ ဤ၌ (၁)ႏွင့္(၃)သည္ အက်ဳိးတရားျဖ
စ္၏။ (၂)ႏွင့္(၄)သည္ အေၾကာင္းတရားျဖစ္၏။ ဗုုဒၶတရားသ
ည္ အေၾကာင္း အက်ဳိး စပ္ဆက္၏။ဥပမာ သားျဖစ္သူက သူ႔အသတ္
ကုုိ သတ္ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းကုုိ ျပဳလုုပ္၏။ ၾကိဳးဒဏ္တည္းဟူ
ေသာ အက်ဳိးတရားသည္ ဖခင္အေပၚသုုိ႔ မက်ေရာက္နုုိင္၊ ဖခင္ျ
ဖစ္သူကလည္း အျပစ္ကုုိသားကုုိယ္စား ဝင္၍ခံလိုု႔မရ။ အေၾကာင္
းျပဳလုုပ္သူသည္ အက်ဳိးကုုိ ခံစားရေပမည္ စေသာ
ကုုိယ္တုုိင္ က်င့္ၾကံစမ္းသပ္ျပီးေသာ တရားကုုိသာ ေဟာသျဖင့္ ထုုိ
အတုုိင္း က်င့္သူမ်ား မဂ္ဖုုိလ္နိဗၺာန္ရၾကသည္မွာ မေရမတြက္နုုိင္
ေအာင္ မ်ားလွေပျပီ။ ေနာင္အခါ၌လည္း ထုုိအတုုိင္းက်င့္ၾကံသူအ
ေပါင္း တုုိ႔သည္ အတုုိင္းမသိ နိဗၺာန္သုုိ႔ ေရာက္လိမ့္ဦးမည္။
သူတစ္ပါးကုုိ က်ိန္ဆဲေလ့မရွိ။ ဣႆာဟုုဆုုိေသာ ဝန္တုုိမႈကင္း၏။ သာ
းဦးကုုိ ယဇ္ပူေဇာ္ရမည္ဟုု ဘယ္အခါကမွ အမိန္႔မရွိ၊ ဗလိဒါန ယ
ဇ္ပူေဇာ္ျခင္းကုုိ စက္ဆုုပ္ေတာ္မူ၏။ ဆုုိးသြမ္းေသာ သူတုုိ႕ကုုိ ေ
ကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ျပီးလ်ွင္ ကရုုဏာပြား၍ သနားေတာ္မူ
၏။ အမ်က္ေဒါသကင္းေတာ္မူ၏။ သူ႔အသတ္သတ္ျခင္းကုုိ မဆုုိထား
ဘိ၊ မိမိကုုိယ္ကုုိ ဥပမာျပဳ၍ မရုုိက္မႏွက္ရဟူ၍ပင္ ေဟာခဲ့၏။ မိမိ၏
ပေယာဂပါေစ၍ သတၱဝါကုုိ နာက်င္ေအာင္ ျပဳေတာ္မမူ။ မိမိကုုိ
ယ္တုုိင္ျဖစ္ေစ၊ ပေယာဂပါ၍ျဖစ္ေစ ပါဏာတိပါတအမႈကုုိဘ
ယ္အခါမွ ျပဳေတာ္မမူပါ။ မည္သည့္သတၱဝါကုုိမ်ွ ထိမ္ဝွက္၍ တရား
ေဟာေတာ္မမူခဲ့။ မိမိ၏တရားေတာ္ကုုိ ရွင္းရွင္းနားလည္ၾကေ
စရန္ အတိအလင္း ေဟာျပေတာ္မူခဲ့၏။ သူတစ္ပါးနာက်င္ေစေၾ
ကာင္းျဖစ္ေသာ ဓားလွံ စသည္တုုိ႕ကုုိ အသုုံးမျပဳရဟုု တားျမစ္
ေတာ္မူ၏။ ငရဲျဖင့္ေျခာက္၊ နိဗၺာန္ျဖင့္ေျမွာက္၍ သာသန
ာျပဳေတာ္မမူခဲ့။ အေၾကာင္းအက်ဳိး စပ္ဆက္သည့္တရားမ်ား ေဟ
ာေတာ္မူ၍သာ အလင္းျပသာသနာျပဳေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ အရွင္ဥကၠ႒(ေရႊခ်ိန္ခြင္)မွ စာသားမ်ားကုုိျဖည့္စ
ြက္ ေရးသားျခင္းသာ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတၠသုုိလ္)
No comments:
Post a Comment